2
نقشه سازمان برنامه برای بازنشستگان:

حرف های غیر کارشناسانه، از دولتی که وعده عدالت می داد!

  • کد خبر : 143178
  • 16 خرداد 1402 - 23:06
حرف های غیر کارشناسانه، از دولتی که وعده عدالت می داد!

دانستنی آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، می گوید: از دولت آقای رئیسی که قرار بود بر اساس نگاه عدالت‌محور حرکت کند حرف‌های غیرکارشناسی بیرون می‌آید، نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه را مغایر با قانون اساسی و شعارهای رییس‌جمهور در حوزه اجتماعی دانست. به گزارش دانستنی آنلاین؛ علی بابائی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی […]

دانستنی آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، می گوید: از دولت آقای رئیسی که قرار بود بر اساس نگاه عدالت‌محور حرکت کند حرف‌های غیرکارشناسی بیرون می‌آید، نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه را مغایر با قانون اساسی و شعارهای رییس‌جمهور در حوزه اجتماعی دانست.

به گزارش دانستنی آنلاین؛ علی بابائی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه، گفت: ما نسبت به این موضوع معترض هستیم چرا که توقع نمی‌رفت، از دولت آقای رییسی که قرار بود بر اساس نگاه عدالت‌محور در این حوزه گام بردارد حرف‌های غیر کارشناسی بیرون بیاید.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ، ادامه داد: قطعا این نحوه محاسبه اصلا پذیرفتنی نیست بعد از اینکه ۴۰ یا ۳۰ سال ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی بود به طور ناگهانی مبنای محاسبه به ۵ سال آخر تغییر پیدا کند بنابراین این موضوع از نظر کمیسیون اجتماعی منتفی خواهد شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ، تصریح کرد: آنچه مسلم است حوزه کارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی بسیار ضعیف است به همین دلیل به دنبال این هستند که مشکلات ناشی از سوءمدیریت‌ها که در این مجموعه‌ها وجود دارد را یک شبه با دست در جیب کارگران کردن حل کنند که این مغایر با اصل سوم قانون اساسی و شعارهای آقای رییسی در حوزه اجتماعی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ، تاکید کرد: این کمیسیون در برابر هر نوع بی‌عدالتی اجتماعی محکم ایستاده است بنابراین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نگاه خود در این حوزه را تغییر دهد در غیر این صورت ما حتما در مباحث مختلف با استفاده از استراتژی‌هایی که نسبت به این وزارتخانه داریم نظر خود را تغییر می‌دهیم در این شرایط طبیعی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید پاسخگوی بسیاری از موضوعات در کشور باشد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۴۵۳

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=143178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi