2

شورایاران تضعیف شده اند

  • کد خبر : 36693
  • 04 می 2019 - 17:27
شورایاران تضعیف شده اند

شورایاری ها از ۱/۵ سال پیش تاکنون عملا از تمامی مسئولیت های خود کنار گذاشته شده اند و شهرداری و شورای شهر اعتباری برای آنها قایل نیستند.

دانستنی آنلاین: شورایاری ها از ۱/۵ سال پیش تاکنون عملا از تمامی مسئولیت های خود کنار گذاشته شده اند و شهرداری و شورای شهر اعتباری برای آنها قایل نیستند.

این جملات را حمیدرضا سپاهی‌پور، دبیر شورایاری محله ویلاشهر در منطقه ۲۱ در حالی بیان کرد که از شهرداری و شورای شهر انتقادات زیادی داشت. او در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین با اشاره به این که در ۱/۵ سال گذشته جلسات خاصی برای شورایاری ها برگزار نشده است، افزود: اگر تعداد جلسات سال های ۹۴ تا ۹۶ را با ۹۶ تا ۹۸ مقایسه کنیم در می یابیم که اختلاف فاحشی در برگزاری جلسات، دوره ها و در کل ارتباطات در دوره اول با این دوره وجود دارد.

سپاهی پور با تاکید بر این که شهرداری متولی شورایاری ها نیست، گفت: زمانی که شورای اسلامی شهر تهران برای شورایاران که متولی آنها هستند، اعتباری قائل نمی شود، از شهرداری که متولی این امر نیست چه انتظاری می رود.

او با اشاره به این که در حال حاضر شورایاری ها به صورت کارگروه های تخصصی فعالیت می کنند، افزود: این کارگروه ها بسته به زیرساخت ها تشکیل می شوند. بنده ۱۰۰درصد موافق تشکیل کارگروه ها هستم اما روش اجرای آن غیر اصولی و غیر علمی است. در نتیجه با وجود فعالیتها، خروجی درستی ندارند و این موضوع به عدم کارایی آنها می انجامد.

شورایاری ها مانند گذشته هستند

این عضو شورایاری منطقه ۲۱ شهرداری تهران گفت: ارتباطات ستاد هماهنگی شورایاری ها و شهرداری ۱/۵ سال است که ضعیف شده است.

دبیر شورایاری محله ویلاشهر به وظایف شورایاری ها اشاره کرد و گفت: شورایاری ها با توجه به نوع رسالت خود، باید در برنامه های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی محلات وارد شوند نه این که به کارهای جزئی که وظیفه ذاتی شهرداری است دخالت کنند. در این مسایل هم باید نظارت داشته باشند.

وی در توضیح این فعالیت ها ادامه داد: اگر قرار است کارگروه ها باشند باید نفرات تخصصی از محلات انتخاب شوند و در حوزه های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی مشکلات را استخراج کرده و راهکارها را به شورایاری ها ارائه کنند. آنها هم در این کارگروه ها مطرح کنند تا راهکار درست انتخاب و اجرایی شود.

سپاهی پور ادامه داد: باید در نظر  داشت که تمام مشکلات یک محله را نفرات آن محل می توانند شناسایی کنند و برای آن راهکار درست ارائه کنند؛ چراکه در هر محله از هر نوع شغلی  از کارمند شهرداری و نیروی انتظامی تا بانک و ثبت احوال وجود دارد.

دوره قبل شورایاری ها بهتر از دوره جدید

وی با مقایسه دو دوره دو ساله شورایاری ها گفت: در دوران آقایان طلایی و چمران ستاد هماهنگی شورایاری ها بسیار فعال تر بود و فعالیت های زیادی با محوریت شورایاری ها انجام می شد اما از سال ۹۶ به بعد فعالیت شورایاری ها بسیار ضعیف شده است.

سپاهی پور ادامه داد: من تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که در دور بعدی انتخابات شورایاری ها شرکت نکنم چراکه مشکلات بسیار است و توان اجرایی شورایاری ها بسیار کم. بر همین اساس وقتی جایی نتوان مثمر ثمر بود بهتر است که انسان کنار بکشد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=36693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi