2

نحوه ثبت برند فارسی

  • کد خبر : 31549
  • 04 شهریور 1397 - 10:24
نحوه ثبت برند فارسی

نحوه ثبت برند فارسی

در قوانین ثبت شرکت‌ها، برندی که دارای معنای لاتین باشد ولی به صورت فارسی نوشته شود، جزو برند لاتین محسوب می‌شود.

برند فارسی به برندی گفته می‌شود که حتما در یکی از فرهنگ‌های معتبر فارسی (نظیر فرهنگ دهخدا) وجود داشته باشد. در غیر این صورت برندی که دارای معنای لاتین باشد ولی به صورت فارسی به نگارش درآید هم جزو برند لاتین محسوب می‌شود.

ثبت برند فارسی سبب ایجاد تمایز کالاها یا خدمات یک شرکت با کالا و خدمات سایر شرکت‌ها است و به مشتریان کمک می‌کند که محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند. برندهای برتر سبب بروز هیجان، عواطف و احساسات مصرف‌کنندگان بوده و بر ارزش کالا یا خدمات می‌افزایند. به عبارتی دیگر، مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آن‌ها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

مدارک لازم برای ثبت برند فارسی

ارائه کپی برابر اصل پروانه بهره‌برداری یا مجوز تولید یا جواز کسب

کپی آگهی تاسیس شرکت و آگهی تغییرات شرکت (در صورت وجود(

کپی برابر اصل مدارک شناسایی صاحبان حق امضای شرکت

۱۰ نمونه از کپی علامت مورد نظر حداکثر در ابعاد ۱۰ * ۱۰ سانتی‌متر و تدوین شرحی از علامت و توصیف آن و مستند معنایی نام مورد نظر در فرهنگ لغات فارسی

ارائه وکالتنامه در صورت انجام امور توسط وکیل

همچنین برای ثبت برند فارسی ارائه شرح فونت به کار رفته، رنگ به کار رفته و اشکال استفاده شده به طور دقیق الزامی است. پس از جمع‌آوری مدارک فوق، با ورود به سامانه ثبت علامت تجاری، نسبت به تکمیل اطلاعات درون سامانه اقدام کنید. با تکمیل اطلاعات، به هر اظهارنامه کد رهگیری اختصاص داده می‌شود تا در صورت نیاز در سامانه مورد پیگیری قرار بگیرد. پاسخ اداره صرفاَ از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده مشاهده می‌شود و تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه از طریق همین سامانه، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق‌الثبت، تمدید، انتقال و …) امکان‌پذیر است. اداره مالکیت صنعتی، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات درج شده در این قانون مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی که علامت را جهت ثبت تایید کند، اجازه انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می‌کند.

صدور گواهی ثبت علامت تجاری یا برند از اداره مالکیت صنعتی به منزله صدور یک سند معتبر است که امتیازات گوناگونی را برای مالک خود به همراه می‌آورد. زمانی که گواهی ثبت برند فارسی از سوی اداره مالکیت صنعتی صادر می‌شود، در واقع این گواهی یک سند معتبر است که می‌تواند مزایای زیادی برای مالک برند داشته باشد. ثبت برند فارسی و در کل ثبت برند شامل تمامی مشاغل مختلف و محصولات متفاوت است که این محصولات می‌توانند در زمینه‌های مختلف از قبیل بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و … باشند، به عبارت دیگر ثبت برند فارسی سبب افزایش اعتبار کالا یا خدمات بوده و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند به ارمغان می‌آورد.

هر برندی صاحب یک ارزش مالی است که این ارزش مالی به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از عواملی که بر ارزش مالی برند موثر است نوع انتخاب نام تجاری است که با توجه به واحد و اتحادیه مربوطه باید متفاوت باشد. از دیگر عواملی که بر ارزش مالی برند موثر است نوع کالا و فارسی یا انگلیسی بودن برند است، به علاوه توجه به مقررات ثبت برند فارسی و ثبت برند لاتین و همچنین نحوه تبلیغات و بازاریابی برند نیز از جمله دیگر عوامل موثر بر میزان ارزش برند است.

پس از کامل کردن مدارکی که در بخش فوق گفته شد و همچنین ارائه این مدارک به اداره ثبت علائم آگهی، تقاضای ثبت علامت تجاری به مدت یک ماه آگهی شده و در صورتی که علامت مزبور متعلق به شخص دیگری باشد به موکل اعلام می‌شود و در صورتی که علامت قبلا ثبت نشده و شکایتی نداشته باشد پرونده کامل شده و قابل ثبت بوده که این مورد در زمینه ثبت اختراع نیز به همین منوال است .

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi