1

فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی و ابعاد، زمینه ها و ابزارهای آن

  • کد خبر : 33787
  • 22 آذر 1397 - 13:16
فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی و ابعاد، زمینه ها و ابزارهای آن

فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی کاری ارزشمند است که مطالعه و بررسی دقیق جوانب آن، همکاری و همیاری جمعی مردم، دولت، تولیدکنندگان و طراحان و برنامه ریزان را نیاز دارد

فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی کاری ارزشمند است که مطالعه و بررسی دقیق جوانب آن، همکاری و همیاری جمعی مردم، دولت، تولیدکنندگان و طراحان و برنامه ریزان را نیاز دارد و باید به خاطر داشت که فرهنگ سازی در مورد موضوعی خاص در میان آحاد جامعه کاری است که نیاز به تلاش بسیار زیاد و خستگی ناپذیر دارد و نباید انتظار داشت که چنین امری به سرعت اتفاق بیفتد، بلکه تمام تلاش باید مصروف این باشد که نوع چینش پایه های این فرهنگ سازی درست و دقیق صورت بگیرد تا در درازمدت جامعه از نتایج آن بهره مند شود.

نقش رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی

به نظر می رسد مهم ترین و حساس ترین پل ارتباطی میان مردم و برنامه ریزان این امر، رسانه ها هستند. شاید بتوان گفت نقش رسانه ها در این امر خطیر اصلی ترین نقش می باشد.

اصحاب رسانه و در رأس آن ها صدا و سیما می توانند با برنامه ریزی صحیح و دقیق مردم را که مخاطبین آن ها هستند با هوشیاری و به صورت نامحسوس در کانال این فرهنگ قرار دهند. بخصوص سازندگان برنامه های صدا و سیما که بیشترین مخاطبان را در اختیار دارند، با ساختن برنامه های جذاب و در عین حال آموزنده فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی را در بین مردم رواج دهند.

در کنار آن عدم تبلیغ کالاهای خارجی و تبلیغ به مصرف کالاهای ایرانی از دیگر اقدامات رسانه ها برای فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی می تواند باشد که این امر بسیار مؤثر خواهد بود.

زمینه اقتصادی فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی

در کنار فعالیت های فرهنگی برای فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی ، فعالیت های اقتصادی از قبیل ترغیب و تشویق تولید کنندگان داخلی به تولید محصولات استاندارد و قابل رقابت با محصولات خارجی نیز باید مد نظر برنامه ریزان و مسئولان باشد. برای تحقق این امر اعطای تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان محصولات استاندارد و با کیفیت و تشویق و حمایت از آنان ضروری است.

ادامه دارد …

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi