1

دانستنی سلامت/ شب قبل کنکور دور این غذاها را خط بکشید

  • کد خبر : 123908
  • 28 ژوئن 2022 - 12:01
دانستنی سلامت/ شب قبل کنکور دور این غذاها را خط بکشید

این روز‌ها کنکوری‌ها بیش از سایر افراد دچار استرس می‌شوند، اما توجه به برخی نکات تغذیه‌ای می‌تواند علاوه بر کنترل و مهار استرس، باعث قوای جسمانی و روانی نیز شود. به گزار ش دانستنی آنلاین، در این روز‌های نزدیک کنکور و شرایط کرونایی حاکم بر آن، توجه به برخی نکات تغذیه‌ای می‌تواند علاوه بر کنترل و […]

این روز‌ها کنکوری‌ها بیش از سایر افراد دچار استرس می‌شوند، اما توجه به برخی نکات تغذیه‌ای می‌تواند علاوه بر کنترل و مهار استرس، باعث قوای جسمانی و روانی نیز شود.

به گزار ش دانستنی آنلاین، در این روز‌های نزدیک کنکور و شرایط کرونایی حاکم بر آن، توجه به برخی نکات تغذیه‌ای می‌تواند علاوه بر کنترل و مهار استرس، باعث قوای جسمانی و روانی کنکوری‌ها شود.

ویتامینی برای مقابله با استرس

برای کاهش استرس مصرف ویتامین‌های خانواده گروه B مفید بوده که تاحد زیادی درغلات دیده می‌شوند، بنابراین کنکوری‌ها باید بیشتر از نان‌های سبوس دار استفاده کنند. گنجاندن مواد پروتئینی کافی در برنامه غذایی این دسته از افراد و منابع امگا ۳ موجود در ماهی‌ها بخصوص ماهی‌های چرب اضطراب، تنش و افسردگی را کاهش می‌دهد.

فست فود نخورید

شب کنکور دور این غذا‌ها را خط بکشیداستفاده از غذا‌های خانگی مناسب به جای غذا‌های بیرون در روز‌های نزدیک به کنکور بسیار مهم است چرا که ابتلا به مسمویت را تا حدزیادی کم می‌کند، همچنین شب کنکور حتما غذای سبک و مقوی و صبح روز کنکور باید صبحانه کامل (نان، پنیر، گردو، عسل و مربا) مصرف شود و حتی افرادی که عادت به صبحانه ندارند در روز کنکور باید این وعده را به طور کامل جدی بگیرند.

شب قبل کنکور دور این غذاها را خط بکشید

مدیریت انرژی تاثیر بسیار زیادی در کنکور دارد، افراد باید از غذا‌های چرب استفاده نکنند، زیرا دیرتر از معده خارج می‌شوند. در عین حال میزان استفاده از پروتئین مانند گوشت، مرغ، جگر، عدسی و … را افزایش دهند.

آب بخورید؛ نوشیدنی کافئین دار نخورید

حدود ۷۰درصد بدن را آب تشکیل می‌دهد، نوشیدن روزانه هشت لیوان آب ضروری بوده و با توجه به نیاز مغز، از مواد قندی از جمله نان، برنج، سیب زمینی و کشمش استفاده کنید.

شب قبل کنکور دور این غذاها را خط بکشید

مصرف بیش از حد برخی مواد غذایی موجب برهم خوردن تعادل روانی در افراد می‌شود، همه مواد غذایی برای بدن لازم است، ولی زیاده روی و عدم کنترل روی مصرف مواد غذایی تبعات منفی شامل برهم خوردن خواب، آرامش، و ایجاد اضطراب را به همراه دارد به عنوان مثال مصرف بیش از حد غذا‌های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و شکلات در ایجاد اضطراب، برهم زدن آرامش افراد موثر است.

در مقابل این خوراکی ها، موادی مفید و آرام بخش نیز وجود دارند، هویج، تخم مرغ، ماهی، کرفس هر چه بیشتر مصرف شود آرامش بیشتری را برای فرد به همراه دارد و مانع ایجاد استرس و اضطراب می‌شود.

شب قبل کنکور دور این غذاها را خط بکشید

لبنیات تمرکزتان را به هم می‌زند

لبنیات و مشتقات آن مانند شیر گاو و بستنی در افراد به دلیل افزودنی‌های موجود حساسیت ایجاد می‌کند مثلا لاکتوز موجود در شیر باعث اضطراب می‌شود یا مصرف بیش از حد نوشابه‌های گاز دار، در ایجاد استرس و اضطراب افراد موثر است، در روز کنکور از مصرف لبنیات به دلیل ایجاد تهوع و دل درد احتمالی و مایعات زیاد به دلیل برهم خوردن تمرکز و تکرر ادرارباید خودداری شود.

شب قبل کنکور دور این غذاها را خط بکشید

خشکبار بخورید

پسته، مغز‌ها و دانه‌های دیگر منابع خوبی از چربی‌های سالم هستند. خوردن روزانه یک مشت پسته، گردو یا بادام، کلسترول و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و بدن را در برابر استرس محافظت می‌کند به دلیل اینکه این دانه‌ها بسیار پرکالری هستند رعایت در خوردن آن‌ها توصیه می‌شود.

/صداوسیما

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=123908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi