0

تغییرات مکرر وزن عوارض منفی بر سلامت قلب و کلیه ها دارد

  • کد خبر : 126871
  • 28 ژوئن 2022 - 8:18
تغییرات مکرر وزن عوارض منفی بر سلامت قلب و کلیه ها دارد

تغییرات مکرر وزن به دلیل رژیم‌های غذایی مختلف نه‌تنها موجب بازگشت وزن به حالت اول و حتی بیشتر دارد بلکه عوارض منفی بر سلامت قلب و کلیه‌ها نیز خواهدداشت. به گزارش دانستنی انلاین ،انتخاب رژیم غذایی صحیح و متناسب با شرایط فرد همیشه ساده نیست و گاه رژیم‌های سختگیرانه برای این منظور در نظر گرفته […]

تغییرات مکرر وزن به دلیل رژیم‌های غذایی مختلف نه‌تنها موجب بازگشت وزن به حالت اول و حتی بیشتر دارد بلکه عوارض منفی بر سلامت قلب و کلیه‌ها نیز خواهدداشت.

تغییرات مکرر وزن عوارض منفی بر سلامت قلب و کلیه ها دارد

به گزارش دانستنی انلاین ،انتخاب رژیم غذایی صحیح و متناسب با شرایط فرد همیشه ساده نیست و گاه رژیم‌های سختگیرانه برای این منظور در نظر گرفته می‌شود. در چنین شرایطی شاید فرد پس از مدت کوتاهی به هدف خود برای تناسب اندام برسد اما خیلی زود مستعد بازگشت به وزن قبل است و مهم تر اینکه با عوارضی بر سلامت نیز مواجه خواهد بود.
در واقع براساس مطالعه اخیر، تغییرات جدی وزن ناشی از کاهش یا دریافت کالری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، کلیوی همچنین دیابت را افزایش می‌دهد.
محققان این پژوهش را در مورد 16 موش آزمایشگاهی بررسی و آنها را در دو گروه تقسیم‌بندی کردند. گروه اول طی مدت مطالعه دریافت کالری منظم داشتند اما گروه دوم ابتدا تغذیه نرمال و سپس محدودیت غذایی را تجربه کردند. گروه دوم پس از مدت مطالعه، 20% وزن خود را طی کاهش و افزایش وزن از دست دادند.
محققان برای ارزیابی تاثیر تغییرات غذایی بر سلامت موش‌ها راجع به عملکرد سیستم قلبی و کلیوی از امواج اولتراسون استفاده کردند. همچنین با انجام آزمایش خون سعی داشتند ثبات انسولین را نیز تشخیص دهند.
بدین ترتیب مشخص شد موش‌هایی که دچار کاهش و افزایش وزن بودند، با اختلال در عملکرد مطلوب سیستم قلبی و کلیوی مواجه شدند. همچنین مقاومت بیشتری نسبت به انسولین پیدا کردند که می‌تواند عامل زمینه‌ساز دیابت باشد. در واقع باید گفت که حتی اگر به‌ظاهر پس از رژیم فرد سالم به‌نظر برسد اما قلب و متابولیسم عملکرد مطلوب را ندارند./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi