3

مصرف روزانه سبزیجات سبز روند پیری مغز را به تاخیر می‌اندازد

  • کد خبر : 126861
  • 06 تیر 1401 - 7:48
مصرف روزانه سبزیجات سبز روند پیری مغز را به تاخیر می‌اندازد

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که سطح بالای آنتی‌اکسیدان در خون دارند کمتر در معر ض ابتلا به بیماری‌های استحاله‌ای مغز مانند آلزایمر قرار دارند. مولکول‌های آنتی‌اکسیدانی در سبزیجات برگ‌دار سبز و بعضی میوه‌ها وجود دارند.   به گزارش دانستنی انلاین ،محققان به تازگی دریافتند افرادی که درتغذیه خود سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج […]

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که سطح بالای آنتی‌اکسیدان در خون دارند کمتر در معر ض ابتلا به بیماری‌های استحاله‌ای مغز مانند آلزایمر قرار دارند. مولکول‌های آنتی‌اکسیدانی در سبزیجات برگ‌دار سبز و بعضی میوه‌ها وجود دارند.

مصرف روزانه سبزیجات سبز روند پیری مغز را به تاخیر می‌اندازد

 

به گزارش دانستنی انلاین ،محققان به تازگی دریافتند افرادی که درتغذیه خود سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج و… مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های استحاله‌ای مغز مانند آلزایمر هستند. محققان به‌تازگی دریافتند سطح بالای سه نوع آنتی‌اکسیدان لوتئین، زآگزانتین و بتاکریپتوزانتین می‌تواند احتمال ابتلا به اختلالات شناختی را کاهش دهد. به گفته محققان، آنتی‌اکسیدان‌ها از مغز در برابر استرس اکسایشی که عامل آسیب به سلول‌های مغز است، محافظت می‌کند.
نتایج این مطالعه با توجه به بررسی وضعیت ۷۲۸۳ فرد با حداقل سن ۴۵ سال طی حدود ۱۶ سال انجام شد. این افراد در ابتدای مطالعه از لحاظ پزشکی و سلامت عمومی بدن ارزیابی و با توجه به عملکرد آنتی‌اکسیدانی در خون به سه گروه تقسیم شدند. طی این مدت، بررسی‌ها نشان داد افرادی که سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان داشتند نسبت به دیگران با درصد کمتری دچار علائم تحلیل شناختی مغز شدند.
لوتئین و زآگزانتین به مقدار فراوان در سبزیجات سبز و نخود وجود دارد و پرتقال نیز منبع غنی از بتاکریپتوزانتین محسوب می‌شود و از همین‌رو مصرف این خوراکی‌ها در رژیم غذایی توصیه می‌شود تا در کنار دیگر عوامل کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر و… این مورد نیز رعایت گردد./به سایت ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیازات: ۹۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi