3

صدور حکم پیروز حناچی شهردار جدید پایتخت در وقت اضافه!

  • کد خبر : 33502
  • 29 نوامبر 2018 - 9:42
صدور حکم پیروز حناچی شهردار جدید پایتخت در وقت اضافه!

سخنگوی شورای شهر از صدور حکم حناچی شهردار جدید پایتخت خبر داد. بر این اساس از امروز ( هشتم آذر ماه ۹۷ ) حناچی به عنوان شهردار و نه سرپرست در مهم‌ترین اتاق بهشت خواهد نشست.

عصر دیروز سخنگوی شورای شهر از صدور حکم حناچی شهردار جدید پایتخت خبر داد. البته پیش از آن یعنی در صبح چهارشنبه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته بود که «هماهنگی که قرار بود میان وزارت کشور و اطلاعات انجام شود، انجام شده است و امروز(چهارشنبه) حکم آقای حناچی به عنوان شهردار تهران صادر می‌شود.»

بر این اساس از امروز به عنوان شهردار و نه سرپرست در مهم‌ترین اتاق بهشت خواهد نشست. علی اعطا سخنگوی شورای نگهبان نوشت: «وزیر محترم کشور امروز چهارشنبه ۷ آذرماه حکم پیروز حناچی شهردار منتخب شورا را صادر کردند. از هیات محترم دولت به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور و همچنین وزرای کشور و اطلاعات که با سعه‌صدر موضوع صدور حکم شهردار منتخب را دنبال کرده و در طول مدت پیگیری با شورا تعامل کردند، قدردانی می‌کنیم». آنچه که در این اتفاق خود را نشان می‌دهد آن است که به مدد رسانه‌ها، سرانجام وزارت اطلاعات قفل صدور حکم شهردار را باز کرد و حناچی «پیروز» بهشت شد.

نظر صریح وزارت اطلاعات رسید

سخنگوی وزارت کشور هم عصر دیروز از صدور حکم شهرداری حناچی شهردار جدید پایتخت از سوی وزیر کشور خبر داد. سیدسلمان سامانی گفت: امروز(چهارشنبه) نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تایید صلاحیت آقای پیروز حناچی به وزارت کشور واصل شد. وی افزود: بدین ترتیب با توجه به تکمیل مستندات قانونی لازم برای صدور حکم شهردار تهران، حکم انتصاب آقای حناچی شهردار جدید پایتخت امروز از سوی وزیر محترم کشور صادر شد. سامانی تاکید کرد: در این حکم ضمن اشاره به مشکلات مبتلابه شهرداری تهران، انتظارات وزیر کشور از شهردار جدید از جمله در عرصه انضباط دقیق مالی، ایجاد محیط سالم شهری، تسریع در تصمیم‌گیری‌های به موقع و کارشناسی شده و استفاده از توان افراد مجرب و شایسته تصریح شده است.

نقش پررنگ روحانی در صدور حکم حناچی شهردار جدید پایتخت

با توجه به تشکر ویژه شورای شهر از رئیس‌جمهور در صدور حکم حناچی به نظر می‌رسد روحانی نقش اصلی را در تایید شهردار تهران داشته، چراکه رحمانی فضلی در قامت وزیر کشور هیچ‌گاه تلاش جدی برای تایید حناچی از خود نشان نداد و دوپهلو بودن نامه وزارت اطلاعات را دلیل تاخیر در صدور حکم شهردار تهران اعلام کرده بود اما از بیان آن‌چه در آن نامه ذکر شده بود امتناع می‌کرد. گرچه حکم حناچی برای جلوس بر کرسی شهرداری تهران صادر شد، اما چالش با شورای شهر پنجم و شهرداران انتخابی آن شورا عجین است چنان‌که در ابتدا رأی به جلوس نجفی بر کرسی شهرداری دادند، اما پس از چند ماه او به دلیل آنچه بیماری نامیده شد بهشت را ترک کرد.

پس از او نوبت افشانی شد که شهردار تهران لقب بگیرد و وزارت کشور پس از ۲۴ ساعت حکم او را تایید کرد اما قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هم باعث شد که اصلاح‌طلبان باور کنند صندلی شهردار به منتخبان این جریان وفا ندارد. حناچی اما نه بیمار بود و نه مشکل بازنشستگی داشت، اما تاخیر در تایید حکم او از سوی وزارت کشور باز هم بهشت را سرگردان کرد که دیروز بالاخره حکم حناچی صادر شد و مدت سرپرستی او که از ۲۷ آبان آغاز شده بود روز چهارشنبه تمام شد.

نخستین توئیت حناچی شهردار جدید پایتخت پس از دریافت حکم

حناچی در اولین توئیت بعد از گرفتن حکم شهرداری تهران نوشت: «مطلع خدمت به شهروندان عزیز تهران را با سوره مردم(ناس) شروع می‌کنم که در آن کار کردن برای خلق و به‌خاطر خدا را متذکر می‌شود. قدردان محبت‌های مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور و اعضای محترم شورای شهر تهران هستم.» پیروز حناچی در اولین جلسه رسمی خود با خادمان بسیجی دیدار کرد.

منبع: خبروان

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi