6

دانستنی سلامت/ توصیه های طب سنتی در فصل تابستان

  • کد خبر : 125393
  • 12 جولای 2022 - 13:39
دانستنی سلامت/ توصیه های طب سنتی در فصل تابستان

یک متخصص طب سنتی گفت: در فصل گرم سال مصرف نوشیدنی های خنک، میوه و سبزیجات تازه توصیه می شود. به گزارش دانستنی آنلاین، علیرضا یارقلی در مورد نوشیدنی‌هایی که در فصل گرم سال باید مصرف شود، اظهار داشت: در فصل گرم و خشک سال هستیم و باید نوشیدنی‌های خنک و مرطوب استفاده کنیم. وی […]

یک متخصص طب سنتی گفت: در فصل گرم سال مصرف نوشیدنی های خنک، میوه و سبزیجات تازه توصیه می شود.

به گزارش دانستنی آنلاین، علیرضا یارقلی در مورد نوشیدنی‌هایی که در فصل گرم سال باید مصرف شود، اظهار داشت: در فصل گرم و خشک سال هستیم و باید نوشیدنی‌های خنک و مرطوب استفاده کنیم.

وی افزود: نوشیدنی‌های سکنجبین و ماءالشعیر طبی در تابستان توصیه می‌شود و آب میوه‌ها نیز می‌توانند کمک کننده باشند، البته تمامی این نوشیدنی‌ها باز به میزان مشخص باید مصرف شود و نباید زیاده روی کنیم چون یکی از عوارض فصل گرم و خشک این است که معده را سرد می‌کنیم.

 توصیه های طب سنتی در فصل تابستان

این متخصص طب سنتی به افزایش آمار مبتلایان کرونا اشاره و توصیه کرد در این ایام که کرونا به شدت در حال افزایش است گرمی جات بیش از حد و سیاه دانه استفاده نکنیم. همچنین مصرف بی رویه زنجبیل و دارچین می‌تواند عوارض داشته باشد و علائم ما را بدتر کند به همین دلیل بهترین توصیه این فصل نوشیدنی‌های خنک است.

یارقلی گفت: در فصل تابستان مصرف میوه و سبزیجاتی مانند شاه توت، سیب گلاب، آلبالو، هندوانه، لیموترش تازه، کاهو، خیار، گشنیز، اسفناج، لبنیات مانند دوغ، ماست، پنیر و عرقیجات خنک مانند کاسنی، خرفه، بیدمشک و… توصیه می‌شود.

 توصیه های طب سنتی در فصل تابستان

وی در خصوص غذاهای مفید فصل گرم نیز افزود: غذاهای پختنی آب پز حاوی کدو سبز، آلو، اسفناج، سبزیجات تازه و چاشنی‌های ترش مانند آبغوره، آب لیمو، تمر هندی، رب به، رب انار، آب دوغ خیار، گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی آب پز یا کلم سرخ شده، سالاد، کاهو، شربت زرشک، انار، آب لیمو، آلبالو، ریواس، سکنجبین و به لیمو نیز توصیه می‌شود./مهر

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=125393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi