0

آنچه شهروندان درباره طرح تحول نظام سلامت باید بدانند+اینفوگرافیک

  • کد خبر : 12582
  • 16 آوریل 2017 - 8:29
آنچه شهروندان درباره طرح تحول نظام سلامت باید بدانند+اینفوگرافیک

تحول در نظام سلامت با سه رويکرد حفاظت مالي از مردم، ايجاد عدالت در دسترسي به خدمات سلامت و نيز ارتقاي کيفيت خدمات اجرا مي شود. در این مطلب آنچه شهروندان درباره طرح تحول نظام سلامت باید بدانند، در یک اینفوگرافیک به صورت ساده و گویا ارائه شده است.

#شهروندان #طرح_تحول_نظام_سلامت #بیشتر_بدانیم #اینفوگرافیک
در دنياي امروز ديدگاه هاي سلامت چشم اندازي وسيع تر يافته و به انتظارات غير پزشكي توجه ويژه اي معطوف شده است. رشد انتظارات و توجه مردم نسبت به ايمني، كيفيت و عدالت، فشار جهت ايجاد نظام سلامتي پاسخگو در برابر عملكرد را افزايش داده است.
قرار دادن موضوع عدالت در تدوين اهداف و چهارچوب تحليلي نظام هاي سلامت نه تنها با استراتژ ي هايي كه بيا نگر تعهد به عدالت است قابل توجيه است بلكه شواهد بيانگر اين است كه افراد در جوامع مختلف نيز اولويت بالايي به موضوع عدالت مي دهند.
اگرچه در سال هاي اخير نظام سلامت توانسته است با استفاده از راهبرد مراقبت هاي بهداشتي اوليه به پيشرفت هاي چشم گيري در سطح كلي سلامت مردم و بالا رفتن شاخص هاي مربوط به آن برسد، اما همچنان يكي از مهم ترين دغدغه هاي سياستگذاران، برقراري عدالت در سلامت و دسترسي به خدمات سلامتي است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به عنوان متولي سلامت در کشور با عنايت به وظايف و مأموريت هاي کلي و اسناد بالادستي بويژه سند چشم انداز ۲۰ ساله، سياست هاي كلي سلامت ابلاغي مقام معظم رهبري، مواد قانوني مرتبط با سلامت در برنامه پنجم توسعه و برنامه هاي دولت يازدهم اجراي برنامه تحول سلامت را پس از يک مرحله مطالعاتي شش ماهه از ارديبهشت ماه ۱۳۹۳ آغاز کرده است. تحول در نظام سلامت با سه رويکرد حفاظت مالي از مردم، ايجاد عدالت در دسترسي به خدمات سلامت و نيز ارتقاي کيفيت خدمات اجرا مي شود تا به تدريج با همكاري خدمتگزاران عرصه سلامت شاهد تحقق سياست هاي كلي رهبري و ارتقاي مورد انتظار در نظام سلامت باشيم.
سياست هاي كلي سلامت ابلاغي مقام معظم رهبري به همگاني ساختن بيمه پايه درمان و پوشش کامل نيازهاي پايه درمان توسط بيمه ها براي آحاد جامعه و کاهش سهم مردم از هزينه هاي درمان تأكيد ويژه اي دارد تا آنجا که بيمار جز رنجِ بيماري، دغدغه و رنج ديگري نداشته باشد.

اهداف نهايي طرح تحول نظام سلامت:

افزايش پاسخگويي نظام سلامت؛
کاهش پرداخت مستقيم از جيب مردم؛
کاهش درصد خانوارهايي كه بخاطردريافت خدمات سلامت دچار هزينه كمرشكن شده اند؛
بهبود پي آمدهاي بيماران اورژانسي؛
افزايش زايمان طبيعي.

در این مطلب پایگاه دانستنی آنلاین آنچه شهروندان درباره طرح تحول نظام سلامت باید بدانند، در یک اینفوگرافیک به صورت ساده و گویا ارائه شده است.

منبع: مؤسسه ملی تحقیقات سلامت

آنچه شهروندان درباره طرح تحول نظام سلامت باید بدانند

آنچه شهروندان باید در باره طرح تحول سلامت بدانند
منبع اینفوگرافیک: مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی امید

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi