2

خواص روغن ترمز مناسب و مرغوب را بشناسیم

  • کد خبر : 33782
  • 21 آذر 1397 - 11:32
خواص روغن ترمز مناسب و مرغوب را بشناسیم

در نوشتارهای پیشین درخصوص اهمیت روغن ترمز در خودرو مطالبی ارائه کردیم. در این نوشتار خواص روغن ترمز مناسب و مرغوب را مورد بررسی قرار می دهیم.

در نوشتار پیشین درخصوص اهمیت روغن ترمز در خودرو مطالبی ارائه کردیم. در این نوشتار خواص روغن ترمز مناسب و مرغوب را مورد بررسی قرار می دهیم.

شاید یکی از مواردی که توسط رانندگان مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیرد – درحالی که از اهمیت بسیاری برخوردار است- روغن ترمز می باشد. زیرا همانگونه که قبلا گفته شده  روغن ترمز یک مایع مهم و حیاتی در خودرو است و فقط کافی است پای خود را روی پدال ترمز فشار دهید تا این مایع هیدرولیک و تراکم ناپذیر با عملکرد خود باعث توقف خودرو شود و اگر فاقد روغن باشد، شاید فاجعه ای جبران ناپذیر برای سرنشینان خودرو رخ دهد.

بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع سعی ما بر آن است که در این مقاله ساختار شیمیایی و خواص روغن ترمز مناسب و مرغوب و همچنین نحوه انتخاب بهترین روغن ترمز شرح داده شود تا از این پس در سرویس های دوره ­ای خودرو خود علاوه بر تعویض روغن موتور و روغن هیدرولیک به این نکته بیشتر توجه شود.

یکی از خواص روغن ترمز مناسب مقاومت مایع ترمز در برابر تبخیر شدن است، زیرا رانندگی کردن در شرایط آب و هوایی گرم و همچنین ترمز­های مکرر سبب داغ شدن بیش از حد این مایع می شود و ممکن است این دما به حدی برسد که موجب تبخیر مایع روغن شود. وقتی این مایع شروع به جوشیدن می­ کند باعث تشکیل بخار در سیستم ترمز می ­شود که این بخار با توجه به ماهیت فیزیکی خود قابل تراکم است که در نتیجه با فشار پدال ترمز متراکم شده و منجر به نرم عمل کردن لنت ترمز و در نتیجه کاهش بازده ترمز گیری خواهد داشت.

در تصویر زیر می توانید خلاصه ای از مطالب مهم درمورد خواص روغن ترمز مناسب و مرغوب را مطالعه کنید:

خواص روغن ترمز مناسب و مرغوب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi