6

مدیریت انتخاب و خرید لباس

  • کد خبر : 1446
  • 07 بهمن 1394 - 6:35
مدیریت انتخاب و خرید لباس

مدیریت انتخاب و خرید لباس با شروع فصل گرما اکثر افراد لباس‌های زمستانی خود را کنار گذاشته و به سراغ لباس‌های مناسب فصل گرما می‌روند. برخی افراد نیز بیشتر خواهان خرید لباس‌های جدید مناسب فصل و مد هستند البته می‌توان با رعایت چند نکته خرید فصل جدید را با نگاهی اقتصادی مدیریت کنیم.اگر شما هم […]

مدیریت انتخاب و خرید لباس

با شروع فصل گرما اکثر افراد لباس‌های زمستانی خود را کنار گذاشته و به سراغ لباس‌های مناسب فصل گرما می‌روند. برخی افراد نیز بیشتر خواهان خرید لباس‌های جدید مناسب فصل و مد هستند البته می‌توان با رعایت چند نکته خرید فصل جدید را با نگاهی اقتصادی مدیریت کنیم.اگر شما هم قصد خرید لباس دارید و قصد ندارید هزینه زیادی را برای آن صرف کنید به توصیه‌های زیر توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب‌ها و تصمیمات را در مورد خرید لباس داشته باشید.

  •  اولین قدم این است که قبل از خرید سری به کمد لباس‌های خود بیندازید؛ شاید لباس‌هایی در کمد شما باشد که آن ها را فراموش کرده اید و از دیدنشان متعجب شوید!
  •  بودجه خود را برای خرید لباس تعیین کنید.
  •  زمان‌های مشخصی از سال را برای خرید در نظر بگیرید.
  • لیستی از لباس‌هایی را که نیاز دارید تهیه کنید. در این صورت از هزینه‌های اضافی برای لباس‌هایی که احتیاج ندارید ، جلوگیری می‌کنید.
  •  برای خرید از پول نقد استفاده کنید. استفاده از کارت‌های اعتباری باعث می‌شود کنترل میزان خرید و مقدار پولی که خرج می‌کنید از دستتان خارج شود.
  •  به جای خرید در آخر هفته و روزهای تعطیل در طول هفته خرید کنید. در این صورت از شلوغی فروشگاه‌ها دوری کرده اید و گزینه‌های بیشتری برای خرید خواهید داشت.
  •  در هنگام خرید کاملا در مورد لباس موردنظر خود فکرکنید. برای مثال از خودتان سؤال کنید آیا این شلوار آبی رنگ حداقل با ۳ یا ۵ تا از لباس‌هایی که دارم هماهنگ است؟
  •  از فروشگاه‌ها در مورد زمان حراجشان سوال کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها امروزه با دریافت ایمیل یا شماره تلفن مشتری‌ها آنها را از زمان تخفیف‌های ویژه و حراج آگاه می‌کنند.
  •  اگر لباس‌هایی در کمد خود دارید که دیگر آن ها را نمی‌پوشید می‌توانید به فکر فروش آن ها باشید.
  •  روی لباس‌های خاص سرمایه‌گذاری کنید. برای مثال اگر قصد انتخاب یک کت و شلوار به‌عنوان لباسی برای محیط کار دارید انتخابی داشته باشید که ماندگار باشد کمی هزینه بیشتر برای یک لباس مناسب که زیاد می‌پوشید بهتر از عوض کردن و خرید مجدد است.
  •  از طرح‌ها و رنگ‌های خاص دوری کنید. معمولا این گونه لباس‌ها در نگاه اول چشم خریدار را متوجه خود می‌کنند، اما خیلی زود درکمد خریدار بدون استفاده می‌شوند.
  •  برای خودتان خرید کنید. به توصیه‌هایی که در تبلیغات گوناگون مواجه می‌شوید و معمولاً قیمت نسبتاً بالایی دارند توجه نکنید. به سلایق و نیازهایتان توجه و براساس آن ها خرید کنید.
  •  برخی لباس‌ها مانند جوراب، لباس زیر و تی‌شرت‌ها جزو لباس هایی هستند که به مراتب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورت توان این اقلام را به صورت عمده خریداری کنید.
  •  از لباس‌های خود به دفعات استفاده کنید. واقعا لازم نیست که برای حضور درهر مراسمی یک لباس جدید تهیه کنید. با این کار می‌توانید عادت مناسبی را به فرزندان خود آموزش دهید.
  •  در مورد خرید لباس صبور باشید. اگر لباسی چشم شما را گرفت و بدون شک قصد خرید آن را داشتید ، کمی دست نگه دارید به احتمال زیاد همان لباس را در جایی دیگر و در زمانی بهتر می‌توانید با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. حتی اگر اختلاف قیمت کم هم باشد باز هم ارزش دارد.
  •  سایز مناسب خود را انتخاب کنید و حتماً لباس را قبل از خرید تست کنید. سایزها و اندازه‌ها در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است. مطمئن شوید که لباس انتخابی، کاملا اندازه شما باشد.
  •  تا جایی که می‌توانید تنها خرید کنید. خرید کردن با دوستان می‌تواند خیلی جالب و خوب باشد، اما اگر قصد خرید اقتصادی دارید تنها خرید کنید. گاهی فشارهای دوستان و جو موجود باعث می‌شود لباس‌هایی را انتخاب کنید که واقعا مورد نیاز شما نباشد.
    در کنار این نکات کلی برخی موارد باید برای خرید لباس در فصل تابستان در نظر گرفته شود.
    مهم‌ترین نکته برای جنس لباس‌های تابستانی این است که پوست شما در آن به راحتی نفس بکشد. موضوعی که برای انواع پوشاک یعنی رسمی و اسپورت، شلوار، مانتو یا حتی کفش نیز عمومیت دارد. در هر صورت تابستان فصل پوشاک سبک است؛ یکی از آیتم‌هایی که باعث می‌شود شما در طول یک روز گرم از به تن کردن لباس پشیمان نشوید و احساس خستگی کمتری کنید.معمولا جنس‌های پنبه‌ای، کتان و نخی برای فصل تابستان بسیار توصیه می‌شوند، اما جنس ابریشم نیز بر خلاف باور عموم، جنس مناسب فصل تابستان است. یک لباس ابریشمی، مواد مصنوعی ندارد و این تنفس پوست شما را زیاد و حساسیت آن را به لباسی که می‌خرید، کمتر می‌کند. وزن نهایی لباسی که به تن می‌کنید تابع جنس لباس شماست؛ هرچند که ابعاد برش لباس نیز خواه ناخواه بر آن اثر می‌گذارد. اگر معمولاً لباس اسپورت به تن می‌کنید ، نگران این موضوع نباشید، اما وزن لباس رسمی شما در این فصل بسیار مهم است. اگر شغلی دارید که باید لباس رسمی به تن داشته باشید یا برای شرکت در یک جلسه یا مراسم مجبور به پوشیدن کت و شلوار در تابستان هستید، به وزن آن فکر کنید. در هر حال این که به دلیل گرما مجبور شوید کت خودرا به دست بگیرید یا با وجود داشتن کت و شلوار رسمی، آستین‌های پیراهن‌تان را بالا بزنید جلوه خوشایندی نخواهد داشت! بنابراین سعی کنید شلوار یا کتی را انتخاب کنید که بافت نسبتاً درشت‌تری داشته باشد، این بافت درشت هم وزن لباس را کاهش می‌دهد و هم تهویه آن را راحت‌تر خواهد کرد. موضوع وزن حتی در مورد کفش‌ها و صندل‌های تابستانی نیز اهمیت دارد، این کفش‌ها باید سبک، نرم و با قابلیت تنفس پا باشند. تغییر رنگ در تابستان فقط به خاطر مُد سال یا تناسب آن با طرح‌های تولیدکنندگان نیست. هیچ تولید‌کننده یا طراح مدی، محصول خود را بدون توجه به نیازهای فصل روانه بازار نمی‌کند؛ بنابراین حتی اگر به پوشیدن لباس‌های رنگی یا روشن عادت ندارید ، سعی کنید در تابستان به سبک این فصل عمل کنید. این انتخاب نه‌تنها میزان عرق کردن شما را کاهش می‌دهد؛ بلکه به لحاظ روانی نیز احساس گرمی هوا و خفگی را در شما از بین خواهد برد!

منبع مطالب :https://www.donya-e-eqtesad.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=1446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi