0

تصویب آیین‌ نامه حمایت از تولید دانش‌ بنیان و اشتغال‌ آفرین

  • کد خبر : 127313
  • 11 آگوست 2022 - 8:50
تصویب آیین‌ نامه حمایت از تولید دانش‌ بنیان و اشتغال‌ آفرین

آیین‌نامه‌های حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه‌های اقتصاد، علوم و صنعت در نشست هیئت دولت تصویب شد. به گزارش دانستنی آنلاین ، نشست هیات وزیران به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد که در این نشست، آیین‌نامه‌های حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه‌های اقتصاد، علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن […]

آیین‌نامه‌های حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه‌های اقتصاد، علوم و صنعت در نشست هیئت دولت تصویب شد.

تصویب آیین‌ نامه حمایت از تولید دانش‌ بنیان و اشتغال‌ آفرین

به گزارش دانستنی آنلاین ، نشست هیات وزیران به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد که در این نشست، آیین‌نامه‌های حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه‌های اقتصاد، علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت، تصویب شد.

بر این اساس و همسو با اجرای قانون تولید جهش دانش‌­بنیان، رویکرد فعال وزارت امور اقتصادی و دارایی در تسهیل و تسریع فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور، بهره‌گیری از اکوسیستم دانش‌بنیان کشور در بخش گمرک، مالیات و تأمین مالی و … این آیین‌نامه به تصویب هیئت دولت رسید.

اعضای دولت همچنین همسو با تحقق فرمان سال مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه‌های مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را تصویب کردند.

توسعه، تکمیل و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، آموزش و ترویج کارآفرینی فرهنگ دانش‌بنیانی در کشور، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان، مأموریت‌گرایی و هدایت ظرفیت‌های فناورانه برای رفع نیازها و حل مسائل کشور، تدوین نظام ملی نوآوری، هدایت، ساماندهی، حمایت و تأمین مالی پژوهش و تحول و نوآوری در نظام آموزش عالی، از جمله مهم‌ترین اهداف آیین‌نامه یاد شده است.

هیات وزیران در ادامه تصویب آیین‌نامه‌های حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین دستگاه‌های اجرایی، آیین‌نامه حمایت از تولیت دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه‌های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز تصویب کردند.

ارتقای تولید دانش‌بنیان در بنگاه‌های تولیدی و کسب و کارهای صنعتی – معدنی، تحقق هم‌پایی در فناوری‌های پیشران حوزه صنعت، معدن و تجارت، کمک به رفع مسائل راهبردی کشور از طریق فناوری و نوآوری (به‌ویژه جلوگیری از خروج ارز و بحران آب و انرژی)، پیش‌بینی و بازارسازی محصولات صنعتی (به‌ویژه برای شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان)، مدیریت و راهبری ابزارهای تأمین مالی تحقیق و توسعه و توسعه فناوری ویژه بنگاه‌های صنعتی – معدنی (شامل ارائه تسهیلات، تأمین سرمایه خطرپذیر، پوشش ریسک تحقیق و توسعه و تضمین خرید یا پیش خرید محصولات فناورانه)، استفاده از دانش و فناوری‌های روزآمد جهانی و همچنین اتصال محصولات فناورانه داخلی به بازارهای جهانی و قرار گرفتن در زنجیره‌های بین‌المللی و افزایش حجم بازار تولیدات و توسعه صادرات، از جمله اهداف آیین‌نامه یاد شده است.

هیات وزیران در ادامه با پنج فقره از مصوبات شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به شرح زیر موافقت کرد:

۱. تعیین نصاب معاملات سازمان‌های مناطق آزاد تجاری – صنعتی برای سال ۱۴۰۱ (معاملات کوچک تا سقف مبلغ یک میلیارد ریال، معاملات میانگین شامل معاملاتی که مبلغ آن بیش از سقف معاملات کوچک بوده و از ۱۰ برابر سقف یاد شده تجاوز نکند و معاملات عمده شامل معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آنها بیش از ۱۰ برابر سقف معاملات کوچک باشد).

۲. اساسنامه سازمان‌های مناطق آزاد تازه‌تأسیس (بوشهر، مهران، اینچه برون، اردبیل، بانه – مریوان، سیستان و قصر شیرین).

۳. اصلاح اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه آزاد ماکو.

۴. اصلاح بند «۳» مصوبه مربوط به نحوه تأمین کاهش احتمالی درآمدهای شهرداری‌های ماهشهر و بندر امام خمینی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی.

۵. تعیین بودجه سال ۱۴۰۱ و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری – صنعتی./ پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi