6

سهم یک درصدی دوچرخه در حمل ونقل عمومی

  • کد خبر : 50746
  • 22 مرداد 1398 - 11:08
سهم یک درصدی دوچرخه در حمل ونقل عمومی

دانستنی آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی مدیریت شهری فعلی اداره شهر با اتکا به فروش فضا نیست در مورد جزئیات طرح تفصیلی جدید منطقه ۲۲ توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه دوچرخه سواری در سه شنبه بدون خودرویی دیگر با بیان اینکه […]

دانستنی آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی مدیریت شهری فعلی اداره شهر با اتکا به فروش فضا نیست در مورد جزئیات طرح تفصیلی جدید منطقه ۲۲ توضیحاتی را ارائه کرد.

شهردار تهران

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه دوچرخه سواری در سه شنبه بدون خودرویی دیگر با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که استقبال از دوچرخه رو به افزایش است، افزود: نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم اینکه این مهم در تغییر رفتار مردم به چه میزان تاثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه سهم دوچرخه در حمل ونقل عمومی کمتر از یک در صد است ادامه داد: در تلاش هستیم این میزان را افزایش دهیم چراکه مطمئنیم که هر دوچرخه سواری که به این پویش بپیوندند یک خودرو از سطح شهر کم خواهد شد و نتیجه این مهم کاهش آلودگی هواست اما آمارهای کلی نشان می دهد که با کمک و ورود بخش خصوصی به توسعه حمل ونقل پاک، تقاضا برای استفاده از دوچرخه رو به افزایش است و شهرداری نیز متناسب با آن زیرساخت ها را فراهم خواهد شد.

حناچی با اشاره به تصویب طرح تفصیلی جدید منطقه ۲۲ در شورایعالی معماری و شهرسازی در مورد بارگذاری‌های جدید در این منطقه، گفت: رویکرد شورا و مدیریت شهری جدید نه تنها در مورد منطقه۲۲ بلکه در کل سطح شهر تهران این نیست که شهر رابا فروش فضا اداره کنند. البته کار سختی است اما برای تحقق این مهم می بایست نسبت به تعریف منابع جایگزین و همچنین کاهش هزینه ها اقدام کنیم که دو لایحه در این مورد در مجلس در حال بررسی است و امیدواریم با تصویب این دو لایحه به توسعه و ایجاد منابع پایدار کمک شود و خودمان نیز در تلاش برای ایجاد منابع جدید هستیم.

شهردار تهران در مورد منطقه ۲۲ با بیان اینکه تصویب طرح تفصیلی جدید منطقه ۲۲ یکی از موفقیت های این دوره مدیریت شهری است چراکه بالاخره نظمی به این منطقه داده شد افزود: هیچ کدام از بلندمرتبه سازی های اطراف دریاچه براساس برنامه های پیش بینی شده نبود و این مسئله قطعا عارضه خواهد داشت چراکه منطقه ای با این وسعت اگر براساس برنامه ، حرکت نکند می تواند مشکلات بعدی را فراهم کند و طرح تفصیلی نیز در کمیسیون ماده ۵ و هم در شورای عالی به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین ویژگی‌های طرح تفصیلی جدید را می‌توان تاکید بر انطباق حمل ونقل عمومی به ویژه مترو با شهرسازی دانست تا از مشکلات خدمات محلی کاسته شود گفت: متاسفانه در منطقه ۲۲ به اندازه‌ای که مسکن و بلندمرتبه سازی رشد پیدا کرده خدمات توسعه نیافته بگونه‌ای که مردم برای مدرسه، خرید محلی و… مشکل دارند اما سعی شده در طرح تفصیلی این مشکلات حل شود.

حناچی در مورد جمعیت پذیری جدید این منطقه با بیان اینکه جمعیت پذیری منطقه ۲۲ در طرح جامع و تفصیلی قبلی ۳۵۰هزار نفر بود، گفت: اما در طرح جدید با در نظر گرفتن افق پیش رو و شرایط فعلی جمعیت پذیری ۴۷۰هزار نفر به تصویب رسید اما دقت داشته باشید در حال حاضر با توجه به تعهدات ایجاد شده در این منطقه جمعیت آن حدود ۴۷۰ هزار نفر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=50746

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi