1

سنسورهای اثر انگشت بر روی صفحه نمایش

  • کد خبر : 29878
  • 25 تیر 1397 - 8:46
سنسورهای اثر انگشت بر روی صفحه نمایش

سنسور های اثر انگشت بر روی صفحه نمایش

دانستنی آنلاین:شرکت های بزرگ، سازندگان گوشی های هوشمند در حال انتقال حسگر اثر انگشت از روی بدنه آن به صفحه نمایش آن هستند و این یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار موبایل می باشد. یکی از گوشی هایی که میشه گفت جزو اولین گوشی های هوشمندی است که دارای حسگر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش است را در اینجا باهم خواهیم دید که البته آن چیزی که شما به احتمال زیاد انتظار خواهی داشت نیست!

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،این گوشی هوشمند تولید شرکت های بزرگی چون اپل (آیفون ) و شرکت سامسونگ نیست بلکه این گوشی تولید شرکت سونی وایو میباشد. شایعاتی قبلا درباره این گوشی در ماه های گذشته در خبرگزاری ها وجود داشت. این قابلیت اثر انگشت مبتنی بر کمپانی های چینی میباشد.و همچنین از طریق یک “Clear ID” شفاف و سنسور نوری تکنولوژی شرکت Synaptics  که درزیر صفحه نمایش OLED گوشی پنهان شده است، کار میکند.

اسکن مستقیما از طریق پیکسل های صفحه نمایش OLED انجام می شود. البته این کار نیازمند این است که شما دقیقا انگشت دست خودرا روی نقطه ای بگذارید که روی صفحه نمایش مشخص است. و برای اینکه شما کورکورانه انگشتتان را درقسمت های مختلف گوشی قرار ندهید یک تصویر اثر انگشت درمحل مشخص قرار دارد تا رهنمای شما باشد.

آغاز گر و مبدا سنسور های روی  صفحه نمایش

تا به حال بحث هایی که درمورد حسگر های اثر انگشت شرکت Synaptics که بر روی صفحه نمایش قرار میگیرند معمولا حول شرکت سامسونگ بوده است. و همچنین خیلی ها معتقد هستند گوشی جدیدی که شرکت سامسونگ قرار است به بازار عرضه کند نیز از این قابلیت بهرمند خواهد بود.

از لحاظ فنی این احتمال وجود دارد که شرکت سامسونگ شرکت وایو را به پانچ بکشد( مورد بازخواست قرار دهد ). درمورد اینکه چه کسی اولین گوشی هوشمند دارای سنسور اثر انگشت موحود در صفحه نمایش را معرفی کرده است ( اولین گوشی های هوشمند دارای این فناوری کدام اند؟).

در نمایشگاه  CES ۲۰۱۸ یک نمایشگر بااین فناوری در دسترس بازدیدکنندگان بود که مایل بودند آن را خودشان امتحان کنند، البته مشخص نبود این گوشی هوشمند واقعی بود که با این فناوری همراه شده بود یانه؟

براساس گزارش های موجود انتظار می رود که زمان زیادی طول میکشد تا شرکت سامسونگ دستگاه خود را با این فناوری عرضه کند. از سوس دیگر یک سایت چینی به نام CNMO  ادعا میکند که ممکن است خیلی زودتر در همین روزها معرفی شود.

شرکت Synaptics اذعان داشت که در سال جاری چیزی حدود ۷۰ میلیون از سنسور های نمایشگر را برای عرضه آماده خواهد کرد. بنابراین ممکن است این شرکت ها از این فناوری  در گستره ای وسیعت بهرمند شوند.

منبع: digido

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi