0

رمزارز نوعی صنعت است

  • کد خبر : 45892
  • 01 مرداد 1398 - 10:38
رمزارز نوعی صنعت است

دانستنی آنلاین: معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه استخراج رمزارز نوعی ایجاد دارایی است و می توان آنرا صنعت دانست٬ گفت: وقتی با آن بخواهید پرداختی انجام دهید نیاز به مدیریت و نظارت بانک مرکزی است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمدعلی دهقان دهنوی گفت: استخراج رمزارز، صنعت یا پدیده‌ای جدید است و باید […]

دانستنی آنلاین: معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه استخراج رمزارز نوعی ایجاد دارایی است و می توان آنرا صنعت دانست٬ گفت: وقتی با آن بخواهید پرداختی انجام دهید نیاز به مدیریت و نظارت بانک مرکزی است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمدعلی دهقان دهنوی گفت: استخراج رمزارز، صنعت یا پدیده‌ای جدید است و باید معایب و محاسن آن‌را با هم دید و ضمن مدیریت معایب، از مزایای آن به نفع کشور استفاده کرد.

وی گفت: آنها که می خواهند در این صنعت کار کنند باید بدانند این صنعتی با ریسک بسیار بالاست و رمزارزها از جمله بیت‌کوین با نوسان شدید قیمت روبرو هستند.

معاون وزیر اقتصاد درباره رمزارز بیت‌کوین نیز افزود: رمزارزها انواع مختلف و اسامی گوناگون دارند و یکی از آنها که معروف و رایج تر است بیت‌کوین نام دارد.

دهقان دهنوی با اشاره به تعریف فناوری بلاک چین و رمزارزها گفت: بلاک چین فناوری ای است که اجازه می دهد اطلاعات را به شکل رمزنگاری شده و توزیع شده داشته باشیم.

وی ادامه داد: استخراج رمز ارز کسب و کار و صنعتی است که با استفاده از فناوری بلاک چین، افراد تلاش می کنند رمزارزها را بدست بیاورند یعنی رمزارز پاداش کسی است که از فناوری بلاک چین برای بدست آوردن رمزارز استفاده کرده است.

دهقان با اشاره به اینکه بلاک چین فناوری است که هم برای تولید رمز ارز داخلی و هم برای تولید امضای دیجیتال می توان از آن استفاده کرد٬ گفت: قابلیت داد و ستد با رمزارز بسیار محدود است.

می توان با رمزارز واردات انجام داد

احمد محمدی انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مزایا و معایب کسب و کار استخراج رمزارز گفت: از ظرفیتهای خوب رمز ارز می توان استفاده کرد، چون قابلیت پیگیری ندارد لذا می توان از طریق آن برای کشور ارزآوری کرد و یا واردات انجام داد.

انارکی با اشاره به تاثیر استفاده از رمزارز در افزایش مصرف برق، همچنین گفت: وزارت ارتباطات می تواند در بحث شناسایی و رصد دستگاه های رمزارزها مشارکت کند و در ضمن باید توجه داشت که مشکل مصرف برق بیشتر در تابستان اتفاق می افتد و مشکلی از این بابت در فصول دیگر نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=45892

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi