2

دانستنی سلامتی / اگر دندان هایتان زرد شده بخوانید

  • کد خبر : 131388
  • 09 نوامبر 2022 - 15:42
دانستنی سلامتی / اگر دندان هایتان زرد شده بخوانید

داشتن یک لبخند زیبا با دندان هایی سفید و مرتب، یکی از نشانه های سلامت عمومی بدن و رعایت بهداشت دهان می باشد. به گزارش دانستنی آنلاین، عوامل متعددی باعث کدر شدن دندان ها و از دست دادن درخشش و سفیدی دندان ها می شوند. در این مقاله به توضیح 7 راه آسان برای سفید کردن […]

داشتن یک لبخند زیبا با دندان هایی سفید و مرتب، یکی از نشانه های سلامت عمومی بدن و رعایت بهداشت دهان می باشد.

سفید کردن دندان

به گزارش دانستنی آنلاین، عوامل متعددی باعث کدر شدن دندان ها و از دست دادن درخشش و سفیدی دندان ها می شوند. در این مقاله به توضیح 7 راه آسان برای سفید کردن دندان در خانه می پردازیم.

1. برای سفید شدن دندانها از روغن های گیاهی استفاده کنید

یکی از راه‌های سفید کردن دندان های زرد، استفاده از روغن‌های گیاهی است. روغن کشیدن به دندان ها یکی از روش های باستانی شستشوی دهان و دندان با کمک روغن های طبیعی است.

برای امتحان کردن این روش، ده دقیقه پس از مسواک زدن دهان را با روغن بشویید و سپس آن را از دهان خود خارج کنید. روغن های مناسب برای کشیدن روغن به دندان عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن آفتابگردان
  • روغن کنجد

2. سفید کردن دندان با سرکه سیب و جوش شیرین

برای سفید کردن دندان های زرد، کافی است مقداری از سرکه سیب را در دهان خود، به مدت 2 دقیقه بگردانید و پس از آن، مسواک را به سرکه سیب آغشته کنید و دندانهایتان را بشویید.

برای از بین بردن سرکه سیب از دهانتان، کافی است یکبار دیگر با خمیر دندان مسواک بزنید.

3. سفید کردن دندان ها با ریحان

از ریحان، علاوه بر جلوگیری از خونریزی لثه، جهت سفید کردن دندان‌ها هم استفاده می‌شود. برای این کار، چند برگ ریحان را ریز کنید و با پوست پرتقال مخلوط کنید. پوست پرتقال سرشار از ویتامین c است که به سفیدی دندان ها کمک می‌کند.

سپس با مسواک و خمیر خانگی ریحان، به مدت 5 دقیقه دندانهای خود را بشویید. شما می‌توانید این کار را هفته ای دو مرتبه انجام دهید.

4. با پراکسید هیدروژن، چگونه دندان هایمان را سفید کنیم؟

پراکسید هیدروژن یک سفید کننده طبیعی است که می تواند به سفیدتر شدن دندانهای لکه دار کمک کند. برای سفید کردن دندان ها به پراکسید هیدروژن، فرد می تواند به مدت 1-2 دقیقه، دو بار در روز به مدت یک هفته با ترکیبی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن مسواک بزند.

دقت کنید که در روش سفید شدن دندان با استفاده از پراکسید هیدورژن، تنها به صورت گاه به گاه باید از آن استفاده کرد و نباید هر روز این کار را تکرار کنید.

پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد، بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا برای افرادی که می‌دانند، دندان‌های حساس دارند مناسب نیست.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi