2

عدم ایجاد عفونت قارچ سیاه در افراد سالم

  • کد خبر : 97995
  • 12 سپتامبر 2021 - 19:38
عدم ایجاد عفونت قارچ سیاه در افراد سالم

دانستنی آنلاین: فلوشیپ بیماری‌های عفونی در بیماران مبتلا به نقص ایمنی و پیوند گفت: موکورمایست‌ها (قارچ سیاه) در سراسر محیط به ویژه در گرد و غبار، خاک، چوب پوسیده و  محیط‌های مرطوب وجود دارد و پیوسته از طریق تنفس وارد بدن ما می‌شود اما در افراد سالم قادر به ایجاد عفونت نیست. به گزارش پایگاه […]

دانستنی آنلاین: فلوشیپ بیماری‌های عفونی در بیماران مبتلا به نقص ایمنی و پیوند گفت: موکورمایست‌ها (قارچ سیاه) در سراسر محیط به ویژه در گرد و غبار، خاک، چوب پوسیده و  محیط‌های مرطوب وجود دارد و پیوسته از طریق تنفس وارد بدن ما می‌شود اما در افراد سالم قادر به ایجاد عفونت نیست.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، دکتر ایلاد علوی در وبینار آموزش نحوه تشخیص و درمان قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در خصوص بیماری این بیماری افزود: قارچ سیاه در افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، سرطان، نوتروپنی، پیوند عضو و در صورت مصرف طولانی مدت با دوز بالای استروئیدها می‌توانند منجر به موکورمایکوزیس (عفوت قارچ سیاه) شوند.

این متخصص، تشخیص به موقع را در کنترل و مدیریت این بیماری که همراه با مرگ و میر بالایی است، بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: برای تشخیص موکورمایکوزیس از روش‌های آزمایشگاهی، نمونه برداری بافتی و روش‌های تصویربرداری مغز، سینوس‌ها و ریه‌ها استفاده می‌شود.

وی مدیریت ریسک فاکتورها و تجویز داروهای ضدقارچ  از جمله آمفوتریسین B لیپوزومال و در صورت نیاز اقدامات جراحی را جزو برنامه های درمانی این بیماری عنوان کرد و اضافه کرد: شروع درمان منوط به نتایج تست های تشخیصی نبوده و لازم است درمان‌های مناسب در اسرع وقت شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ریسک فاکتورها به ویژه کنترل دقیق قند خون بیمار و تجویز منطقی و مناسب کورتیکواستروئیدها در کووید ۱۹ علاوه بر کمک به درمان موکورمایکوزیس، نقش مهمی در پیشگیری از بروز این بیماری دارند.

مهناز نیک‌پیما کارشناس کنترل عفونت نیز ضمن بیان توضیحاتی در خصوص ارایه مراقبت های پرستاری به بیماران بر رعایت بهداشت فردی و احتیاطات استاندارد، ضدعفونی وسایل اکسیژن رسانی به بیمار، ضدعفونی ونتیلاتورها و اکسیژن سازها، مدیریت درد و اضطراب بیماران و رعایت اصول درمان دارویی با آمفوتریسین B مطالبی را ارایه کرد.

در این وبینار که توسط اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه با همکاری بیمارستان لقمان حکیم برگزار شد، پرستاران و پزشکان مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی با نحوه تشخیص و درمان به موقع قارچ سیاه برای کاهش مرگ و میر  بیماران آشنا شدند.

با توجه به ضرورت تشخیص و درمان به موقع بیماری قارچ سیاه در بین بیماران کرونایی و برای کاهش مرگ و میر ، وبینار آموزشی موکورمایکوزیس و کووید ۱۹ برگزار شد./ ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=97995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi