6

ریسک پذیری در شرایط رکود اقتصادی

  • کد خبر : 34540
  • 26 ژانویه 2019 - 10:16
ریسک پذیری در شرایط رکود اقتصادی

یکی از موارد ریسک پذیری، ریسک پذیری در شرایط رکود اقتصادی است که در موقعیت کنونی کشور ما نمود بیشتری دارد. در این نوشتار دکتر کامران صحت در گفتار هایی در مورد این موضوع مطالبی بیان کرده است

ریسک پذیری در شرایط رکود اقتصادی موضوعی است که شاید تاکنون مقاله یا مطلب کامل، واضح و گویایی در باره آن ارائه نشده است یا من ندیده ام. هرچند که در گفت و گوهای روزمره مردم درخصوص کسب و کار و تجارت و برخی مسائل دیگر اصطلاح ریسک و ریسک پذیری به صورت های مختلف از قبیل؛ او ریسک پذیری بالایی دارد /  من به اندازه‌ی تو ریسک پذیر نیستم / اگر به کارآفرینی فکر می‌کنی /باید ریسک پذیر باشی و جمله هایی مثل این ها را می شنویم یا احتمالاً ما هم آن را به بهانه‌های مختلف بارها به کار می‌بریم.

ریسک پذیری چیست؟

ابتدا باید بدانیم که دو اصطلاح ریسک پذیری با ریسک کردن متفاوت هستند. ریسک پذیری یک حالت، ویژگی و صفت شخصیتی است. ریسک پذیری در بین تمام مردم کمابیش وجود دارد اما ریسک کردن یک عمل است که مانند بسیاری از مهارت‌های دیگر، می‌توانیم برای بهبود آن تلاش کنیم. درحقیقیت آنچه مهم است ریسک کردن است که به درجات متفاوت از ما سر می زند و به ریسک پذیری منجر می شود که در موارد مختلف از جمله ریسک پذیری در شرایط رکود اقتصادی خود را نشان می دهد. به هر حال ریسک پذیری به معنای پذیرفتن خطرات و عواقب منفی و بد احتمالی برخی از تصمیم ها و عملکرد ها است.

ریسک در تجارت و کسب و کار نیز بیان کننده همین مفهوم است که آغاز یک کسب و کار دارای دونتیجه مثبت یا منفی خواهد بود و احتمال مثبت یا منفی بودن نتیجه در موقعیت های مختلف سیاسی، اجتماعی، جغرافیایی و اقتصادی به درجات مختلف خواهد بود.

یکی از موارد ریسک پذیری، ریسک پذیری در شرایط رکود اقتصادی است که در موقعیت کنونی کشور ما نمود بیشتری دارد. در این نوشتار دکتر کامران صحت از اساتید دانشگاه و کارشناس حوزه اقتصادی، کسب و کار و مشاور کارآفرینی در گفتار هایی درخصوص ریسک پذیری در شرایط رکود اقتصادی مطالبی بیان کرده است که پیشنهاد می کنیم این مطالب را بشنوید.

فایل صوتی ریسک پذیری در شرایط رکود اقتصادی

منبع فایل های صوتی: کانال آموزش زبان تجارت

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi