1

سبک تغذیه مردم شمال اروپا به کاهش وزن و کنترل کلسترول کمک می‌کند

  • کد خبر : 126892
  • 10 جولای 2022 - 9:36
سبک تغذیه مردم شمال اروپا به کاهش وزن و کنترل کلسترول کمک می‌کند

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که عادات غذایی مردم شمال اروپا نه‌تنها در حفظ تناسب اندام مؤثر است بلکه تاثیر مثبتی بر کاهش کلسترول و قند خون نیز دارد. به گزارش دانستنی انلاین ، عادات غذایی مردم فنلاند، دانمارک، ایسلند، نروژ و دیگر کشورهای شمال اروپا مبتنی بر مصرف خوراکی‌های سالم و غیرفرآوری‌شده است. آنها […]

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که عادات غذایی مردم شمال اروپا نه‌تنها در حفظ تناسب اندام مؤثر است بلکه تاثیر مثبتی بر کاهش کلسترول و قند خون نیز دارد.

سبک تغذیه مردم شمال اروپا به کاهش وزن و کنترل کلسترول کمک می‌کند

به گزارش دانستنی انلاین ، عادات غذایی مردم فنلاند، دانمارک، ایسلند، نروژ و دیگر کشورهای شمال اروپا مبتنی بر مصرف خوراکی‌های سالم و غیرفرآوری‌شده است. آنها اساسا از منابع غذایی امگا3 مانند ماهی و دیگر آبزیان همچنین خوراکی‌های سرشار از امگا6 مانند روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند. سبزیجات، میوه‌ها و غلات سبوس‌دار نیز در رژیم غذایی آنها وجود دارد.
تاکنون محققان تاثیر این سبک تغذیه را بر حفظ تناسب اندام تایید کردند اما مطالعات جدید نشان‌دهنده چنین سبک تغذیه بر حفظ سلامت صرفنظر از کاهش وزن است. گرچه اکثر افراد تصور می‌کنند کاهش کلسترول و قند خون صرفا به کاهش وزن بستگی دارد اما این پژوهش نشان می‌دهد عوامل دیگری نیز در این زمینه نقش دارند.
آنها برای دستیابی به این نتایج، نمونه خون و ادرار 200 فرد بالاتر از 50 سال که شاخص توده بدنی بالا و مستعد ابتلا به دیابت و ناراحتی‌های قلبی‌عروقی داشتند را بررسی کردند. طی 18 تا 24 هفته، شرکت‌کنندگان در این مطالعه به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول سبک تغذیه مردم شمال اروپا را در پیش گرفتند و گروه دیگر به تغذیه معمول خود ادامه دادند.
نتایج نشان داد گروهی که سبک تغذیه مردم شمال اروپا را طی شش ماه دنبال کردند، به وضعیت بهتر سلامتی رسیدند، سطح کلسترول و چربی خون کاهش یافت و گلوکز خون نسبت به گروه دیگر بهتر کنترل شد. این در حالی بود که وزن این افراد ثابت نگه داشته‌شد و از شرکت‌کنندگان خواسته شد در صورت کاهش وزن مقدار بیشتری غذا بخورند تا تاثیر عوامل تغذیه بر حفظ سلامت صرفنظر از کاهش وزن مشخص شود. در واقع این سبک تغذیه نشان داد که علاوه بر کاهش وزن شاخص‌های دیگری نیز در کنترل عوامل بیماری‌های زمینه‌ای مانند چربی و قند خون نقش دارد./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi