1

مديرعامل ارس خودرو ديزل خبر داد: رونمايي از دو محصول جديد

  • کد خبر : 11333
  • 04 اسفند 1395 - 8:58
مديرعامل ارس خودرو ديزل خبر داد: رونمايي از دو محصول جديد

مديرعامل ارس خودرو ديزل  خبر داد: رونمايي از دو محصول جديد پيکاپ دو کابين با مشخصات فني يورو 5   |    وانت 3/5 تني با مشخصات فني يورو 5 مهندس اسفنجي، مديرعامل ارس خودرو ديزل اعلام کرد: اين شرکت از مجموعه گروه صنعتي آميکو که در سال 92 به عنوان واحد نمونه کشوري در بخش خودرو و نيرومحرکه انتخاب و معرفي شد، اميدوار […]

مديرعامل ارس خودرو ديزل  خبر داد: رونمايي از دو محصول جديد

پيکاپ دو کابين با مشخصات فني يورو 5   |    وانت 3/5 تني با مشخصات فني يورو 5

مهندس اسفنجی

مهندس اسفنجي، مديرعامل ارس خودرو ديزل اعلام کرد: اين شرکت از مجموعه گروه صنعتي آميکو که در سال 92 به عنوان واحد نمونه کشوري در بخش خودرو و نيرومحرکه انتخاب و معرفي شد، اميدوار است با عرضه دو محصول جديد در سبد محصولات خود، سهم بيشتري از بازار خودروهاي تجاري را در اختيار گيرد.

اين تازه ترين خبري است که مهندس اسفنجي در گفت و گو با تيم خبري روزنامه دنياي اقتصاد در منطقه غرب تهران در اختيار اين رسانه قرار داد. مجموعه شرکت هاي تحت پوشش ارس خودرو ديزل که با برند ملي آميکو ثبت جهاني شده است در تولبد محصولاتي از قبيل انواع باتري، ساندويچ پانل، رنگ هاي پودري الکترواستاتيک فعاليت دارندو بزودي خطوط توليد اتوبوس هاي 12 متري و skeed loader و ليفتراک در اين مجموعه آغاز خواهد شد.

مهمترين فعاليت برند آميکو در 5 محصول شرکت ارس خودرو ديزل، شامل انواع کاميون هاي کشنده، باري، کمپرسي، و کاميونت ها در ظرفيتهاي مختلف است که به بازار عرضه مي شود.

وي گفت با اين همه قرار است خطوط توليد دو محصول فوق يعني پيکاپ و وانت 3/5 تني قبل از پايان سال شروع و اوايل سال 1396 وارد بازار شوند. اين دو محصول با موتور ساخت ميتسوبيشي با کليه امکانات رفاهي و با تمامي آپشن ها تجهيز شده و هر کدام در دو تيپ 4×4 و 2×4 روانه بازار مي شوند.
وي اضافه کرد هر دو خودرو به موتور يورو 5 دوگانه سوز (بنزين و گاز CNG) به صورت استاندارد مجهز مي باشند. اسفنجي افزود: وانت پيکاپ دو کابين در نوع خود در ايران بي نظير است و حتي مي توان آن را با پيکاپ هاي معروف ژاپني مقايسه نمود.
ويژگي خاص اين خودرو چنان است که دارنده آن در جاده و شهر به عنوان يک خودروي سواري لوکس راحت باتمامي تجهيزات و آپشن ها از آن استفاده کند و در کوه و بيابان و جنگل بعنوان يک خودرو با ويژگي تمام off road و هنگام بارکشي مي توان از آن بعنوان حمل مسافر و کالا به راحتي استفاده نمود.
اسفنجي مي گويد اصولاً حمل بار با وانت GVW در دنيا حدود 2/5 تن مي باشد ولي متاسفانه بعد از انقلاب خواسته يا ناخواسته GVW براي وانت در ايران 3/5 تن تعريف شد و شايد يکي از دلايل اين همه تصادفات در جاده ها دليل اضافه باري مي باشد که به اين نوع وانت ها تحميل مي شود ولي ما پس از چند سال توانسته ايم خودرو وانت محبوب ايرانيان را با ظرفيت 3/5 تن بر اساس استانداردهاي روز دنيا توليد کنيم ، اين خودرو با موتورگاز سوز و استاندارد يورو 5 و مجهز به دو کيسه هواي سرنشين و ساير تجهيزات ايمني بر اساس استانداردهاي روز مجهز مي باشد.
آيين رونمايي اين خودروها در جلفا برگزار مي شود و آيين مشابهي به صورت نمادين نيز در تهران خواهد بود.
اسفنجي افزود: پيش بيني کرده ايم که آيين رونمايي اين خودروها را اواخر فروردين ماه سال آينده در جلفا برگزار شود و آيين مشابهي نيز به صورت نمادين در تهران خواهيم داشت.
وي يادآور شد: با توجه به اينکه پيکاپ دو کابين، خودرو خاص يعني متشکل از سه خودرو on road و off road و وانت مي باشد، توليد پنج هزار دستگاه در سال اول را براي آن در نظر گرفته ايم و براي وانت تک کابين نيز اميدواريم به توليد انبوه دست يابيم.
وي گفت: علاوه بر همه ويژگي هاي محصولات جديد، بالطبع از نظر طي مسافت و چه از نظر مدت زمان کارکرد بعد از تحويل زير پوشش گارانتي خواهند بود. خدمات پس از فروش بهتري نيز براي آنها در نظر گرفته ايم که متعاقباً اعلام خواهد شد.

ساخت مشترک اتوبوس با مشارکت ترکيه – آذربايجان

مديرعامل ارس خودرو ديزل افزود: گروه صنعتي ما داراي بستر مناسب و زير ساخت هاي گسترده اي براي سرمايه گذاري است و اکنون مقدمات توليد مشترک اتوبوس با ترکيه مهيا شده و مذاکرات لازم صورت گرفته و تفاهم نامه هاي آن نيز به امضا رسيده و به احتمال خيلي زياد خط توليد اتوبوس نيز تا آخر ارديبهشت راه اندازي خواهد شد، ضمن اينکه خط توليد ماشين آلات راهسازي ديگر نظير اسکيدلودر و ليفتراک هم در حال تکميل است و محصولات آن نيز در سال آينده به بازار عرضه خواهد شد.

آميکو داراي 54 نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور است

اسفنجي با يادآوري اينکه اکنون تعميرگاه مرکزي را در جاده قديم کرج (محل سابق گواه بنز) خريداري و راه اندازي نموده ايم ، گفت: عمده فعاليت کارخانجات توليدي ما در جلفا در آذربايجان شرقي متمرکز است و امکانات وسيع و گسترده اي در آن منطقه داريم.
وي ادامه داد: گروه صنعتي آميکو در منطقه آزاد اقتصادي ارس داراي يک محوطه 50 هکتاري است که 20 هکتار آن سوله و سرپوشيده است و 600 نفر نيز به عنوان نيروهاي فني در آن مشغول بکار هستند.

نویسنده: منیژه بازیار
منبع: ویژه نامه دنیای اقتصاد غرب استان تهران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi