3

خاصیت های درمانی برخی از مواد غذایی

  • کد خبر : 35839
  • 06 آوریل 2019 - 11:14
خاصیت های درمانی برخی از مواد غذایی

هر کدام از مواد غذایی موجود در طبیعت دارای خاصیت های ویژه ای هستند که انسان می تواند با مصرف مناسب و به اندازه آن ها علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز بدن خود، برخی بیماری ها و مشکلات و درد های جسمی و روحی را درمان کند یا کاهش دهد. همچنین رعایت بهداشت فردی […]

هر کدام از مواد غذایی موجود در طبیعت دارای خاصیت های ویژه ای هستند که انسان می تواند با مصرف مناسب و به اندازه آن ها علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز بدن خود، برخی بیماری ها و مشکلات و درد های جسمی و روحی را درمان کند یا کاهش دهد. همچنین رعایت بهداشت فردی به این امر یعنی سلامت انسان کمک می کند. در این نوشتار خاصیت های درمانی برخی از مواد غذایی ازجمله سیب، کنجد، شیره انگور و خرما و رفتار های بهداشتی و درمانی با مسواک زدن و ماساژ بدن را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

خاصیت های درمانی برخی از مواد غذایی

برای پیشگیری از بیماری های متعدد ناشتا سیب بخورید

برای پیشگیری از بیماری های متعدد ناشتا سیب بخورید

خوردن سیب در حالت ناشتا، باعث کاهش حرارت و تب می شود. علاوه بر این سیب حاوی اسید مالیک است که به تنظیم فعالیت روده و کبد کمک می کند و مواد مغذی زیادی بویژه برای مغز دارد.
سیب باید با پوست خورده شود یا در صورت گرفتن آب آن، نباید آن را پوست کند به همین علت خوردن ناشتای سیب به رهایی از بیماری های قلب و خلاص شدن از کلسترول مضر و برخی انواع حساسیت ها، سرطان، دیابت، آسم، نقرس و بسیاری از بیماری های دیگر کمک می کند.

عدم مسواک زدن روزانه باعث سکته قلبی می شود

عدم مسواک زدن روزانه باعث سکته قلبی می شود

مسواک زدن روزانه و منظم باعث از بین رفتن باکتری های موجود در دهان می شود. اگر هر روز مسواک نزنید و یا اینکه این کار را درست انجام ندهید، این باکتری ها می توانند وارد جریان خون شده و به اعضای حیاتی بدن مانند قلب برسند. در این صورت این باکتری ها روی پلاک های آتروم (رسوبات چربی روی دیواره سرخرگ ها) جمع می شوند و خطر بروز سکته قلبی افزایش پیدا می کند.

ماساژ بدن با روغن گل محمدی استرس را از ما دور می کند

ماساژ بدن با روغن گل محمدی استرس را از ما دور می کند

ماساژ بدن با روغن گل محمدی به نرم شدن عضلات کمک می کند و استرس و نگرانی را دور می کند. مصرف این روغن گیاهی پرخاصیت، عملکرد کبد را تنظیم کرده و از عفونی شدن آن جلوگیری می کند.

مصرف کنجد کم خونی را درمان می کند

مصرف کنجد کم خونی را درمان می کند

کنجد سرشار از آهن است و به همین دلیل درمان بسیار خوبی برای کم خونی است. یک چهارم فنجان کنجد تقریبا ۳۰ درصد نیاز روزانه به آهن را برطرف می کند.

دو قاشق کنجد سیاه را به مدت دو تا سه ساعت در آب بخیسانید. سپس آن را آسیاب کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. از این مخلوط روزی دوبار میل کنید. یا یک قاشق کنجد سیاه را به مدت دوساعت در آب گرم بخیسانید، سپس آن را آسیاب کرده و با شیر مخلوط کنید، مقداری عسل به آن بیافزایید و میل کنید.

برای تسکین و از بین بردن دردها شیره انگور و خرما مصرف کنید

برای تسکین و از بین بردن دردها شیره انگور و خرما مصرف کنید

برای شیره انگور و خرما ، هر ۲ تسکین دهنده دردهای رماتیسم و امراض شریانی و وریدی هستند !
از عناصر مفید موجود در شیره خرما، آهن، پتاسیم، پروتئین، فیبر غذایی، کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، سلنیوم و روی و ویتامین های گروه ب، ویتامین آ و ث است !
شیره خرما برای ازبین بردن یبوست عالی است.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=35839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi