0

اهمیت مایع ترمز در سیستم ترمز خودرو

  • کد خبر : 33634
  • 04 دسامبر 2018 - 10:31
اهمیت مایع ترمز در سیستم ترمز خودرو

اهمیت مایع ترمز که به عنوان سیال هیدرولیک نیز شناخته می شود از این جهت است که وظیفه دارد تمام اجزای سیستم ترمز خودروی شما را حرکت بدهد.

اهمیت مایع ترمز که به عنوان سیال هیدرولیک نیز شناخته می شود از این جهت است که وظیفه دارد تمام اجزای سیستم ترمز خودروی شما را حرکت بدهد.

شاید سیستم ترمز خودرو از جذاب‌ترین سیستم‌های یک خودرو نباشد، اما بدون شک یکی از مهمترین آن‌ها است. زیرا توقف یا عدم توقف خودرو هنگام خطر به این سیستم بستگی دارد. لذا آشنایی با عملکرد هر یک از قطعات و ملزومات آن بر هر راننده ای لازم و ضروری است. در بخش های پیشین درخصوص آشنایی با سیستم ترمز خودرو و اصول عملکرد ترمز مطالبی بیان شد. در این نوشتار نیز اهمیت مایع ترمز ( روغن ترمز ) مورد بررسی قرار می گیرد. با ما همراه باشید.

اهمیت مایع ترمز در عملکرد سیستم ترمز

اهمیت مایع ترمز که به عنوان سیال هیدرولیک نیز شناخته می شود وظیفه دارد تا تمام اجزای سیستم ترمز خودروی شما را به حرکت در می آورد. این روغن تحت دما و فشار بالا کار می کند. بدون این روغن، خودرو یا کامیون شما، زمانی که پدال ترمز را فشار می دهید قادر به توقف نخواهند بود. روغن ترمز یک ماده ی غیر قابل تراکم است که در لوله های سیستم ترمز خودرو در جریان است، که نیروی وارد شده بر روی پدال ترمز را به روتورهای ترمز ها در ۴ چرخ خودروی شما منتقل می کند.این فشار به چرخ های انتقال داده می شود و در نهایت باعث کاهش سرعت و یا توقف خودروی شما می شود.در این مطلب قصد داریم که به صورت ساده و گام به گام چگونگی کار کردن مایع ترمز در درون یک سیستم ترمز هیدرولیک را توضیح دهیم.

اهمیت مایع ترمز در سیستم ترمز خودرو

١-راننده پدال ترمز را فشار می دهد.

٢-فشار دادن پدال ترمز یک پیستون را در کالیپر ترمز فشرده می کند.

٣-این فشرده ساز باعث افزایش فشار در داخل لوله های ترمز می شود و روغن ترمز را به حرکت در می آورد.

۴-فشار روغن ترمز باعث می شود روتور های ترمز به لنت ترمز فشار بیاورد، که با چرخ ها در ارتباط است. مرحله به مرحله چرخش چرخ کاهش پیدا می کند و در آخر باعث توقف وسیله ی نقلیه می شود.

مطالب بیشتر در مورد اهمیت مایع ترمز را در تصویر زیر مطالعه کنید.

اهمیت مایع ترمز در سیستم ترمز خودرو

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi