2

مؤلفه های انتخاب یک ملک برای کسب و کار

  • کد خبر : 13668
  • 24 می 2017 - 13:59
مؤلفه های انتخاب یک ملک برای کسب و کار

برای شروع یک کسب و کار جدید ابتدا باید ملک برای کسب و کار مورد نظر خریداری شود و خرید ملک باید باتوجه به حرفه و صنعتی که قرار است در آینده در آن ملک شروع به فعالیت کند تهیه شود تا محیطی متناسب با نیازهای آن صنعت، تجهیز شده و در اختیار متقاضی قرار گیرد.

حسن شاه قلی کارشناس املاک صنعتی

برای شروع یک کسب و کار جدید ابتدا باید ملک برای کسب و کار مورد نظر خریداری شود و خرید ملک باید باتوجه به حرفه و صنعتی که قرار است در آینده در آن ملک شروع به فعالیت کند تهیه شود تا محیطی متناسب با نیازهای آن صنعت، تجهیز شده و برای فعالیت مزبور در اختیار متقاضی قرار گیرد.

به طور حتم ویژگی های املاک صنعتی با املاک مسکونی متفاوت ا ست. در املاک مسکونی با هر متراژ، درنهایت محیطی دارای آرمان ها و ویژگی های مشخصی در دست خواهیم داشت.

بدین گونه که در هر واحد آپارتمان با هر درجه از کیفیت و متراژ، در نهایت آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب و سالن پذیرایی خواهیم داشت.

این در صورتی است که در یک واحد صنعتی، ابتدا برای شروع کاربری ملک ویژگی های دیگری می بایست مدنظر قرار بگیرد. املاک صنعتی گونه ای از املاک است که زمین یا بنا در راستای پیشبرد اهداف یک صنف یا

صنعت به کار گرفته می شود. کارخانه ها، کارگاه ها، بنگاه های فعالیت صنعتی، تولیدی ها، سوله ها،انبارها و ..، از جمله املاک قابل طبقه بندی درا ملاک صنعتی می باشند.

واضح است که هر صنفی برای فعالیت خود فضای متناسب با حوزه تخصصی خود را نیازمند است به همین علت انتخاب ملک بسیار تخصصی و حساس می باشد، چرا که باید تمام نیازهای تخصصی محیط کار صنایع مختلف شناسایی و طبقه بندی شود. برای مثال، محیط کار اصنافی مثل تراشکاری، برشکاری و فعالیت هایی از این دست نیازمند رعایت اصولی متفاوت از اصنافی مانند تولیدات غذا وا نبار دارو می باشد.

روشن است که برای صنایع سنگین، امکاناتی همچون تهویه ی هوا برای جلوگیری از تنفس آلاینده های مضر، تعبیه فضای مورد نیاز برای استقرار امکانات و ماشین آلات صنعتی و. .. مورد نیاز است.

در صورتی که برای صنایع مواد غذایی و دارو، ملک صنعتی باید دارای ویژگی های خاصی چون استفاده از مصالح بهداشتی نظیر سنگ کف سالن و سوله و دیوارها، رعایت تمام قوانین وزارت بهداشت و… باشد.

از جمله مواردی که در بررسی مقدماتی طرح ها و یا سرمایه گذاری ها از اولویت ها به شمار می رود،  انتخاب مکان )کارخانه، کارگاه، زمین و حتی انبار نگهداری( می باشد و نیز شرایط دسترسی ) از جمله حمل و نقل، وجود نیروی کار و …( و نیز امکانات )برق، گاز، آب(ا ست که پایه و بنیان حرکت ها و گام های بعدی قرار می گیرد.اما درا نتخاب مکان کسب و کار مشکلات و ناهمواری هایی نیز وجود دارد به عنوان مثال معرفی و ارائه

مکان های نامناسب از سوی افراد نا آگاه به یک سرمایه گذار، سبب خروج این سرمایه گذار از منطقه مورد نظر و حتی انصراف وی می شود.

به همین خاطر ارائه کد رهگیری در معاملات املاک حائز اهمیت است و یکی از مهم ترین مزایای معاملات املاک با کد رهگیری، کنترل سوابق ملک و هویت مالک از طریق اداره ثبت اسناد و آدرس دقیق ملک در سایت توسط کدپستی است که راهی بسیار هوشمندانه در جهت جلوگیری از کلاه برداری، زمین خواری، ممنوع المعامله و. .. می باشد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi