2

توصیه های تغذیه ای و بهداشتی برای لاغری در فصل پاییز (2)

  • کد خبر : 9138
  • 05 نوامبر 2016 - 9:14
توصیه های تغذیه ای و بهداشتی برای لاغری در فصل پاییز (2)

در بخش نخستین مطالبی در مورد تغذیه مناسب فصل پاییز از قول دکتر اسماعیلی پزشک و محقق طب اسلامی به نقل از امام رضا (ع)، خدمت خوانندگان عزیز ارائه گردید. در این بخش ادامه گفت و گو با ایشان را درخصوص توصیه های تغذیه ای و بهداشتی برای لاغری در فصل پاییز ، می خوانیم.

#توصیه_های_تغذیه_ای #بهداشتی #لاغری #فصل_پاییز #بیشتر_بدانیم #دانستنی

در بخش نخستین این مطلب باعنوان توصیه های تغذیه ای و بهداشتی برای فصل پاییز در خصوص برخی رفتارهای بهداشتی مناسب و باید ها و نبایدهای آن و توصیه هایی برای تغذیه مناسب ماه های فصل پاییز از قول دکتر سیدسعید اسماعیلی پزشک و محقق طب اسلامی به نقل از امام رضا (ع)،  خدمت خوانندگان عزیز ارائه گردید. در این بخش ادامه گفت و گو با آقای دکتر اسماعیلی در زمینه توصیه های تغذیه ای و بهداشتی بخصوص برای لاغری در فصل پاییز را، می خوانیم.

مصرف این مواد در پاییز مفید است و توصیه می شود

گوشت بره، شتر، بلدرچین، گندم (نان، جوانه، در آش و سوپ )، نخود و لوبیا (با خیساندن نفخ آن گرفته شود)، سیب، مواد غذایی آب پز و یا کبابی (سرخ کردنی بسیار کم)، میوه های شیرین و آبدار (انار شیرین و انگور شیرین)، کشمش، مویز، بادام، زرده تخم مرغ (آب پز یا عسلی)، شیره خرما و انگور، مربای بالنگ، به، سبزیجات، چغندر، ترب، هل و دارچین، انجیر، شیر با عسل، شیر برنج، فرنی و کنجد.

مصرف این مواد در پاییز باید به حداقل برسد

غذاهای آماده و حاضری، غذاهای فریز شده و مانده، سرخ کردنی های مانده، انواع سس، انواع کنسرو، پنیر پیتزا، انواع تنقلات بسته بندی شده، کاکائو، قهوه، نسکافه، چای پر رنگ، مواد حاوی افزودنی و نگه دارنده، بادمجان، گوشت گاو و گوساله، ماهی شور و دودی، آب لیمو، آب غوره، سرکه، پنیر شور، ماست و دوغ و کشک، نان باگت یا خمیر، قارچ، گوجه فرنگی، میوه های ترش (لیموترش، گریپ فروت، انار ترش و پرتقال)، عدس، لوبیا سبز، گوجه فرنگی، ترشیجات.

توصیه های تغذیه ای و بهداشتی برای لاغری در فصل پاییز

چگونه در پاییز رژیم بگیریم؟

لاغر شدن نياز به تغيير سبك زندگي، تغذيه‌ي درست و ورزش منظم دارد. اما اگر با رسيدن فصل پاييز قصد داريد چند كيلو كم كنيد مي‌توانيد روي مواد غذايي معرفي شده در اين مطلب حساب كنيد. اين مواد غذايي كم كالريند، به شما احساس سيري طولاني مدتي مي‌دهند و در سوزاندن كالري‌ها به شما كمك مي‌كنند. توصيه مي‌كنيم.

با مصرف زياد اين مواد غذايي به استقبال فصل سرما و خوش اندام‌تر شدن برويد.

چغندر

چغندر يكي از سبزيجاتي است كه حاوي بيشترين ميزان قند است اما با اين حال كالري كمي دارد يعني حدود 50 كالري در هر فنجان. اگر چغندر را با سبزيجات ديگر ميل كنيد يك ماده‌ي غذايي لاغري بي نظير مصرف كرده‌ايد.

بروكلي

بروكليِ عزيز سرشار از فيبر و مواد مغذي است كه هر دو براي سلامت شما لازم و ضروري است. علاوه بر اين بروكلي كم كالري است و به شما احساس سيري طولاني مدتي مي‌دهد. زماني كه گرسنه نباشيد هم كه خودتان بهتر مي‌دانيد، كمتر به سراغ پرخوري مي‌رويد.

زغال اخته

زغال اخته كم كالري و حاوي گلوسيدهاي كمي است اما در عين حال سرشار از فيبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوي 25 كالري است. شايد به دليل طعم ترش آن كمتر تمايل به مصرف اين ماده‌ي غذايي داشته باشيد. توصيه مي‌كنيم زغال اخته را به عنوان مثال به سالادهايتان اضافه كنيد و از خواص آن بهره ببريد.

كرفس

افرادي كه قصد لاغري دارند كرفس زيادي مي‌خورند به خاطر اين كه يك ماده‌ي غذايي كم كالري است. دو شاخه كرفس حاوي حدود 95 درصد آب است. كرفس سرشار از فيبر است و همين فيبرها يك ماده‌ي مغذي سالم ساخته است.

قارچ

قارچ اشتها برانگيز و مغذي و در عين حال كم كالري است. هر نصف فنجان قارچ حاوي 10 كالري است. اين ماده‌ي غذايي پرطرفدار كمابيش فاقد چربي است و منبع خوب فيبرها، پتاسيم، سلنيوم، ريبوفلاوين، تيامين، اسيدفوليك، ويتامين B6 و زينك (روي) است.

بايد بدانيد دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث كاهش وزن خواهد شد. در واقع بيشتر ستاره‌هاي سينما براي لاغري رژيم غذايي حاوي قارچ خام را دنبال مي‌كنند.

كلم

كلم سرشار از فيبر بوده و كم كالري است. هر فنجان كلم برگ خرد شده حاوي 20 كالري است. كلم‌ها جزو سبزيجات بسيار مغذي محسوب مي‌شوند و براي افرادي كه قصد لاغری در فصل پاییز را دارند يك ماده‌ي غذايي فوق‌العاده است.

كدو تنبل

كدو تنبل يك ماده‌ي غذايي لاغر كننده‌ي بسيار مؤثر است. اين كدوي گرد و قلمبه كم كالري بوده و در عين حال سرشار از فيبر، ويتامين‌ها و مواد معدني است. بايد بدانيد كه كدو تنبل حاوي ميزان زيادي بتاكاروتن است.

كلم بوك چوي

كلم بوك چوي يك كلم چيني است. هر فنجان كلم پخته حاوي 20 كالري است.

اين كلم سرشار از آب و انواع فيبرها مي‌باشد و باعث ايجاد احساس سيري طولاني مدت مي‌شود. به اين ترتيب شما را در مسير لاغری در فصل پاییز قرار مي‌دهد.

كاهو

اگر به لاغري و زيبايي اندام خود اهميت مي‌دهيد كاهو را دريابيد. كاهو كم كالري است و احساس سيري طولاني مدتي ايجاد مي‌كند به خاطر اين كه سرشار از فيبر است. بسياري از ستاره هاي هاليوودي براي لاغری در فصل پاییز از اين ماده‌ي غذايي استفاده مي‌كنند.

ذرت

احتمالاً خواندن اين آيتم شما را هم ياد شير بلال و بوي زغال انداخت. بايد بدانيد هر بلال متوسط حاوي 83 كالري است. اين ماده‌ي غذايي خوشمزه سرشار از پتاسيم و تيامين است و حاوي ميزان قابل توجهي فيبر و پروتئين مي‌باشد. بلال جلوي اشتهاي زياد را مي‌گيرد و سيري طولاني مدتي ايجاد مي‌كند.

هويج فرنگي

هويج فرنگي يك ماده غذايي نشاسته‌اي مغذي و كم كالري و سرشار از فيبر است. در هر نصف فنجان از اين هويج 60 كالري وجود دارد. هويج فرنگي شما را سير مي‌كند و جلوي پرخوري را مي‌گيرد.

فلفل تند

فلفل تند طعم تندي به غذاها مي‌دهد و در عين حال كم كالري است. اگر مي‌خواهيد متابوليسم يا همان سوخت و ساز بدنتان را تحريك كنيد به سراغ فلفل تند برويد. اين ماده‌ي غذايي پرطرفدار به سوزاندن چربي‌ها كمك كرده و احساس سيري طولاني مدتي هم ايجاد مي‌كند.

گلابي

گلابي سرشار از فيبر است كه به كنترل دستگاه گوارش كمك مي‌كند. اين ماده‌ي غذايي حاوي فيبري به نام پكتين است كه احساس سيري طولاني مدتي ايجاد مي‌كند و جلوي پرخوري را مي‌گيرد.

سيب

يك عدد سيب يك ميان وعده‌ي ايده آل محسوب مي‌شود. سيب خوش طعم و كم كالري است. يك عدد سيب 140 گرمي به زحمت 90 كالري دارد.

منبع : دکتر من

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi