3

دو گام مهم ایساکو برای مقابله با قطعات تقلبی

  • کد خبر : 13981
  • 10 خرداد 1396 - 9:21
دو گام مهم ایساکو برای مقابله با قطعات تقلبی

ایساکو به‌منظور تأمین امنیت و شناسایی قطعات تقلبی از قطعات اصلی در سال‌های اخیر «سامانه پیامکی اصل بخرید» را در اختیار مشتریان قرار داده تا علاوه بر اطمینان خاطر از اصالت قطعات خود، از هرگونه جعل و تقلب و آسیب‌های احتمالی به مصرف‌کنندگان و خودروها جلوگیری کند.

ایساکو به‌منظور تأمین امنیت و شناسایی قطعات تقلبی از قطعات اصلی در سال‌های اخیر «سامانه پیامکی اصل بخرید» را در اختیار مشتریان قرار داده تا علاوه بر اطمینان خاطر از اصالت قطعات خود، از هرگونه جعل و تقلب و آسیب‌های احتمالی به مصرف‌کنندگان و خودروها جلوگیری کند.

در سال‌های اخیر تولید و توزیع قطعات یدکی غیر اصل و با کیفیت پایین و در بسته‌بندی‌های تقلبی در بازار به نحوی رواج یافته که تشخیص اصل بودن قطعات برای مشتریان بسیار سخت و گاهی غیرممکن شده، این در حالی است که استفاده از این قطعات علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی زیاد، در بخش اقلام و قطعات ایمنی خطرات جانی را نیز برای مشتریان به همراه دارد.

هرچند در سال‌های گذشته، قطعات تقلبی با بسته‌بندی‌های مخصوص به خود در بازار عرضه شده است، اما در سال‌های اخیر، بسیاری از قطعات تقلبی به کشور وارد و هم‌زمان با چاپ جعبه‌های تقلبی تحت عنوان قطعه اصلی، بسته‌بندی و به قیمت قطعه اصلی به مشتری عرضه می‌شود.

در طرح اصالت قطعه که به‌منظور جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی اجرایی شده، مصرف‌کنندگان می‌توانند پس از خرید قطعه، شماره بارکد درج‌شده بر روی بسته‌بندی آن را به شماره 300031 پیامک کرده و بلافاصله پس از ارسال پیامک، از اصالت داشتن و یا نداشتن قطعه از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.

ایساکو همچنین به‌منظور جلوگیری از کلاه‌برداری و تقلب در بازار قطعات یدکی، نزدیک به دو سال است که سامانه همراه (موبایل اپ) خود را در اختیار مشتریان قرار داده است. در این طرح که باهدف ارتباط دوسویه با مشتریان محصولات ایران‌خودرو صورت گرفته، خریداران قطعات یدکی به‌راحتی می‌توانند از اصالت کالا و قطعه خریداری‌شده اطمینان حاصل کنند.

در این اقدام که برای اولین بار در صنعت خودرو کشور صورت گرفته، دارندگان محصولات ایران‌خودرو می‌توانند با ثبت شماره شاسی خودرو، کد یا شرح قطعه موردنظر در اپلیکیشن همراه ایساکو، به لیست و قیمت قطعات دسترسی یابند.

بی‌تردید اجرای این طرح‌ها توسط شرکت ایساکو در چند سال اخیر ضمن افزایش ضریب اعتماد و اطمینان مشتریان به شرکت ایساکو، کمک مؤثری به مشتریان محصولات ایران‌خودرو در راستای شناسایی قطعات اصلی بوده است.

حال در شرایطی که همچنان شاهد عرضه گسترده قطعات یدکی تقلبی، به‌عنوان مشکلی جدی در کشور هستیم، بی‌شک خرید قطعات یدکی از نمایندگی و فروشگاه‌های مجاز ایساکو و استفاده از سامانه پیامکی اصالت قطعه و نصب سیستم موبایل اپلیکیشن ایساکو ضمن اطمینان 100 درصدی مشتریان از اصالت قطعه، گامی مهم در جلوگیری از عرضه و فروش قطعات تقلبی در بازار خواهد بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ایران خودرو

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi