2

منشور مسئولیت اجتماعی شرکت گاز استان بوشهر

  • کد خبر : 68946
  • 24 اسفند 1398 - 13:26
منشور مسئولیت اجتماعی شرکت گاز استان بوشهر

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی مانند شرکت گاز استان بوشهر در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت […]

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی مانند شرکت گاز استان بوشهر در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی می‌ماند.

دانستنی آنلاین با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، این منشورها را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاست‌گذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار می‌شود.

منشور مسئولیت اجتماعی شرکت گاز استان بوشهر

معرفی شرکت گاز استان بوشهر

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، شرکت گاز استان بوشهر (سهامی خاص) به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۸۶/۰۱/۲۶ شرکت گاز کرج ( سهامی خاص) با تغییر نام شرکت مذکور به شرکت گاز بوشهر (سهامی خاص) تشکیل و مرکز اصلی آن از تهران به بوشهر منتقل و تحت شماره ۶۴۹۳ ( انتقالی) در اداره ثبت و املاک استان بوشهر به ثبت رسیده است و فعالیت های خود را در دی ماه سال ۸۶ شروع و از ابتدای سال ۱۳۸۷ با دریافت ردیف بودجه جداگانه عملیات اجرایی آغاز کردیده است. درحال حاضر شرکت گاز بوشهر جزء شرکت های فرعی شرکت توزیع گاز ایران می باشد. مرکز فعالیت در بوشهر و نواحی گازرسانی و فروش آن در شهرهای مختلف استان در قالب ناحیه واقع شده است.

وظایف این شرکت دریافت، توزیع و خرید و فروش گاز طبیعی، مطالعه فنی و مهندسی طراحی، اجرای طرح های گازرسانی، حفظ و نگهداری از شبکه ها، ایستگاه ها و سایر تاسیسات و ابنیه، ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین گاز طبیعی، مشارکت در تهیه و تنظیم مقررات و استاندارد های فنی و ایمنی، کوشش در اداره شرکت بر مبنای بنگاه اقتصادی است.

بیانیه مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز استان بوشهر

 رهبران شرکت گاز استان بوشهر بر این اعتقاد هستند که انجام امور مرتبط با مسئولیت های اجتماعی، شرایط توسعه پایدار را فراهم نموده و بر ملاحظاتی اخلاقی دلالت دارد. لذا در فعالیت‌های این شرکت نیز محیط زیست و جامعه مدنظر قرار گرفته و رهبران سازمان تعهدی در قبال این مسئولیت ها را به عنوان سرمایه اجتماعی خود می‌داند.

شرکت گاز استان بوشهر به مثابه عضوی از جامعه در خصوص مولفه های پاسخگویی، شفافیت، رفتار اخلاقی، احترام به منافع ذینفعان و احترام به قانون متعهد بوده و بدین من منظور سعی شده تا از طریق مسئولیت اجتماعی رویکردهای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را با ارزش ها و فرهنگ، استراتژی ها، ساختار، تصمیم‌گیری و شیوه‌های عملیاتی خود به شکلی شفاف و قابل حسابرسی یکپارچه نموده و درنتیجه فرایندها و رویه های بهتری را در درون سازمان خود جاری سازد و با تولید ثروت وضعیت جامعه را بهبود بخشد.

بیانیه مدیر عامل شرکت گاز بوشهر

شرکت گاز استان بوشهر، جزء یکی از شرکت های فرعی شرکت ملی گاز ایران می باشد که در سال ۱۳۸۶ به منظور دریافت، توزیع، خرید و فروش، حق العمل کاری گاز طبیعی، حفظ و نگهداری تاسیسات و ابنیه مرتبط با فعالیت های شرکت، ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین گاز طبیعی، مطالعات فنی-مهندسی و اقتصادی، طراحی، اجرای طرح های گازرسانی و ایجاد و احداث تاسیسات و ابنیه لازم و حفظ و نگهداری آن ها با رعایت قوانین و مقررات مربوط، در استان بوشهر تاسیس گردید.

این شرکت با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و سخت کوش، تامین کنندگانی متعهد و با زیرساخت ها و تجهیزات به روز، نقش موثری در توسعه آبادانی استان ایفا می نماید.

شرکت گاز استان بوشهر در راستای تحقق برنامه ها و اهداف ترسیم شده در مسیر تعالی قرار داشته وکلیه فعالیت ها و اقدام های بهبود خود را با سرلوحه قراردادن برنامه استراتژیک شرکت اجرا می نماید که در همین رابطه با تمام توان تلاش می نماید تا به افق چشم انداز ترسیم شده که قرار گرفتن در میان پنج شرکت گاز سرآمد در بین شرکت های گاز استانی تا افق ۱۴۰۴ می باشد، دست یابد.

رهبران شرکت گاز استان بوشهر بر این اعتقاد هستند که انجام امور مرتبط با مسئولیت های اجتماعی، شرایط توسعه پایدار را فراهم نموده و بر ملاحظاتی اخلاقی دلالت دارد.

منشور مسئولیت اجتماعی شرکت گاز استان بوشهر

لذا در فعالیت های این شرکت نیز، محیط زیست و جامعه مد نظر قرار گرفته و رهبران سازمان تعهد در قبال این مسئولیت ها را بعنوان سرمایه اجتماعی خود می داند.

شرکت گاز استان بوشهر به مثابه عضوی از جامعه، در خصوص مولفه های پاسخگویی، شفافیت، رفتار اخلاقی، احترام به منافع ذینفعان و احترام به قانون متعهد بوده و بدین منظور سعی شده تا از طریق مسئولیت اجتماعی، رویکردهای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را با ارزش ها، فرهنگ، استراتژی ها، ساختار تصمیم گیری و شیوه های عملیاتی خود، به شکلی شفاف و قابل حسابرسی، یکپارچه نموده و در نتیجه، فرآیندها و رویه های بهتری را در درون سازمان خود جاری سازد و با تولید ثروت، وضعیت جامعه را بهبود بخشد.

مدیران شرکت گاز استان بوشهر بر این باورند سازمانی که پایبند مسئولیت‌های اجتماعی خود می باشد، یقیناً آنچه درست است را انجام می‌دهد، از تصمیم‌گیری‌های غیر کارشناسی اجتناب نموده و با بهره‌ گیری از خلاقیت و نوآوری و عدم استفاده از روش‌های منسوخ، نوید ‌بخش پیشرفت و تعالی خود و جامعه خواهد بود، ان شالله.

مسلم رحمانی/ مدیرعامل

شرح وظایف کمیته مسئولیت های اجتماعی

مسئولیت اجتماعی شرکت (Corporate Social Responsibility) یکی از مفاهیم نوین در دنیای کسب و کار امروزی است که پیوند قوی با توسعه پایدار دارد و مسئولیتی است که طبق آن شرکت ها یا سازمان ها، علاوه بر وظایف سازمانی، از طریق رفتار پیشگیرانه و اصلاحی به مدیریت تاثیرات و پیامدهای ناشی از تصمیمات یا فعالیت های خود در قبال ذینفعان پرداخته و به تحقق اهداف توسعه پایدار کمک نمایند .

ذینفعان عمده عبارتند از: کارکنان و خانواده های آنان، مشتریان، تامین کنندگان، ساکنان جوامع بومی و محلی، شهروندان، سازمان ها (دولتی و غیر دولتی) و محیط زیست.

این مفهوم در صنعت نفت کشور طی سال های اخیر با اقبال شرکت ها مواجه شده و این شرکت ها به همراه وزارت نفت از جمله سازمان های پیشرو در توجه و عمل به این مفهوم به شمار می آیند.

منشور مسئولیت اجتماعی شرکت گاز استان بوشهر

از جمله رویکردهای مهم این حوزه در موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت، کمک به ساماندهی اقدامات و هزینه کردهای حمایتی شرکت ها در مناطق نفتی، کمک به کاهش یا رفع چالش های اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی ناشی از استقرار صنعت در جوامع محلی و بسترسازی جهت توسعه جوامع محلی مناطق عملیاتی در راستای تحقق توسعه اجتماعی- محیطی پایدار، همپای توسعه صنعتی است . هدف مسئولیت اجتماعی،کمک به توسعه ی پایدار می باشد.

مسئولیت های اجتماعی بنگاه اقتصادی عبارت است از این که شرکت ها در برابر اثرات ناشی از فعالیت های خود بر ذینفعانِ مرتبط، مسئول می باشند. کسب و کارها متعهد به رفتارهای منصفانه و مسئولیت پذیری، مشارکت در توسعه اقتصادی، بهبود کیفیت زندگی نیروی کار و خانواده آن ها هستند و همچنین به بهبود کیفیت انجمن های محلی و اجتماع در مقیاس بزرگ ادامه دهند.

مسئولیت طرح ریزی، تعیین و اجرای انواع برنامه های مسئولیت اجتماعی این شرکت برعهده کمیته مسئولیت های اجتماعی می باشد.

اهم اقدامات صورت گرفته در زمینه مسئولیت های اجتماعی

حمایت از پایان نامه ها و عقد تفاهم نامه با مراکز علمی استان

حمایت از پایان نامه های مرتبط با فعالیت های شرکت جهت تقویت زیرساخت های دانش و پژوهش که به لحاظ استراتژی برای این شرکت اهمیت دارد، از سال ۱۳۸۹ توسط واحد پژوهش و فناوری این شرکت اجرایی شده و در راستای ارتباط هر چه بیشتر صنعت گاز و دانشگاه و حل معضلات شرکت بوسیله پژوهش، ۴۳ پایان نامه هم اکنون مورد حمایت قرار گرفته است. تعریف پروژه های پژوهشی از نتایج کسب شده در پایان نامه نتیجه حاصل از این فعالیت می باشد.

خرید مواد مصرفی از درون استان

خرید مواد مصرفی از درون استان در راستای توسعه تعاملات اجتماعی و از طریق تامین کنندگان کالا در استان بوشهر صورت میپذیرد و هم اکنون تمامی کالاهای مصرفی این شرکت از درون استان تامین میگردد.

غربالگری پیمانکاران بر اساس پیشینه عملکردی توسط کمیته فنی و بازرگانی

غربالگری پیمانکاران بر اساس پیشینه عملکردی توسط کمیته فنی و بازرگانی این شرکت در راستای مدیریت بهینه پروژه ها و ماموریت های محوله انجام میگیرد.

ایجاد فضای سبز در شهر های استان با مشارکت شهرداری

ایجاد فضای سبز در شهر خورموج با مشارکت شهرداری شهر در راستای بهبود محیط زیست با ایجاد فضای سبز به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع در سطح شهر برای استفاده جامعه صورت پذیرفت.

استفاده های پنل های خورشیدی

استفاده های پنل های خورشیدی در راستای بهبود محیط زیست در شرکت گاز استان بوشهر صورت پذیرفت و ۲۰ کیلو وات برق مصرفی شرکت گاز استان بوشهراز طریق پنل خورشیدی تامین می شود.

حذف قبوض کاغذی صورتحساب گاز طبیعی مشترکین

در راستای بهبود محیط زیست، بهبود در زمان و افزایش کیفیت خدمات شرکت گاز استان بوشهر حذف قبوض کاغذی صورتحساب گاز طبیعی مشترکین را در دستور کار خود قرار داده است.

اعطای وام قرض الحسنه به مشترکین جهت لوله کشی گاز خانگی

رایزنی با بانک ملت در خصوص اخذ مصوبه مبنی بر اعطای وام قرض الحسنه به متقاضیان جهت لوله کشی گاز منازل خود، در راستای افزایش رفاه جامعه و عدالت اجتماعی، از سال ۱۳۹۴ در دستور کار شرکت گاز استان بوشهر قرار گرفت.

آموزش همگانی شهروندان و اجرای طرح “همیار گاز” در راستای مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی

همه ساله آموزش های مصرف ایمن و بهینه گاز، در قالب اجرای طرح همیار گاز به دانش آموزان بوشهری، ارائه آموزش های ایمنی در مدارس و آموزش همگانی شهروندان درمساجد استان، در راستای مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و همچنین توسعه تعاملات اجتماعی و بهبود ایمنی، سلامت و محیط زیست صورت می پذیرد. در همین راستا طرح “همیار گاز ” در مدارس و همچنین در بین نونهالان فوتبال آموز بوشهری اجرایی شده است.

برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با اصحاب رسانه

این شرکت هر ساله اقدام به برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با اصحاب رسانه بعنوان پل ارتباطی میان مردم و مسولان و در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و توسعه تعاملات اجتماعی و قانونی نموده و ضمن پاسخگو بودن در قبال عملکرد خود به تشریح برنامه های شرکت در استان می پردازد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=68946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi