2

تکنیک های مدیریتی که مدیران موفق استفاده می کنند

  • کد خبر : 35933
  • 10 آوریل 2019 - 9:08
تکنیک های مدیریتی که مدیران موفق استفاده می کنند

به کاربردن تکنیک های مدیریتی موجب سهولت اداره سازمان و عدم ایجاد تنش در بین کارکنان و در نهایت باعث پیشرفت و توسعه آن می شود. با ما هراه باشید تا این تکنیک های مدیریتی رامرور کنیم.

تکنیک های مدیریتی بسیاری وجود دارد که مدیران موفق برای اداره سازمان، شرکت یا مؤسسه خود از آن ها استفاده می کنند تا به رشد و پیشرفت سازمان کمک کنند. به کاربردن این تکنیک ها موجب سهولت اداره سازمان و عدم ایجاد تنش در بین کارکنان و در نهایت باعث پیشرفت و توسعه آن می شود. با ما هراه باشید تا این تکنیک های مدیریتی رامرور کنیم.

تکنیک های مدیریتی مدیران موفق

قدردانی از کارکنان

هر روز برای قدردانی از کارکنان خود با یک چیز کوچک، جشن کوچک؛ جشن کوچکی برای نتیجه هر چند کوچک و بی اهمیت برگزار می کنم. یعنی برای برگزاری جشن، بهانه ای پیدا می کنم. اگر شما هم این کار را بکنید صاحب کارکنانی با انگیزه خواهید شد که عادت دارند در هر موقعیتی جشن بگیرند و این کار بسیار مهم است. چرا نباید به آنها پاداش بدهیم؟ فقط چون شکست خورده ایم؛ به این معنا نیست که تلاش نکرده ایم! ( برگرفته از کتاب صد قانون نانوشته مدیریت؛ ریچارد تمپلار )

توجه به ایده های کارکنان

همیشه این احتمال وجود دارد که یکی از کارکنان سازمان شما ایده خوبی داشته باشد که به رشد و پیشرفت سازمان منجر شود. ممکن است رهبران سازمان این ایده ناب را نادیده گرفته باشند؟

شرکت کداک سال‌ها ایده  فوق العاده یکی از مهندسان خود را نادیده گرفته بود این مهندس ایده دوربین‌های بدون فیلم عکاسی یا همان دوربین های دیجیتال را مطرح کرده بود و کداک نیز به دلیل فعالیت خود در بازار فروش فیلم های عکاسی این ایده را رد کرده بود.

بهترین فرصت‌های رشد و پیشرفت اغلب همان ایده هایی هستند که می توانند بازار را متحول کنند و علاوه بر کمک به پیشرفت سازمان در مواردی نیز تهدید بشمار می روند. پیش از آن که دیگران این تهدید ها را بیابند، وارد عمل شوید و آن تهدید ها را شناسایی کنید. از کارکنان خود بخواهید تا عواملی را که ممکن است به شکست سازمان منجر شوند ، مشخص کنند. پاسخ های کارکنان می تواند باعث شکل گیری بهترین ایده های نوآورانه شود.( برگرفته از کتاب گزیده برترین نکته های مدیریتی؛ هاروارد )

برقراری ارتباط واقعی با کارکنان

اگر شما هم از آن دسته رئیس هایی هستید که نمی توانند با کارمندان زیردست خود ارتباط واقعی برقرار کنند، به این نکته توجه کنید. مطابق نتایج حاصل از نظرسنجی سازمانی که به صورت آنلاین با مشارکت حدود هزار نفر از افراد شاغل در آمریکا انجام شد، ۹۱ درصد از کارمندان معتقد بودند که مشکلات در برقراری ارتباط، می تواند مدیران را از سمت خود پایین بیاورد.

در این نظرسنجی کارمندان به آن دسته از خطاهای مدیریتی اشاره کردند که به دلیل فقدان هوش عاطفی در میان مدیران سازمان‌های سود آور ناشی می‌شود. از جمله مدیریت ذره بینی، زورگویی، خودشیفتگی، عدم قطعیت و سایر موارد دیگر. این داده ها نشان می دهد که اکثریت غالب مدیران در لحظات حساس که باید رفتار مناسبی از خودشان بروز بدهند تا اعتماد کارمندانش را جلب کنند برخورد مناسبی نمی کنند و این آمار تکان دهنده است چون؛ سازمان‌ها هزینه های زیادی صرف می کنند تا از کارمندان شان نظر سنجی کنند.

بر اساس نظرسنجی، سازماندهی مجدد انجام بدهند، از مشاوران کمک بگیرند و به دنبال پروژه های نوآورانه برای ایجاد تغییرات باشند. مدیران کارآمد می‌دانند که ارتباطات سالم نیازمند انرژی برای وصل شدن و برقراری ارتباط است که همراه می‌شود با دخالت دادن کارمندان، قدر شناسی، جهت دهی روشن، تعامل معنا دار و همچنین دریافت بازخورد که همه اینها به عنوان مرکز عصبی سازمان عمل می کنند. مدیران کارآمد می دانند که بهره وری در گرو  برقراری ارتباطات است. آن ها با آگاهی قصد ایجاد پیوند با تیم خود و قدردانی از کارمندان را دارند.

برخورد مناسب بامعضل شایعه پراکنی در سازمان

معضل شایعه پراکنی در اغلب سازمان‌های ایرانی و بعضا خارجی دیده می‌شود و کم و بیش اغلب مدیران همه روزه با این موضوع رو به رو هستند اما نوع واکنشی که شما به این موضوع نشان می دهید از خود آن اهمیت بالاتری دارد. برخی مدیران وقتی متوجه می‌شوند که کارمندی در حال شایعه پراکنی است، آن را نادیده می‌گیرند به این امید که دیگران هم از آن چشم پوشی کنند.

اما این نوع واکنش می‌تواند عوارض ناگواری روی روحیه و انگیزه کارکنان داشته باشد؛ خصوصاً آنهایی که درگیر این شایعات شده اند. شما باید سریعاً با فرد شایع ساز ملاقات کنید و به او از چیزهایی که شنیده اید بگویید و سعی کنید به او بفهمانید که رفتارش قابل تحمل نیست. اگر بعد از اخطار شفاهی هنوز هم شایعات در جریان بود، کتبا به او اخطار دهید و یا طبق قوانین جاری با او برخورد انضباطی کنید.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=35933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi