3

مربای بالنگ تازه را چگونه درست کنیم؟

  • کد خبر : 9253
  • 18 آبان 1395 - 11:15
مربای بالنگ تازه را چگونه درست کنیم؟

مربای بالنگ را می توانید در وعده صبحانه تان میل کنید و خوردن خامه یا کره با آن طعم دلپذیری ایجاد خواهد کرد. می توانید نان صنعتی و سبوس دار با این مربا میل کنید و البته هرچه نان تیره تر باشد، بهتر است. در ضمن، این مربا به همراه چای به عنوان طعم دهنده نیز می تواند خورده شود

#تهیه #مربای_بالنگ#بیشتر بدانیم #دانستنی

مربای بالنگ را می توانید در وعده صبحانه تان میل کنید و خوردن خامه یا کره با آن طعم دلپذیری ایجاد خواهد کرد. می توانید نان صنعتی و سبوس دار با این مربا میل کنید و البته هرچه نان تیره تر باشد، بهتر است. در ضمن، مربای بالنگ به همراه چای به عنوان طعم دهنده نیز می تواند خورده شود و شما می توانید برای تنوع طعم، در صورت تمایل یک قاشق مرباخوری از این مربا را با یک فنجان چای میل کنید.

با خواص بالنگ بیشتر آشناشویم

مربای بالنگ تازه را چگونه درست کنیم؟

از بالنگ می‌توان جهت تقویت جگر، معده و جهت تسکین حرارت احشاء و تشنگی و اسهال صفراوی و کبدی استفاده کرد.

جوشانده پوست خشک بالنگ نیز مسکن قوی صفراوی است و جویدن آن نیز موجب خوشبو شدن بوی دهان می‌شود.

پوست زرد بالنگ، برای تقویت قلب، مغز، کبد، معده و احشای داخل شکم مفید است، مربای آن نیز به همراه عسل برای نفخ و کمک به هضم غذا مؤثر است.

پوست بالنگ بیشتر جهت تهیه مربا مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین به عنوان ضدعفونی کننده و صفرابر نیز مصرف سنتی دارد.

مواد لازم برای تهیه مربای بالنگ :

 بالنگ    ۲ عدد

 شکر      هم وزن بالنگ

گلاب     یک چهارم لیوان

زعفران دم کرده              به میزان لازم

طرز تهیه مربای بالنگ :

بالنگ هایی را انتحاب کنید که برجستگی کمتری روی پوست داشته باشند تا به سهولت پوستش را جدا کنید .برای جدا کردن پوست، از كارد میوه خوری تیز استفاده كنید و یك لایه نازك از روی پوست بالنگ بردارید اگر مقداری از پوست باقی ماند اشكالی ندارد چون باعث عطر بیشتر مربا می گردد ، اما اگر این مقدار زیاد باشد موجب تلخ شدن مربا می شود.

بعد از این كه پوست را جدا كردید بالنگ را از وسط به دو نیم كنید و بخش داخلی (مغز) را در آورید و آب یکی از بالنگ ها را گرفته و صاف کنید که بعداْ به مربا اضافه شود و بخش سفید رنگ پوست را كه شبیه پنبه است، برای مربا جدا كنید. با قیچی یا كارد به قطعات تقریباً ۱ در ۲ سانتی متر ببرید. سعی كنید قطعات كوچك نباشد .بعد آن را وزن كنید تا  وزن شكر به دست آید .

بالنگ را به مدت۱۲ ساعت در آب بخیسانید در  این مدت مقداری آب جذب می كند .

شكر را با دو لیوان آب بجوشانید تا برای مربا آماده باشد .

بعد از ۱۲ ساعت بالنگ ها را از آب خارج كنید و با دست فشار دهید تا آب آن گرفته شود سپس در ظرفی آب بریزید و بالنگ ها را بجوشانید . دو بار این كار را تكرا كنید تا تلخی مربا گرفته شود دقت داشته باشید كه زیاد نجوشد هر بار ۱۰ دقیقه كافیست هر چه میزان آب هنگام جوشیدن بشتر باشد تلخی آن زودتر گرفته می شود .پس از این مرحله بالنگ را روی صافی بریزید و چند بار آب سرد رویش بریزید بعد با دست فشار داده و آبش را بگیرید و در شهد بیندازید آب صاف شده بالنگ را به جای آب لیمو اضافه كنید ( از شكرك زدن شهد غلیظ جلوگیری می كند ) شعله را روشن كنید و صبر كنید تا بالنگ كاملاً بپزد و شهد کمی برایش باقی مانده و شیشه ای شود در آخر گلاب و زعفران اضافه كنید و صبر كنید دو سه جوش بزند و شعله را خاموش كنید .

منبع :صبح بخیر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 4 / 5. تعداد امتیازات: 1

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi