4

در تابستان به کجا سفر کنیم؟

  • کد خبر : 29247
  • 13 تیر 1397 - 8:28
در تابستان به کجا سفر کنیم؟

دانستنی آنلاین:اگر شما هم تصمیم به سفر رفتن در فصل تابستان را دارید، این خبر را از دست ندهید تا بهترین و مناسب ترین مناطق برای سفر در تابستان را بشناسید. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،عوامل مختلفی برای انتخاب یک مقصد خوب وجود دارد که اگر سلایق مختلف انسان ها را کنار بگذاریم فصل سفر […]

دانستنی آنلاین:اگر شما هم تصمیم به سفر رفتن در فصل تابستان را دارید، این خبر را از دست ندهید تا بهترین و مناسب ترین مناطق برای سفر در تابستان را بشناسید.

در تابستان به کجا سفر کنیم؟+ معرفی بهترین و جذاب ترین مناطق کشور برای سفر در تابستانبه گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،عوامل مختلفی برای انتخاب یک مقصد خوب وجود دارد که اگر سلایق مختلف انسان ها را کنار بگذاریم فصل سفر یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام انتخاب مقصد مناسب و خوب  باید در نظر داشته باشیم و به آن توجه کنیم.

با تغییر فصول، افرادی که اهل سفر و طبیعت گردی هستند در نهایت مکانی را انتخاب می کنند که در زمان سفر بهترین شرایط را داراست. اگر شما هم چنین قصدی دارید به خصوص اگر جزء افرادی هستید که به دلایلی این امکان در نوروز برایتان فراهم نشده و می خواهید  سفری  در تابستان داشته باشید،  پیشنهاد  می کنیم با ما همراه باشید.

سفر در تابستان  و شرایط آب و هوایی

تابستان فصل تعطیلات و بهترین فرصت برای سفر ،گردش و رفع خستگی است. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، زیبایی چشم‌نواز طبیعت و آب‌و‌هوای گرم از دلایل مهم و قانع کننده  ای هستند که زمان مناسبی برای مسافرت و دورهم بودن اعضای خانواده و حتی دوستان با یکدیگر را فراهم می کند. به دلیل گرمای هوا اکثر مردم مناطق خوش آب و هوا و خنک را ترجیج می دهند. در این میان شاید معدود افرادی نیز هستند که به دلیل سرمای زمستان، مناطق با دمای بالا را می پسندند.

 انتخاب مقصد مناسب برای سفر در تابستان

با شروع هر تعطیلی اکثر مردم ایران، شمال ایران و دریا را برای چند روز استراحت انتخاب می کنند، این منطقه در فصل تابستان انتخاب خوبی به شمار نمی رود، زیرا نتیجه این انتخاب، تحمل شرایط شرجی و کلافه شدن است. پس در نتیجه شهرهای کنار دریای خزر و خلیج فارس و مناطق کویری را باید از دایره انتخاب خود حذف کنید و مکان‌های کوهستانی و سردسیر را برای سفر و استراحت خود برگزینید. علاوه بر این بعضی افراد غیر از آب و هوای خوب و دلنشین، مناطق تاریخی و تفریحی منطقه برگزیده را نیز ملاک انتخاب خود قرار می دهند.

خنک ترین مناطق ایران برای سفرهای تابستانی

  کرمانشاه

به جرات می توان گفت که کرمانشـاه یکی از بهترین گزینه های سفر در تابستان است. آب و هوای خوب و معتدل و دارا بودن آثار باستانی و تفرجگاه های زیاد در این شهر همراه با طبیعت بکر و مردمان مهمان نواز آن باعث شده این شهر توسط بسیاری افراد به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود. از مناطق دیدنی شهر می توان، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، بازارسنتی کرمانشـاه، باغ پرندگان، باغ گل کرمانشـاه، پارک کوهستان، سراب نیلوفر، پارک ساحلی رود قره سو، طاق بستان، بیستون، مسجد عمادالدوله، حمام حاج شهبازخان و را. . . نام برد.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

طبیعت دیدنی در حاشیه رود ارس و جلفای آذربایجان

تنوع در طبیعت و مناطق طبیعی منطقه آزاد ارس باعث سختی انتخاب گردشگران در مسیر یا مقصد گردشگری می شود و اغلب مردم دوست دارند که به علت تفاوت و تنوع از اکثر مکان های این منطقه دیدن کنند. از مهم ترین مواردی که ارس را به عنوان یک منطقه مناسب برای گردشگران و طبیعت دوستان معرفی می کند، زیاد بودن مناطقی است که مردم می توانند در کمال آسایش و امنیت چادر بزنند و چند روزی را در دامان طبیعت بگذرانند. کمپ های چادرزنی در داخل و خارج شهر جلفا از امنیت بالایی برخوردار و اکثر آنها مجهز به امکانات رفاهی و بهداشتی هستند. از مناطق طبیعی اطراف شهر برای کسانی که طبیعت را دوست دارند، می توان پارک ساحلی درنا و حاشیه رود ارس و همچنین مجموعه تاریخی کردشت منطقه و سد خداآفرین و طبیعت بکر آسیاب خرابه و همچنین طبیعت زیبای کلیسا سنت استپانوس را نام برد.

 

دهکده ییلاقی جهان‌نما

یکی از مناطق ییلاقی کرد کوی استان گلستان است که مورد توجه گردشگران زیادی بوده  و یکی از خنک ترین نقاط کشور در فصل تابستان است. کمترین و بیش ترین دمای این منطقه در گرمترین فصل سال به ترتیب ۱۲ درجه سانتی گراد  و ۲۴ درجه سانتی گراد است. افرادی که قصد رفتن به این منطقه را دارند بهتر است از مسیر کردکوی به طرف پارک جنگلی امام  رضا حرکت کنند .از جاذبه های گردشگری دهکده می توان به چکل‌آتشان اشاره کرد.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

  چهارمحال بختیاری (شهرکرد) مشهور به بام ایران

مرتفع ترین مرکز استان در ایران شهرکرد است و به همین علت مشهور به بام ایران هست. آثار تاریخی همچون قلعه ها و اماکن سیاحتی و زیارتی و آب و هوای دلنشین، بسیاری از گردشگران را جذب استان چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرکرد، مرکز این استان می کند.

جاذبه های طبیعی بیشماری در اطراف شهرکرد موجود است که معروف ترین آنها، گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله های واژگون، تالاب بین المللی چغاخور و تالاب گندمان هستند.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

کلانشهر فرهنگی و توریستی همدان

همدان از شهرهای سردسیر ایران و در دامنه کوه الوند قرار دارد. این شهر اولین پایتخت مادها و پنجمین شهر فرهنگی و توریستی ایران بوده و از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است.ازجمله : آرامگاه باباطاهر، آرامگاه ابوعلی سینا، تپه هگمتانه، گنجنامه،میدان امام،بازار همدان و ….

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

اردبیل (سرعین) مشهور به چشمه های آبگرم

ده ها چشمه آب گرم معدنی که از کوه سبلان سرچشمه می گیرند در سرعین موجود هستند و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است و این شهر به چشمه های آب گرم مشهور است.

ایرانگردان و جهانگردان زیادی همه ساله اواخر بهار و فصل تابستان از این منطقه دیدن می کنند. در این شهر هتل – هتل آپارتمان و مهمانسراهای فراوانی وجود دارد، علاوه بر این مردم این منطقه ویلاها و خانه های مسکونی خود را به صورت مهمانپذیر اجاره می دهند.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

روستای صخره ای کندوان

این روستا جاذبه های گردشگری گوناگونی دارد که از میان آنها می توان  به خانه های کندویی شکل ساخته شده در دل کوه اشاره کرد .

کندوان  یکی از سه روستای صخره ای جهان بوده  و در ۱۵ اردیبهشت ماه  ۱۳۷۶ در لیست آثار ملی ایران ثبت شده و  از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

مناطق ذکر شده فقط قسمتی از طبیعت زیبای ایران است  که فرصت کشف زیبایی های آن می تواند برای تمام اعضای خانواده شیرین و به یادماندنی باشد.

لازم است در حین سفر از مجهز بودن خودرو و همراه داشتن وسایل ضروری اطمینان حاصل کنید. سفر زمان مناسبی برای بودن در دل طبیعت و سپری کردن ساعات شیرین با خانواده را برایتان فراهم خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi