1

مهارت‌هایی که نداشتنش‌ زوجین را به سمت «طلاق» می‌برد

  • کد خبر : 28497
  • 22 خرداد 1397 - 9:18
مهارت‌هایی که نداشتنش‌ زوجین را به سمت «طلاق» می‌برد

مهارت‌هایی که نداشتنش‌ زوجین را به سمت «طلاق» می‌برد

یک کارشناس حوزه خانواده با اشاره به نقش فقدان مهارتهای اجتماعی در بروز طلاق، گفت: عدم برخورداری افراد از مهارتهای اجتماعی و زندگی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین عواملی است که یک زندگی مشترک را به سمت طلاق و جدایی سوق می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر معصومه امینی‌خو، کارشناس مسایل خانواده و مدرس دانشگاه افزود: بر اساس تحقیقات، وجود مهارتهای مدیریتی در یک رابطه و برخورداری افراد از مهارت های زندگی قبل از رسیدن به مرحله اختلاف میان زوجین می تواند از بروز اختلاف میان زن و شوهر جلوگیری کرده و میزان رضایت طرفین را از زندگی مشترک افزایش دهد.

این کارشناس حوزه خانواده همچنین در ادامه اضافه کرد: برخی از عوامل زندگی مانند وضعیت اقتصادی به راحتی قابل تغییر نیستند، در حالی که موارد متعددی از مهارت ها و رفتارهای فردی را می‌توان در معرض تغییر قرار داده و از بروز مشکلات متعددی در زندگی مشترک پیشگیری کرد.

وی با اشاره به این که متاسفانه بسیاری از عوامل متغیر در زندگی زناشویی مورد بی‌توجهی افراد قرار می گیرد، عنوان کرد: خانواده، اجتماع، شبکه دوستان، آموزش و پرورش از جمله محیط ها و عوامل موثر در میزان برخورداری افراد از مهارتهای زندگی هستند.

امینی خو که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به این که شخصیت افراد یکی از عوامل مهم در ایجاد طلاق و جدایی است، اظهار کرد: شخصیت یک فرد مجموعه ای از شناخت، عواطف و رفتارهای فردی است که در طول زندگی به مرحله ثبات رسیده اند.

وی با اشاره به جنبه های ذاتی و اکتسابی شخصیت، تصریح کرد: بخش عمده ای از شخصیت افراد در بستر زمان و به واسطه یادگیری و الگوبرداری شکل می‌گیرد.

این کارشناس حوزه خانواده با بیان این که خانواده منبع اصلی یادگیری است، اظهار کرد: روان رنجوری، سازگاری و تکانش ورزی سه عامل مهم شخصیتی در زن و مرد است که عدم تطابق آنها در طرفین می‌تواند یک زندگی مشترک را به سمت طلاق و جدایی سوق دهد.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi