2

معرفی چند کارآفرین برتر ایران _ بخش هفتم و پایانی

  • کد خبر : 30942
  • 17 مرداد 1397 - 11:00
معرفی چند کارآفرین برتر ایران _  بخش هفتم و پایانی

معرفی چند کارآفرین برتر ایران _ بخش هفتم و پایانی

در بخش های پیشین این نوشتار با چند  کارآفرین موفق ایرانی آشنا شدیم. در این بخش با مریم درانی و سوابق و فعالیت های اقتصادی و اجرایی وی، آشنا می شویم.

نام و نام خانوادگی: مریم درانی
متولد : ۱۳۵۷
میزان تحصیلات: کاردانی سخت‌افزار کامپیوتر
مدیرعامل شرکت جلوه سازان کیمیا
خانم مریم درانی در سال ۱۳۵۷ در کرمان متولد شد. وی که اکنون مدیرعامل شرکت جلوه‌سازان کیمیا است، در کسب و کار خود موفقیت‌هایی بدست‌آورده‌است. وی از شرکت کنندگان در طرح ملی ترویج کارآفرینی بوده که توسط خانه پژوهش نواندیش و با حمایت دفتر امور بانوان وزارت کشور در سال ۱۳۸۲ برگزار شد .
سایت wenet مصاحبه‌ای با ایشان انجام داده که در زیر می‌آید :

با سلام و تشکر ازاینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادید، لطفاً بفرمایید تحصیلاتتان چیست و از چه زمانی شروع به کارکردید؟
با سلام، من در سن ۱۸ سالگی و پس از اخذ دیپلم، در رشته سخت‌افزار کامپیوتر مقطع کارشناسی پذیرفته‌شدم، اما پس از ازدواج در سال ۷۶ و گرفتاری‌های مربوط به بچه‌داری پس از اخذ مدرک کاردانی سخت‌افزار مجبور به ترک تحصیل شدم.
از چه زمانی مشغول به کار شدید؟
از سال ۷۷ به مدت ۲ سال در شرکت برق صنعتی کرمان کارکردم با اینکه رشته‌ام سخت‌افزار بود در آنجا تمام کارهای مربوط به کامپیوتر و نرم‌افزارهای نقشه‌کشی به عهده من بود. پس از آن در سال ۷۹ به شرکت گاز کرمان منتقل شدم و در آن‌جا نیز نقشه‌کشی انجام می‌دادم.
در اواخر سال ۸۰ شرکت فنی مهندسی نوین بارز را تأسیس نمودم.
چه شد که به فکر تأسیس شرکت نوین بارز افتادید؟ برای آغاز کار چقدر وام گرفتید؟
من برای تأسیس این شرکت وامی نگرفتم، این شرکت با هدف تبدیل موتورهای دوو به نیسان اغاز به‌کارکرد، و فعالیت ‌اصلی آن تغییر و تبدیل سیستم‌های داخلی لیفتراک بود. چراکه در آن زمان پی برده‌بودم اکثر بردهایی که روی دستگاه‌های لیفتراک می‌گذارند و قیمت بالایی هم دارد از آلمان وارد می‌شود و وارد کردن آن‌ها دشوار است. برای شروع کار من به همراه برادر کوچک‌ترم که در آن زمان دانشجوی رشته مهندسی برق بود یک برد دست دوم را به قیمت دو میلیون تومان تهیه و علیرغم همه مخالفت‌هایی که در آغاز کار بود،آن را باز کردیم و پس از یک‌سال موفق به تهیه برد مشابه شدیم. طرح خود را به شرکت لاستیک بارز پیشنهاد کردیم، کارشناسان آن شرکت از تهران آمدند و پس از بررسی کار ما به موفقیت‌آمیز و اقتصادی بودن آن اذعان کردند، چراکه این برد با هزینه‌ای معادل یک چهارم قیمت بردهای آلمانی تهیه می‌شد. اما متأسفانه شرکت لاستیک بارز حاضر به پذیرفتن ما به عنوان یک شرکت خصوصی نبود و انتظار داشت من و برادرم به صورت کارمند برای آن شرکت فعالیت نماییم. به‌علاوه وضعیت اکثر شرکت‌ها به‌گونه‌ای است که حاضرند موتورهای گران قیمت را از آلمان یا کره بخرند ولی موتورهای ما را فقط به دلیل ایرانی بودن نمی‌خرند و حتی حاضر نیستند آن را آزمایش کنند.
از همین‌رو به فکر تأسیس شرکت دیگری افتادم.
شرکت جدید شما کی و چگونه آغاز به‌کار کرد و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؟
در ابتدا و برای تهیه هزینه‌ تأسیس شرکت، خانه خود را فروختیم و مقداری از پول آن را صرف راه‌اندازی شرکت جلوه سازان کیمیا نمودم، ‌این شرکت که در سال ۸۱ تأسیس شد، شرکت پیمانکاری تأمین نیروی انسانی است که خدماتی از جمله پشتیبانی، اداره و نگهبانی فضای سبز و … را انجام می‌دهد.
هدف من از تأسیس این شرکت اشتغال‌زایی و تأمین کار برای نیروهای بیکار بوده‌است، این شرکت در مناقصه‌ها حضور پیدا کرده و از کارفرما پروژه‌های اجرایی می‌گیرد.
تا به حال با چه کارفرماهایی پروژه داشته‌اید؟
اداراتی چون مرکز مخابرات کرمان، اداره اموال کرمان، بیمارستان شفا،‌ اداره برق کرمان و… . در مناقصه شرکت برق ما در میان ۲۸ شرکت کننده برنده شدیم ولی از آنجا که مدیرعامل شرکت یعنی من ، زن بودم، و فکر می‌کردند که از عهده کار بر‌نمی‌آیم، مانع‌های بسیاری برای ما تراشیدند، به عنوان مثال از ما خواستند کار را ۳ ماهه تحویل دهیم، ازآنجا که من به توانایی خودم اعتماد داشتم به آن‌ها قول دادم که کار را به بهترین نحو انجام دهم و همین هم شد به نحوی که قرارداد ۳ ماهه تبدیل به قرارداد دو ساله شد.
پس از آن توانستم با پافشاری خدمات نگهبانی بیمارستان شفا را بر عهده‌ بگیرم، وضعیت آن بیمارستان در ابتدا به‌گونه‌ای بود که در ماه ۱۱ بیمار فراری داشتند و ربوده‌شدن کالا نیز گه‌گاه اتفاق می‌افتاد. ما توانستیم این آمار را به ۲ بیمار در ۵ ماه بدون هیچ سرقتی کاهش دهیم و حتی با پیگیری خودم یکی از بیماران فراری را یافته و به بیمارستان برگرداندم که سبب تحسین فراوان هم شد. این اصلاحات در حدی بود که پس از آن کلیه بیمارستان‌های دولتی، علوم‌پزشکی و دانشگاه‌ها پیشنهاداتی جهت همکاری به شرکت ما ارائه دادند.
در حال حاضر چند نفر کارمند دارید؟
تعداد کارکنان ما بسته به فصل، نوع‌فعالیت و میزان کار متفاوت است، اما درحال حاضر حدود ۹۰۰ نفر با من کار می‌کنند.

برای توسعه کسب و کارتان چه برنامه‌هایی دارید؟
تأسیس نمایندگی در دیگر شهرستان‌های کرمان و گسترش شرکت در مناقصه‌های خارج از استان از اهداف اصلی برای توسعه کارمان است.

   منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi