10

دانستنی های بازی های خانگی / آموزش تیله بازی

  • کد خبر : 69077
  • 25 اسفند 1398 - 15:20
دانستنی های بازی های خانگی / آموزش تیله بازی

دانستنی آنلاین: تیله بازی یکی از آن بازی های نوستالژیک و خاطره انگیز است که هم می تواند شما را سرگرم نماید و هم خاطرات خوبی از گذشته های دور و دوران کودکیتان را یادآوری کند. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، تیله بازی از جمله بازی های خانگی هم محسوب می شود.  شاید برخی […]

دانستنی آنلاین: تیله بازی یکی از آن بازی های نوستالژیک و خاطره انگیز است که هم می تواند شما را سرگرم نماید و هم خاطرات خوبی از گذشته های دور و دوران کودکیتان را یادآوری کند.

تیله بازی

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، تیله بازی از جمله بازی های خانگی هم محسوب می شود.  شاید برخی ها تیله بازی را فراموش کرده باشند یا حتی بلد نباشند. در این مطلب این بازی به زبان ساده آموزش داده می شود.

تیله بازی دو نوع دارد

در نوع کوچه ای اش، می توانید روی زمین پنج یا شش چاله (به پهنای کف یک دست و عمق تقریبی دو – سه انگشت) با فاصله های نیم متری از هم بکنید. بعد تیله را در دست بگیرید و از یک نقطه شروع و به نوبت سعی کنید تیله خودتان را با قرار دادنش بین نوک انگشت شست و انگشت وسط به داخل یکی از گودال ها بیندازید. اگر افتاد، یک امتیاز به نفع شما و نوبت نفری بعدی است.

رای راندن تیله و رساندن آن به گودال یک انگشت (معمولا انگشت اشاره یا میانی) را پشت آن می‌گذارند و انگشت اشاره یا میانی دست دیگر را روی این انگشت می‌گذارند. بعد با رها کردن انگشت زیرین، به تیله ضربه می‌زنند تا به سوی گولو برود. یک روش دیگر راندن تیله به اصطلاح «شان» زدن است.

در این روش انگشت کوچک را روی زمین می‌گذارند و شست را روی هوا می‌برند و با انگشت اشاره یا میانی و شست دست دیگر تیله را نشانه‌گیری و با انگشت میانی تیله را با شدت پرتاب می‌کنند.

گاه می‌توان پیش از شان زدن، وجب هم گرفت و تیله را یک وجب جلوتر برد. این کار را «وجب شان» می‌گویند. گاهی اول بازی قرار گذاشته می‌شود که «وجب شان» قبول است یا نه یعنی می‌شود پیش از شان زدن وجب گرفت یا نمی‌توان وجب را با شان ترکیب کرد. می‌توانیم در حین بازی، تیلهٔ بازیکن دیگر را هم با تیلهٔ خودمان بزنیم که این زدن هم جزو امتیازها می‌شود و بخش مهم و هیجان‌انگیز بازی است.

تیله بازی

فردی که امتیاز می آورد در دور بعد تیله اش را از همان مکان چاله به سمت چاله بعدی با همان شیوه مخصوص  پرت می کند. اگر تیله در چاله بعدی نیفتد، تیله همانجا که افتاده است می ماند تا دوباره نوبت به او برسد و دوباره تلاش کند. این بازی تا وقتی ادامه دارد که یکی زودتر از بقیه همه چاله ها را طی کند.

درواقع هدف هر کس انداختن تیلهٔ خود درون گودال ها است و اگر کسی گودال های بیشتری را بگیرد (یعنی یک بار تیله‌اش را درون آن گودال برساند) برندهٔ آن دور بازی می‌شود.

این بازی مقید به تعداد افراد نیست و با هر تعداد نفری قابل اجراست.

اما در نوع خانگی اصولا نمی توانید کف خانه را بکنید پس باید یکی از تیله ها را که سایز بزرگتری دارد، بگذارید در یک فاصله و هر چند نفری که هستید، سعی کنید از فاصله ای معین با تیله خودتان به آن بزنید. برنده بازی کسیاست که بیشترین ضربه را به تیله حریف وارد مکند و با تفاضل تعداد زده‌ها و خورده‌ها از حریف تیله جایزه می‌گیرد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=69077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi