2

ایده های بزرگ کارآفرینی: فراتر از آنچه هستید به نظر آیید

  • کد خبر : 32034
  • 12 سپتامبر 2018 - 16:31
ایده های بزرگ کارآفرینی: فراتر از آنچه هستید به نظر آیید

ایده های بزرگ کارآفرینی: فراتر از آنچه هستید به نظر آیید

امروزه تبلیغات به رکن جدایی ناپذیر کسب و کار ها تبدیل شده است. جلب توجه و نظر مشتری در بازار رقابتی این روز ها سخت تر از قبل شده و سازمان ها برای دستیابی به این مهم هزینه های هنگفتی برای تبلیغات پرداخت می کنند. از طرفی تبلیغات سنتی به دلایل زیر دیگر کافی نیستند و سازمان ها همواره به دنبال روش های جدید تر و خلاقانه تر برای ارائه برند و محصول خود هستند. در همین راستا امروزه اکثر مدیران حوزه تبلیغات به دنبال بهترین مکان برای انجام امور تبلیغاتی خود هستند.

اهمیت مکان تبلیغ بسیار بالا است، به نحوی که یک تبلیغ تنها زمانی می تواند تاثیر لازم را بگذارد که در بهترین زمان و مکان قرار گرفته باشد. درست است که تبلیغ جهت دیده شدن باید در مکانی مناسب قرار گرفته باشد، اما امکان این امر به خصوص در بازار به شدت رقابتی حال حاضر وجود ندارد. این پایان کار نیست و نباید تصور کرد که اگر امکان فراهم کردن مکان مناسبی را در اختیار نداریم پس نمی توانیم تبلیغات مناسبی داشته باشیم.

درواقع می توان به جای بهتر کردن مکان تبلیغ محتوای آن را عمیق تر و جذاب تر کرد. این امر بدین معناست که باید تاثیر تبلیغات خود را با مفهومی کردن محتوای آن بالا برد، به نحوی که بیننده را حتی برای چند دقیقه به فکر فرو برد. به بیانی دیگر لازم است تمام ویژگی ها و موارد به کار رفته در تبلیغ نظیر تصاویر و رنگ را به هم مرتبط تر ساخت تا مفهوم را بهتر منتقل کند.

این مطلب را هم بخوانید:   فرزندتان می‌تواند در آینده کارآفرین شود

ایده

هنگامی که شرکت تلفن همراه Orange توانست سرتاسر کشور انگلستان را تحت پوشش خود دربیاورد به فکر ایجاد کمپینی تبلیغاتی با تکیه بر مفهوم پوشش افتاد. در همین راستا آنان ۴۰ سایت پرکاربر انگلستان، تمام ساختمان های قدیمی، ایستگاه های مترو، اتوبوس، قطار و حتی تاکسی ها را به رنگ نارنجی درآوردند. علت انتخاب شبکه حمل و نقل نیز در واقع به خاطر القای مفهوم پوشش به این علت که این شبکه کل حمل و نقل کشور را تحت پوشش قرار می دهد بود که انتخابی هوشمندانه به حساب می آید.

همچنین در اقدامی بی سابقه بزرگ ترین بیلبورد تبلیغاتی ممکن را احداث کردند. عظمت این بیلبورد به قدری است که تا کیلومترها چیزی به غیر  از یک صفحه بزرگ نارنجی رنگ مشخص نبود که این خود بیانگر مفهوم پوشش است. جالب تر آنکه هزینه این تبلیغات رقمی در حدود ۸۰هزار دلار (رقمی نسبتا کم برای تبلیغات یک شرکت بزرگ) بود.

با این حال باعث افزایش سود ۲٫۷۳میلیون دلاری در همان ماه های اولیه شروع تبلیغ شد. کسب سود عالی بیانگر موفقیت فوق العاده تبلیغ بود. اگرچه هزینه تبلیغات این شرکت در مقایسه با سایر شرکت های بزرگ انگلستان رقمی نسبتا کم محسوب می شد و در بهترین مکان های شهر نیز تبلیغات صورت نگرفته بود با این حال به علت مفهوم اولیه جذاب و بسیار مرتبط با شرکت و نیز هماهنگی و یکپارچگی بالای تبلیغات با مفهوم مدنظر توانست نگاه بسیاری از مردم را به خود جلب کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– قبل از شروع تبلیغ ایده ای خوب و جذاب پیدا کنید که در عین سادگی مفهومی عمیق داشته و بیانگر شرکت شما باشد.

این مطلب را هم بخوانید:   استراتژی هایی برای شناسایی فرصت ها(۳): تبدیل ایده ها به فرصت

– تمام موارد به کار رفته در تبلیغ باید با مفهوم مدنظر ارتباط داشته باشند و در نهایت مفهوم را به بهترین شکل به مخاطب برسانند.

– در تبلیغ خود متکی به یک شیوه یا یک رسانه نباشید و شیوه های جدید را در کنار شیوه های قدیمی امتحان کنید.

منبع: ایده و خلاقیت

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi