4

ترخینه برند برتر در صنایع غذایی

  • کد خبر : 18186
  • 24 اکتبر 2017 - 8:57
ترخینه برند برتر در صنایع غذایی

سنگ بنای اولیه کارخانه مواد غذایی ترخینه در سال ۱۳۴۲ گذاشته شد .مرحوم رضاقلی علی آبادی بنیسی با تفکر تهیه مواد غذایی طبیعی و با فیبر بالا ،طی پیگری از طریق آگهی فروش ،موفق به خرید یک دستگاه پوست گیری اولیه غلات با موتور دیزلی می گردد .

سنگ بنای اولیه کارخانه مواد غذایی ترخینه در سال ۱۳۴۲ گذاشته شد .مرحوم رضاقلی علی آبادی بنیسی با تفکر تهیه مواد غذایی طبیعی و با فیبر بالا ،طی پیگری از طریق آگهی فروش ،موفق به خرید یک دستگاه  پوست گیری اولیه غلات با موتور دیزلی می گردد .
با توجه به امکاناتی که در خیابان سیروس حدفاصل خیابان بوذرجمهری و سرچشمه قدیم به عنوان مکانی تجاری در اختیار داشت .اقدام به استقرار دستگاه و شروع بکار با کمک فرزندان خویش نمود .
مواد اولیه توسط کشاورزان ویا واسطه ها ازطریق میدان امین السلطان و با وسیله ای قدیمی(گاری و چهارپایان )به محل کارخانه حمل وسپس عملیات تولید انجام می گردید .
ابتدا جو خریداری شده شستشو می شد تا ناخالصی ها گرفته شود و پس از خشک کردن در هوای آزاد ،قسمت دیگری از ناخالصی ها توسط الک دستی  گرفته می شد سپس توسط دستگاه پوست گیری، پوست را از دانه جدا و بعد با الک دیگری ،پوست را از جو   جدا   و سپس در کیسه های خالی تک که قبلأ تهیه شده بود  با وزن  ۵۰کیلوگرم به بازار   عرضه می شد ،کلیه امور و تولید و بازاریابی با کمک خانواده انجام می گردید .
لازم به ذکر است که حاصل پوست گیری علاوه بر جو پوست کنده و سبوس دانه های ریز دیگری بود که با عمل سایش مجدد، به عنوان  مغز جو   به بازارعرضه می گردید .
این فرایند حدود سه سال بطول انجامید تا این که با گسترش تولید و اضافه شدن تقاضا برای خرید ،محیط از حالت مسکونی به شکل فعالیت تجاری در آمد که شهرداری منطقه ادامه کسب را منوط به داشتن جواز دانستند طبیعی است پس از پیگیری های مکرر و مکاتبات مرحوم رضاقلی علی آبادی  در سال ۱۳۴۶موفق به کسب جواز پوست گیری غلات گردید .
با توجه به تقاضای روز افزون  و نیاز به ارائه محصول در حجم کمتر ،تصمیم به بسته بندی در اوزان ۵۰۰گرمی گرفته شد .
جهت داشتن علامت تجاری از طرح و جعبه  جو پوست گیری که قبلا” از کشور آمریکا بصورت بسته های ۵۰۰گرمی وارد ایران می شد .الگو برداری شد و کلمه بارلی (جو)را به عنوان  علامت تجاری (برند )انتخاب  گردید  و عین طرح  در جعبه های  تولیدی کشور چاپ گردید .
ابتدا جعبه ها بصورت دستی و چسب (سیریش )بسته می شد و کیسه ها به وزن ۵۰کیلوگرم پر و درب کیسه ها را به صورت دستی به شکل جمع شده با نخ بسته و برای متقاضی ارسال می گردید رشد فروش و تقاضا باعث گردید با شرکتی به نام الویکو با مدیریت آقای یوسف زاده که تنها نماینده واردات دستگاه های روسی در قالب آرد بود وارد مذاکره و نهایتا” با خرید دستگاه جدید و نصب آن اقدام به تولید بیشتر شد .
نیاز به مصرف  برق و همچنین  سر صدای ماشین آلات  باعث شد ،که اعتراض های پی یا پی مانع فعالیت مستمر شود .
لذا از شهرداری منطقه و سازمان های مرتبط تقاضای وقت و فرصت جهت انتقال کارخانه گردید .
  زمینی به مساحت ۱۳۰۰متر مربع در کیلومتر ۲۲جاده تهران –کرج  (از میدان انقلاب تا موقعیت فعلی )تهیه و برای انتقال درنظرگرفته شد سپس با وزارت صنایع وقت که مستقر در جنوب کاخ دادگستر ی فعلی  واقع در میدان ارگ بود ،  مکاتبات جهت اخذ مجوز آغاز گردید .موافقت انتقال پذیرفته شد .
از طرف دیگر از شهرداری منطقه ۹جواز عملیات ساختمانی را در سال ۱۳۴۸-۱۳۴۷ درخواست نمود و پروانه صنایع و معادن نیز برای فعالیت در سال ۱۳۵۲صادر گردید .
عملیات ساختمانی شامل ساختمان تولید به مساحت ۳۵۰متر مربع و اداری ۲۰متر مربع و خدمات ۲۰متر مربع بود دستگاه ها را با تکنولوژی روز مستقر و فرآیند تولید ادامه یافت ماشین آلاتی از آلمان و روسیه خریداری و فعالیت تولیدی گسترش یافت .تعداد پرسنل از ۳ الی ۴نفر به ۱۰ نفر ارتقاء یافت تنوع محصولات را از جو پوست کنده ،گندم پوست کنده و حتی در مقطعی سمولینا که مصرف فرنی جهت افزایش رشد کودکان را دارد به  تولید اضافه گردید .
تولید مواد غذایی به تدریج ضابطه بیشتری  را طلب کرد وزارت صنایع ، وزارت بهداری ،هر کدام چهار چوب خاصی را برای ادامه فعالیت مطرح کردندکه همگی با همت  فعالان تولیدی مرتفع شد .
تا این که   با پیروزی انقلاب اسلامی در سال۱۳۵۷ محدویت های خاصی ، جهت واردات  محصولات و ماشین آلات به کشور اعمال گردید ، برند بارلی به ضرورت وقت تغییر و کلمه اصیل ترخینه جایگزین برند قبلی (بارلی )گردید .
بخشی از ماشین آلات قدیمی از چرخه تولید خارج و ماشین آلات ایرانی جدید جایگزین آن گردید و بطور طبیعی تا استقرار نهادهای نظام اسلامی ،تولید نیز با افت روبرو گردید و جهت افزایش تولید و ادامه فعالیت راهکار افزایش محصولات جدید و تکمیل سبد غذایی در پیش گرفته شد ، جو پرک و گندم پرک و آرد سوخاری به سبد کالاهای ترخینه اضافه گردید .
با اضافه شدن این محصولات مجددا” ، امر اشتغال و تولید در سطح مطلوبی قرار گرفت تعداد پرسنل به بیست و پنج نفر ارتقاء و شعار ترخینه آشنای خانواده ها نیز تقریبا” فراگیر گردید .تا این تاریخ کل مجموعه بصورت شخص  حقیقی اداره می گردید  ، در سال ۱۳۷۳ اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص با نام تولیدی ترخینه با سرمایه ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ریال گردید .
در حال حاضر شرکت ترخینه به عنوان یکی از برند های برتر در صنایع غذایی با سرمایه ثبت شده معادل ۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰/۱ریال در زمینی به مساحت ۳۰۰۰متر مربع با حدود ۱۷۰ نفر پرسنل در حال تولید و بسته بندی حدود ۳۰قلم کالا (عمدتا” از خانواده غلات و حبوبات )در کیلومتر ۱۴جاده مخصوص کرج بصورتی کاملا” فعال مشغول به کار می باشد .
left 

بخش های مختلف کارخانه مواد غذایی ترخینه

۱-فرآیند سازی غلات
۲-فرآیند سازی پرک ها
۳-فرآیند سازی سوخاری
۴-بسته بندی ۱و ۲
۵-بخش دانه بندی و بسته بندی حبوبات
۶-بخش فنی
۷-بخش انبار
۸-بخش تدارکات
۹-بخش فروش
۱۰-بخش بازاریابی
۱۱-بازرگانی خارجی و تهیه سایر اقلام غذائی
۱۲-روابط عمومی و تبلیغات
۱۳-پانچ و صدور فاکتور
۱۴-توزیع
۱۵-حمل و نقل
۱۶-حراست و نگهبانی
۱۷-خدمات
۱۸-مدیریت
۱۹-تعاونی و فروشگاههای زنجیره های
۲۰-کنترل کیفی و آزمایشگاه
۲۱-مدیریت تولید
۲۲-سخت افزار و نرم افزار
۲۳-مدیریت و هیئت مدیره
۲۴-R&Dبرنامه های آتی شرکت اجمالا” بصورت ذیل است :
۱- شرکت ترخینه مصمم است مواد اولیه KFC را به رنگ های مختلف وارد بازار نماید که زیبایی خاصی به ماده خواهد داد ضمنا” بخشی از نیاز بازار را تأمین نماید .
۲-شرکت ترخینه انواع سوپ های نیمه آماده را که شامل ۲۰ نوع می باشد با فرمولاسیون جدید به بازار عرضه خواهد نمود .
۳-شرکت ترخینه  سوپ های آماده را  جهت کیترینگ و هتل ها و محیط های مراکز آموزشی و تزئینی تدارک خواهد دید .
۴-شرکت ترخینه پودر آش ترخینه را که محصول محلی می باشد و در غرب کشور  تهیه  و مناسب برای سرما خوردگی می باشد عرضه خواهد کرد .
گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=18186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi