7

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان + فایل صوتی

  • کد خبر : 38928
  • 14 خرداد 1398 - 23:00
دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان + فایل صوتی

دانستنی آنلاین: در دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان می خوانیم: بسم الله الرحمن الرحیم به نام خداوند بخشاینده و مهربان اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ بِالشُّکْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَی مَا تَرْضَاهُ وَ یَرْضَاهُ الرَّسُولُ، مُحْکَمَهً فُرُوعُهُ بِالْأُصُولِ‏ بِحَقِّ سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِین‏ ای خدا در این روز روزه […]

دانستنی آنلاین: در دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند بخشاینده و مهربان

اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ بِالشُّکْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَی مَا تَرْضَاهُ وَ یَرْضَاهُ الرَّسُولُ، مُحْکَمَهً فُرُوعُهُ بِالْأُصُولِ‏ بِحَقِّ سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِین‏

ای خدا در این روز روزه مرا با جزای خیر و مقبول حضرتت قرار ده که پسند حضرتت و پسند رسولت گردد و فروع آن را بواسطه اصول آن محکم اساس گردان به حق سید ما حضرت محمد (ص) و آل اطهارش و ستایش خدای را که پروردگار عالمیان است.

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضانبه گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، ما مؤمنان روزه دار در دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان از خداوند منان می خواهیم به حق مولای ما حضرت محمد(ص)و خاندان پاکش، روزه ما در این ماه مورد قدردانی و قبول بر طبق خشنودی خودش و پسند رسول اش باشد و  فرعش بر اصل استوار باشد.

ارزش هر طاعت به مقبول بودن آن است. تا نماز ما قبول درگاه احدیت نباشد، ارتقا نمی‌یابد و بالا نمی‌رود تا روزه ما پذیرفته نشود اثرگذار نیست و ارزشی ندارد. همچنین قبول اعمال انسان به نیت و اخلاص و تقید و عبودیت او در برابر خداوند است.

سی روز روزه گرفته ایم و نماز به پا داشته ایم امروز از او می‌خواهیم روزه‌مان را مقرون به شکر و قبول قرار بدهد و آن گونه باشد که او و رسول اش از آن راضی باشند.

آری، خداوند روزه‌ای را ارزش می‌نهد و می‌پذیرد که آمیزه‌ای از پرهیز و ایمان باشد. در این حال شکر و سپاس الهی نسبت به عبادت بنده، همان مهر قبول اوست او آن هنگام طاعت را قبول می‌کند که «خداپسند» باشد الگو گیری از سنت‌های او اطاعت و رضایت خدا را به همراه دارد.

طاعت و عبادتی که آلوده به گناه باشد ارزشی ندارد دهانی که به روزه بسته شده اما به غیبت و تهمت همواره گشوده است، مهر روزه را هم شکسته!

روایت شده است که زنی زبان به غیبت گشود در حالی که روزه بود، پیامبر فرمود: برو بخور! دیگر روزه نیستی!

از خدا می‌طلبیم دل و زبانمان را از گناه دور بدارد و روزه ما را مقبول و مورد رضایت خود پیامبر و اهل‌بیتش قرار دهد. و مهر «شکر» و «قبول» آن‌ها را بر آن ثبت کند.

رضایت و خشنودی خدا در چیست؟

میزان رضایت الهی از بندگانش با توجه به درجات ایمانشان نسبی است. خداوند رحمان آن طاعت و عبادتی که از پیامبرگرامی اسلام و معصومین (ع) انتظار دارد، هیچگاه از یک روستایی بی سواد نمی خواهد. چراکه دانش و درک آن ها یکسان نیست.

از سویی می دانیم که برخی اعمال از ویژگی‌های برتر و ممتازی برخوردارند، به گونه‌ای که می‌توان آن‌ها را به عنوان اصول و زیر کارهای جلب رضایت و خشنودی خداوند دانست. برای دریافت این اصول باید به قرآن که زبان خداوند است، مراجعه نمود و از زبان او کشف کرد که انجام چه کارهایی موجب جلب رضایت حق می گردد.

رضایت و خشنودی خدا در بیش از سی آیه قرآن کریم بیان شده است که در این نوشتار های پیشین به برخی از آیات که تقریباً در بر دارنده محتوای بقیه آیات و بیان کننده همه ویژگی‌هایی است که رضایت خداوند را جلب می‌کند اشاره شده است.

فایل صوتی دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=38928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi