11

دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان +فایل صوتی

  • کد خبر : 38539
  • 18 می 2020 - 9:05
دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان +فایل صوتی

در دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان از خداوند بخشنده می خواهیم در این روز آنچه او را خوشنود می کند، به ما عنایت فرماید و به او پناه می بریم از آنچه او را بیازارد و از او توفیق می خواهیم براى اینکه فرمان بردارش باشیم و نافرمانى اش نکنیم.

دانستنی آنلاین: در دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند بخشاینده و مهربان

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ

خدایا در این روز من از تو آنچه تو را خوشنود کند، می خواهم

و أعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک

 و از آنچه تو را بیازارد، به تو پناه مى برم

و أسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ

و در این روز از تو توفیق می خواهم براى اینکه فرمانت ببرم و نافرمانى تو ننمایم

یا جَوادَ السّائلین.

 اى بخشنده سائلان.

دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان از خداوند بخشنده می خواهیم در این روز آنچه او را خوشنود می کند، به ما عنایت فرماید و به او پناه می بریم از آنچه او را بیازارد و از او توفیق می خواهیم براى اینکه فرمان بردارش باشیم و نافرمانى اش نکنیم.

شرح دعای روز چهاردهم

در تفسیر دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بیان شده است: هیچ چیزى در دنیا براى انسان لذّت بخش تر از خشنودی و رضایت محبوب اش نیست. انسان وقتی احساس می کند محبوب اش از او راضی است، دلش سرشار از شادی و نشاط می گردد.

بخصوص که این محبوب، معشوق حقیقی، دائمی و ابدی و ازلی باشد. لذّت درک رضاى ان چنین محبوبی، از بزرگترین لذّات معنوى است، لذّتى است آمیخته با احساس شخصیت و ارزش وجودى، چرا که اگر ارزش و شخصیتى نداشت از سوى محبوب بزرگش پذیرفته نمى شد.

عاشق واقعی آن است که رضا و خوشنودی معشوق را در همه حال بر خشنودی خود ترجیح دهد که همین عمل موجب کمال او و خشنودی مضاعف می شود.

خشنودی خدا رستگاری عظیم است

خداوند متعال در آیه ۷۲ سوره توبه می فرماید:  وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها وَ مَساکِنَ طَیِّبَهً فی‏ جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ – خداوند به مردان و زنان مؤمن وعده بهشت هایی را می دهد که نهرها در زیر آن جاری است و در آن جاودانه خواهند بود و همچنین قصرهای پاکیزه در بهشت های جاوید و از همه بالاتر خشنودی خداست ، این همان رستگاری عظیم است.

خداوند در این آیه به مؤمنان وعده بهشت با آن اوصاف را می دهد ولی در نهایت خشنودی خدا را از همه این ها بالاتر می داند.  چون خشنودی خدا محدود و مقدور بشر نیست تا وهم او بدان دست یابد و رضوان خدا در واقع و حقیقت ، همه رستگاری است ، چون حقیقت بندگی آن است که بنده از جهت حب به خدا او را بپرستد نه به طمع بهشت و نه از خوف دوزخ وسعادت حقیقی در آنست که دوستدار و محب ، رضایت محبوب خود را بدست آورد. در این خصوص در شرح دعاهای روزهای پیشین سخن گفته ایم.

چه اعمالی موجب آزار خداوند می شود؟

فاز دوم دعا این حالت بنده را تکمیل می کند که به دنبال رضایت و خشنودی الهی به او پناه می برد از اعمالی که موجب آزار محبوب می گردد. عاشق هیچگاه نمی تواند اذیت و آزار نسبت به معشوق را ببیند. از این جهت همانگونه که گفته شد، همیشه در پی خشنودی وی قدم برمی دارد.

اما چه اعمالی موجب آزار خداوند می شود؟ در این مورد مفسرین آیات و روایات بیان داشته اند هرآنچه که خداوند از آن ها نهی کرده است، اگر توسط بندگان انجام شود موجب آزار باریتعالی می شود. درحقیقت عمل به معروف موجب خشنودی خدا و عمل به نواهی موجب آزارش می شود.

در نهایت خواستن توفیق اطاعت از خداوند و عدم معصیت او دعای بده مخلص را تکمیل می کند.

فایل صوتی دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=38539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi