3

خطرات جانی با لوازم یدکی تقلبی

  • کد خبر : 33705
  • 08 دسامبر 2018 - 14:57
خطرات جانی با لوازم یدکی تقلبی

لازم است مصرف کنندگان هنگام تهیه لوازم یدکی، با کنترل بسته بندی های آنها از داشتن هولوگرام و کد ردیابی محصولات، با خطرات جانی برای راکبین خودرو های تجهیز شده با قطعات تقلبی مواجه نشوند.

توجه به رواج زندگی ماشینی و ازدیاد انواع خودروهای داخلی وخارجی در جامعه، نیاز به قطعات یدکی برای این خودروها بیش از پیش احساس می شود.

امروزه محصولاتی بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرند که با نام های تجاری معتبر و با کیفیت بالا به بازار عرضه شوند . زیرا در مقابل هزینه های پرداختی به این نوع قطعات توقع اطمینان خاطر از مطلوب بودن کیفیت را دارند.

اما وجود رقابت ناسالم در عرضه کالاها در بازار قطعات یدکی باعث شده است که تولید و توزیع لوازم یدکی تقلبی با کیفیت پایین و بسته بندی های غیر استاندارد در بازار رواج و سوء استفاده از اطمینان مصرف کنندگان شدت یابد. از آنجائی که  بررسی کیفیت فنی قطعات یدکی اصلی  توسط مشتریان امکان پذیر نمی باشد ، لذا استفاده از این کالاها علاوه بر صرف هزینه های مالی زیاد ، امکان خطرات جانی برای راکبین خودرو های تجهیز شده با لوازم یدکی تقلبی را نیز به دنبال خواهد داشت .

مراقب لوازم یدکی تقلبی باشید

در کشورهای پیشرفته علاوه بر سازمانهای دولتی که متولی کنترل کیفیت کالا و خدمات می باشند ، شرکت های سازنده و تامین کننده قطعات یدکی برای شرکت های خودرو ساز اصلی نیز،  برای  ایجاد اطمینان خاطر مصرف کنندگان ، با همکاری شرکت های معتبر و متخصص در امر کنترل و بازرسی کیفیت و اتحادیه های صنفی، اقدام به درج مارک و کد ردیابی برروی قطعات می نمایند .

لازم است مصرف کنندگان هنگام تهیه لوازم یدکی، به این امر توجه نموده، با کنترل بسته بندی های آنها از داشتن هولوگرام و کد ردیابی محصولات، اطمینان حاصل کرده، با استفاده از کد ردیابی درج شده بر روی آنها پیگیر اصلی بودن و عدم تقلبی بودن لوازم یدکی خود باشند تا با خطرات جانی با لوازم یدکی تقلبی مواجه نشوند.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: دو گام مهم ایساکو برای مقابله با قطعات تقلبی

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi