0

فعالیت ورزشی منظم تمایل به خوراکی‌‌های چرب را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 126865
  • 27 ژوئن 2022 - 8:07
فعالیت ورزشی منظم تمایل به خوراکی‌‌های چرب را کاهش می‌دهد

انجام تمرینات منظم ورزشی بر عادات غذایی تاثیر می‌گذارد محققان به‌تازگی دریافتند که گنجاندن ورزش منظم در برنامه زندگی تمایل به خوراکی‌های چرب را کاهش می‌دهد. به گزارش دانستنی انلاین ، ورزش یکی از بهترین راهکارها بر کنترل وزن و اصلاح عادات غذایی است. بر این اساس، محققان دانشگاه واشنگتن با بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی […]

انجام تمرینات منظم ورزشی بر عادات غذایی تاثیر می‌گذارد محققان به‌تازگی دریافتند که گنجاندن ورزش منظم در برنامه زندگی تمایل به خوراکی‌های چرب را کاهش می‌دهد.

فعالیت ورزشی منظم تمایل به خوراکی‌‌های چرب را کاهش می‌دهد

به گزارش دانستنی انلاین ، ورزش یکی از بهترین راهکارها بر کنترل وزن و اصلاح عادات غذایی است. بر این اساس، محققان دانشگاه واشنگتن با بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند که ورزش منظم تمایل به خوردن موادغذایی چرب را کاهش می‌دهد. آنها در این مطالعه طی مدت 30 روز وضعیت 28 موش را بررسی کردند تا متوجه شوند که مغز آنها تا چه حد می‌تواند نسبت به خوراکی‌های چرب تمایل نشان دهد. محققان اهرمی برای روشن‌کردن چراغ و تولید صدا توسط موش‌ها درنظر گرفتند و هر بار که اهرم فعال می‌شد، یک پاستیل چرب به موش به‌عنوان جایزه داده می دادند. محققان دریافتند موش‌ها اهرم را فقط برای دریافت نشانه نور و صدا فشار دادند که نشان دهنده وسوسه پاداش غذایی بود.
در مرحله بعد برای تشخیص سطح مقاومت موش‌ها نسبت به وسوسه غذایی، چهارده موش تشویق به دویدن روی سطح مشخصی شدند و بقیه موش‌ها این فعالیت را نداشتند. در ضمن هر دو گروه طی مدت یک ماه به خوراکی‌های خوشمزه قبل دسترسی نداشتند.
پس از این مدت، دوباره همه موش‌ها تمرین اهرم و دریافت پاداش غذا را داشتند. محققان متوجه شدند موش‌هایی که ورزش نداشتند در مقایسه با موش‌های فعال تعداد دفعات بیشتری اهرم را فشار می‌دادند تا پاداش دریافت کنند. از همین‌رو به این نتیجه رسیدند که دویدن می‌تواند باعث کاهش اشتها شود. همچنین آنها تاکید کردند که ورزش منظم نه‌تنها از نظر جسمی برای کاهش وزن مناسب است بلکه از نظر ذهنی نیز به کنترل عادات غذایی ناسالم کمک می‌کند./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi