4

مهمترین وظیفه دستگاه‌ حاکمیتی امیدواری به مردم است

  • کد خبر : 117879
  • 27 مارس 2022 - 9:16
مهمترین وظیفه دستگاه‌ حاکمیتی امیدواری به مردم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جریان انقلابی باید مردم را نسبت به گذشته خود آگاه و نسبت به آینده امیدوار کند و این مهمترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی در جمهوری اسلامی است. به گزارش دانستنی انلاین ، محمد مهدی اسماعیلی با حضور در یادمان شهدای هویزه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جای […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جریان انقلابی باید مردم را نسبت به گذشته خود آگاه و نسبت به آینده امیدوار کند و این مهمترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی در جمهوری اسلامی است.

مهمترین وظیفه دستگاه‌ حاکمیتی امیدواری به مردم است

به گزارش دانستنی انلاین ، محمد مهدی اسماعیلی با حضور در یادمان شهدای هویزه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جای جای خوزستان سرشار از یادمان‌های دفاع مقدس است که هر کدام از آن تاریخ بزرگی را در دل و روح خودش دارد و هر فردی که در مقابل تاریخ این حماسه قدری تأمل کند قطعاً سر تعظیم فرود می‌آورد در مقابل عظمتی که این اماکن مقدس به واسطه حضور شهدای عالی مقام دارند.

وی افزود: در حوزه فرهنگی از ظرفیت‌های بزرگ دفاع مقدس به نحو شایسته استفاده نشده است؛ البته از زحماتی که برای ترویج اهمیت ایثار شهدای بزرگ اتفاق افتاده است نباید بی انصافانه رد شد بلکه در این زمینه اقداماتی انجام شده ولی هیچ تناسبی بین عظمتی که رخ داده با اتفاقات وجود ندارد.

اسماعیلی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی بنا بر آن است که به این سرمایه‌های بزرگ که همان شهدا و… است، توجه ویژه کنیم و ما موظف هستیم که این کار بزرگ را با همکاری مردم انجام دهیم؛ زیرا انقلاب را مردم مدیریت و جلو بردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: شهدای هویزه در زمان جنگ تحمیلی مقاومت جانانه‌ای کردند اما بخشی از دلایل شهادت این شهیدان ناکارآمدی‌های جریان منحرف در اداره کشور بود.

وی گفت: اگر بخواهیم مشکلات فرهنگی به وجود آمده را بعد از جنگ به دلیل ناکارآمدی‌ها، مشکلات و رویکردهای غیر انقلابی حاکم در این بخش، اصلاح و برطرف کنیم باید کار را در اختیار مؤسسات و جریانات جبهه فرهنگی انقلاب قرار دهیم.

اسماعیلی بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را مأموریت محوری خود قرار دادیم و بخش‌های فرهنگی که وظیفه تسهیل گری را در این حوزه دارند باید مسیر را برای علاقه مندان و فعالان و مردم هموار کنند تا روایت درستی از این مقاومت‌های جانانه شهدا ثبت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه این موضوع به صورت جدی در دستور کار وزارت ارشاد قرار دارد، افزود: در همین قطعه آسمانی هویزه ظرفیت بزرگی وجود دارد که باید تلاش شود تا همه ظرفیت‌ها برای روایت درست به نسل جدید (نسلی که انقلاب، امام و جبهه‌ها را ندیدند و امروز ممکن است برای آنها روایت نادرست انجام شود) منتقل خواهد شد چون شبکه‌های معاند و جریان وابسته دنبال این هستند که مردم را از گذشته خود نادم نشان دهند و آنها را از آینده ناامید کنند.

وی گفت: جریان انقلابی باید مردم را نسبت به گذشته خود آگاه و نسبت به آینده امیدوار کند؛ این مهمترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی در جمهوری اسلامی است و چنین هدفی محقق نمی‌شود مگر با حضور قوی خود مردم و صاحبان اصلی این سرمایه‌ها یعنی خانواده معظم شهدا، ایثارگران و کسانی که خون دل خوردند تا درخت انقلاب امروز به این تنومندی برسد./مهر

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=117879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi