4

عوارض شهرسازی مشمول تخفیف شدند

  • کد خبر : 130634
  • 06 نوامبر 2022 - 11:50
عوارض شهرسازی مشمول تخفیف شدند

رئیس شورای شهر تهران جزییات مبلغ و چگونگی اعمال تخفیف عوارض شهرسازی را بیان کرد. به گزارش دانستنی آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: این لایحه در جلسه هفته گذشته نیز […]

رئیس شورای شهر تهران جزییات مبلغ و چگونگی اعمال تخفیف عوارض شهرسازی را بیان کرد.

چمران

به گزارش دانستنی آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: این لایحه در جلسه هفته گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفته بود و برای اینکه این لایحه امروز به نتیجه برسد پنج شنبه با رؤسای کمیسیون‌ها جلسه‌ای برگزار شد و امروز نیز در جلسه هم اندیشی نتایجی حاصل شد.

وی ادامه داد: اگر تأیید لایحه به سرعت در فرمانداری طی شود، افراد از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر از ۴۰ درصد، از ۲۰ آذر تا ۲۰ دی از ۳۵ درصد از دی تا بهمن ماه از ۳۰ درصد و از اسفندماه به بعد از ۲۰ درصد تخفیف بهره مند می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزئیات تخفیف این لایحه گفت: مبالغ تا یک میلیارد تومان از ۴۰ درصد تخفیف، از یک میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان ۳۸ درصد، از ۲۵ میلیارد تا ۵۰ میلیارد ۳۶ درصد و از ۵۰ میلیارد تومان به بالا ۳۴ درصد خواهد بود.

چمران گفت: این به معنای آن است که هرچه مبلغ بالاتر باشد تخفیفات کمتر است و برای مبالغ پایین و شهروندانی که می‌خواهند ساخت و ساز کنند عوارض کمتر است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار نفر از تخفیف ۴۰ درصدی مبالغ تا یک میلیارد تومان برخوردار می‌شوند و در مبالغ بالا شاید ۲۵ تا ۲۷ پروژه را شامل شود. به همین دلیل در شرایط اقتصادی نامناسب تخفیف در نظر گرفته شده تا کسانی که فیش دریافت کردند از فرصت استفاده کنند و هرچه سریع‌تر عوارض خود را بپردازند تا از تخفیف بالاتری برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه جرایم قطع درخت و ماده ۱۰۰ جز این تخفیف نیست و باید جرایم خود را بپردازند، گفت: شاید تا یک هفته تقسیط این جرایم به تصویب برسد و تقسیطی که از دوره دوم بدون بهره و در ۲۴ ماه بدون سفارش تصویب شده بود عملیاتی شود. جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز ۳۶ ماهه می‌توانند اقساط خود را بپردازند. این لایحه در عرض یک هفته ابلاغ می‌شود تا مردم بتوانند از فرصت استفاده کنند.

چمران تاکید کرد: افراد از ۲۰ اسفندماه دیگر شامل تخفیف‌ها نمی‌شوند و از تخفیف عادی ۲۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به شهادت شهید آرمان علی وردی تصریح کرد: همه اعضا به دو فوریت نامگذاری معبری در این منطقه به نام شهید علی وردی رأی دادند و به زودی عملیاتی خواهد شد.

چمران با اشاره به انتصابات در شهرداری یادآور شد: ما در خصوص سرپرستان اعلام کردیم هرچه سریع‌تر یا حکم همان سرپرست را تمدید کنند و یا تغییرات را انجام دهند. / مهر

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=130634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi