2
پس از سیل مهاجرت نخبگان، پزشکان و متخصصان؛

سونامی مهاجرت به دانش آموزان رسید!

  • کد خبر : 143232
  • 07 ژوئن 2023 - 14:33
سونامی مهاجرت به دانش آموزان رسید!

دانستنی آنلاین: روند مهاجرت از سال 98 به بعد، سرعت و شتاب بالایی به خود گرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، طی ماه های اخیر،  پزشکان و پرستاران بیشترین آمار مهاجرت را به خود اختصاص داده اند. اما خبرها حکایت از آن دارد که اکنون سونامی مهاجرت به دانش آموزان نیز رسیده است. به […]

دانستنی آنلاین: روند مهاجرت از سال 98 به بعد، سرعت و شتاب بالایی به خود گرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، طی ماه های اخیر،  پزشکان و پرستاران بیشترین آمار مهاجرت را به خود اختصاص داده اند. اما خبرها حکایت از آن دارد که اکنون سونامی مهاجرت به دانش آموزان نیز رسیده است.

به گزارش دانستنی آنلاین؛ طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها از کاهش سن مهاجرت از کشور، به رده سنی دانش‌آموزان خبر داده‌اند و دلیل آن را «ناامیدی» دانش‌آموزان از آینده خود در کشور دانسته‌اند.

روزنامه اعتماد روز چهارشنبه ۱۷ خرداد در گزارشی در این زمینه، به نقل از یکی از معلمان نوشت: «دانش‌آموزان ناامید هستند».

این معلم که به یک نمونه از مهاجرت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: «دختری كلاس نهم است و حدود ۶۲۰ میلیون تومان برای ثبت‌نام او در مدرسه‌ای وابسته به دانشگاهی در تورنتوی كانادا پرداخت كرده‌‌اند.»

او یکی دیگر از دلایل مهاجرت دانش‌آموزان را قانون «لزوم پرداخت مبالغ میلیونی برای آزاد كردن مدرك دوره لیسانس و فوق لیسانس» دانست و گفت: «خانواده‌ها فكر می‌كنند مبالغی كه باید در آینده برای آزاد كردن مدرک پرداخت كنند، زودتر در سنین دانش‌آموزی برای اعزام فرزندان‌شان و تحصیل در كشورهای دیگر هزینه كنند تا از این شرایط رها شوند.»

بر اساس گزارش‌ها، جمعیت مهاجران ایرانی در سال‌های اخیر شدیدا افزایش یافته است. با این حال، هنوز دولت ایران از جمله وزارت آموزش و پرورش اطلاعاتی درباره مهاجرت دانش‌آموزان به خارج از کشور منتشر نکرده است.

رصدخانه مهاجرت نیز که در سال‌های اخیر آمارهایی را درباره میزان مهاجرت گروه‌های مختلف ایرانیان به خارج منتشر کرده، پیشتر فقط به آمار مهاجرت نخبگان دانش‌آموزی اشاره کرده است.

اما به نوشته اعتماد، در ماه‌های اخیر، «پرونده‌های مهاجرت برای دانش‌آموزان یكی پس از دیگری در دفاتر مهاجرتی باز می‌شود».

مهرماه سال گذشته، روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: «موسسات اعزام دانش‌آموز به کشورهایی نظیر ترکیه در حال فعالیت هستند.»

پیشتر الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد: «۷۰ درصد دانش‌آموزان مدارس سمپاد به خارج کشور مهاجرت می‌کنند و تنها ۳۰ درصد آنان در داخل کشور می‌مانند.»

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=143232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi