3

نقش رسانه ها در حمایت از تولید کالاهای دانش‌بنیان ایرانی

  • کد خبر : 10825
  • 16 بهمن 1395 - 13:39
نقش رسانه ها در حمایت از تولید کالاهای دانش‌بنیان ایرانی

اگر رسانه‌ها در قالب نشست‌های تخصصی با صاحبان صنعت، مدیران فرهنگی و مدیران رسانه‌های تخصصی، ضمن اطلاع‌رسانی و بیان تبعات و پیامدهای حرکت در این مسیر به راهکارهایی برسند که بومی باشد و این فرهنگ سازی شود، نقش خود در حمایت از تولید کالاهای دانش‌بنیان ایرانی را به درستی ایفا کرده‌اند.

#رسانه_ها #حمایت #تولید #کالای_دانش‌_بنیان #بیشتر_بدانیم #دانستنی

مهم‌ترین رسالتی که رسانه‌ها بر دوش خود دارند، این است که مردم را به این درک برسانند که استفاده از کالاهای دانش‌بنیان ایرانی به نفع توسعه و رشد کشور است.

این که مصرف کالاهای خارجی یقیناً ضمن تعطیلی واحدهای تولیدی، بیکاری فرزندان این کشور، بی‌رونقی بازار و خروج سرمایه‌های کشور به نفع بازارهای دیگر کشورها و نقص در اقتصاد تولید را در پی خواهد داشت از ضرورت‌هایی است که رسانه‌ها باید به آن‌ها بپردازند.

اگر رسانه‌ها در قالب نشست‌های تخصصی با صاحبان صنعت، مدیران فرهنگی و مدیران رسانه‌های تخصصی، ضمن  اطلاع‌رسانی و بیان تبعات و پیامدهای حرکت در این مسیر به راهکارهایی برسند که بومی باشد و این فرهنگ سازی شود، نقش خود در حمایت از تولید کالاهای دانش‌بنیان ایرانی را به درستی ایفا کرده‌اند.

صنایع کشور که  در عرصه‌های گوناگون فعال هستند، باید در مهم‌ترین اولویت خود به سلیقه و خواست مردمی در تولید توجه جدی داشته باشند و ارتقای کیفیت را در تولیداتشان منطبق با آن‌چه خواست مشتری و بازار است، محقق کنند.

طبیعی است که اگر این اتفاق در کنار فرهنگ‌سازی بیفتد با برنامه‌ریزی های راهبردی لازم برای ترویج و تبلیغ فرهنگ استفاده از کالای ایرانی حتما شاهد خواهیم بود که تحولی جدی در حوزه یادشده اتفاق خواهد افتاد.

جشنواره‌ ایران‌ساخت فرصتی برای گام نهادن در مسیر شناخت و تبیین آسیب‌های بی اعتنایی به توانمندی‌های تولید داخلی است. جشنواره ایران‌ساخت جریانی فرهنگی است که می‌تواند آغازکننده تجربه‌ای نو در مسیر توجه به اهمیت شناخت و حمایت از تولید داخلی باشد.

اگرچه این جشنواره نوپاست و ممکن است در آغاز راه خود با اشکالات و خلأهایی مواجه باشد، اما با درس گرفتن از کاستی‌ها و کسب تجربه از نخستین دوره برگزاری این جشنواره، تجربیاتی به دست می‌آید که حتماً می‌تواند در آینده راه‌گشا و کمک کننده باشد. اگر اهداف این جشنواره به درستی تبیین و به جامعه هنر معرفی شود قطعاً هنرمندانی که دغدغه‌مند هستند و برای پیشرفت این کشور اهمیت قائلند، با مشارکت اثرگذار خود زمینه به نتیجه رسیدن اهداف جشنواره را فراهم خواهند کرد.

منبع: ایران ساخت

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi