2

رژیم غذای سالم پس از 40 سالگی درعملکرد مطلوب مغز نقش دارد

  • کد خبر : 126821
  • 22 ژوئن 2022 - 5:58
رژیم غذای سالم پس از 40 سالگی درعملکرد مطلوب مغز نقش دارد

تغذیه نقش اساسی در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها از جمله آلزایمر دارد.محققان به تازگی دریافتند که رعایت سبک تغذیه سالم و متعادل پس از 40 سالگی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در عملکرد مطلوب مغز بگذارد. به گزارش دانستنی انلاین ، گرچه از لحاظ علمی نمی‌توان هیچ خوراکی را به‌طور قطعی عامل محافظت از مغز دانست اما […]

تغذیه نقش اساسی در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها از جمله آلزایمر دارد.محققان به تازگی دریافتند که رعایت سبک تغذیه سالم و متعادل پس از 40 سالگی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در عملکرد مطلوب مغز بگذارد.

رژیم غذای سالم پس از 40 سالگی درعملکرد مطلوب مغز نقش دارد

به گزارش دانستنی انلاین ، گرچه از لحاظ علمی نمی‌توان هیچ خوراکی را به‌طور قطعی عامل محافظت از مغز دانست اما مطالعات نشان می‌دهد که تغذیه در محافظت از مغز و پیشگیری از تحلیل شناختی ناشی از افزایش سن و آلزایمر نقش دارد. محققان دانشگاه دیکن استرالیا در پژوهش اخیر اعلام کردند افرادی که از سن 40 سالگی به برنامه غذایی سالم و متعادل اهمیت می‌دهند در مقایسه با کسانی که این نکته را رعایت نمی‌کنند، دارای حجم مغز و قشر خاکستری بیشتری هستند. به‌نظر می‌رسد انتخاب‌های غذایی در این دوره زندگی خطر اختلالات مغز ناشی از روند افزایش سن را کاهش می‌دهد.
گرچه روند تحلیل مغز از طریق آزمایش خون مشخص نمی‌شود اما بررسی حجم مغز از طریق MRIشاخص مهمی در این زمینه است و از آنجا که این روند تحلیلی به‌تدریج زمینه ساز بروز کاهش عملکرد مغز و آلزایمر می‌شود، افرادی که سبک تغذیه متعادل و سالم دارند با کاهش خطر این مشکل مواجه خواهندبود.
بر این اساس سبک تغذیه متعادل و سالم را می‌توان مصرف فراوان میوه‌ها و سبزیجات، مغزها، ماهی، روغن زیتون، حبوبات و غلات سبوس‌دار همچنین کاهش مصرف گوشت قرمز و لبنیات در حد متعادل دانست./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi