3

راهنمای انتخاب و خرید لوستر

  • کد خبر : 31256
  • 24 مرداد 1397 - 12:00
راهنمای انتخاب و خرید لوستر

راهنمای انتخاب و خرید لوستر

نما و جلوه منزل شما بسیار مهم است و گاهی برای بعضی دغدغه جدی محسوب می‌شود. دکوراسیون، مبلمان، فرش و بسیاری دیگر از این اقلام هرکدام بخشی از فضای داخلی منزل شما را تشکیل می‌دهند. اما شاید مهم‌ترین بخش از فضای داخلی لوستر و نورپردازی منزل شما باشد.

نور کافی و مناسب، می‌تواند در بسیاری از جهات از جمله حس آرامش و شادی، لذت از همنشینی در آن محیط و حتی رفع خستگی ذهنی موثر باشد. بنابراین انتخاب یک لوستر مناسب برای محیط شما بسیار پراهمیت خواهد بود.

اما برای انتخاب یک لوستر مناسب چه پارامترهایی اهمیت دارد و می‌تواند اثر بخش باشد؟

اولین مساله انتخاب یک مدل مناسب از لوستر است که ارتباط مستقیمی با نوع دکوراسیون منزل دارد. مطمئنا انتخاب یک لوستر کلاسیک مناسب یک خانه امروزی با وسایل اسپرت نیست.

در کنار این مساله اندازه لوستر یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب نوع لوستر است که طبیعتا مساحت محیط در انتخاب آن دخیل خواهد بود. فراموش نکنید که لزوما یک لوستر بزرگ و پر نور دلیلی بر خوب بودن آن نیست و گاهی نور زیاد باعث ایجاد سردرد و اضطراب برای افراد می‌شود. اگر برای یک محیط کوچک یک لوستر بزرگ را انتخاب کنید، مجبور خواهید شد که تعداد از لامپ‌های آن را باز کنید و این خود باعث از دست رفتن جلوه منزل یا محیط کار شما خواهد شد.

در کنار آن نوع نور انتخابی نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر نور صرفا زرد و یا سفید باشد مطمئنا باعث آزار شما خواهد شد. سعی کنید که همیشه ترکیبی مناسب را از هر دو نور داشته باشید.

کوتاهی یا بلندی سقف، گچ‌بری و یا سقف کاذب و حتی محل استفاده از دیگر عواملی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

نکته پراهمیت دیگری که در هنگام انتخاب لوستر باید به آن دقت کنید خوش‌دست بودن آن است. به این معنی که اگر روزی نیاز به تعویض لامپ و یا نظافت و تمیز کردن آن را داشتید، مجبور نباشید که مجددا به یک نصاب مراجعه کنید و خودتان به راحتی توانایی انجام آن را داشته باشید.

اما شاید سخت‌ترین کار خرید لوستر، انتخاب یک مدل از میان ده‌ها مدل موجود در بازار باشد. ضمن اینکه دیدن همه مدل‌های موجود در یک مغازه و به صورت یکجا اصلا امکان‌پذیر نیست.

از دیگر مسائلی که هنگام خرید باید به آن دقت کرد، کیفیت ساخت لوستر و ضمانت آن از لحاظ کیفیت ساخت و رنگ و متریال استفاده شده است و اطمینان از این که فروشنده پس از خرید در کنار شما خواهد بود و پشتیبانی و خدمات پس از فروش را نیز ارائه خواهد داد.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi