2

ترفندهایی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی

  • کد خبر : 29421
  • 14 تیر 1397 - 8:58
ترفندهایی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی

ترفندهایی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی

اگر بودجه‌ی محدودی دارید، بلیط ارزان‌تری را در ردیف اکونومی انتخاب کنید. پیش از سفر با تهیه‌ی چند وسیله‌ی کاربردی و دانستن ترفندهایی در مورد خرید بلیط، پرواز بهتری را تجربه کنید.

اگر قصد دارید به جای دوری سفر کنید ممکن است پرواز شما حدود ۱۵ ساعت طول بکشد پس بهتر است پیش از سفر خودتان را آماده کنید. باید بتوانید این پرواز طولانی را برای خودتان مفرح کنید. اگر برای سفر بعدی بلیط اکونومی (اقتصادی) تهیه کرده‌اید این ترفندها را به خاطر داشته‌ باشید:

هدفون مناسب تهیه کنید

اگر مسافر صندلی کناری شما با صدای بلند فیلم تماشا ‌کند آرزو می‌کنید که ای کاش هدفون‌هایتان را به‌همراه داشتید. اگر هدفون شما بتواند تمام صداهای مزاحم را فیلتر کند می‌توانید استراحت کنید، از پرواز لذت ببرید و نسبت به هر چیزی که برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند بی‌توجه باشید.

صندلی مورد نظر را از قبل انتخاب کنید

سفر کردن با پرواز اکونومی به‌اندازه‌ی کافی خسته‌کننده است و اگر تا لحظه‌ی وارد شدن به هواپیما ندانید که کدام صندلی برای شما است، شرایط مشکل‌تر هم می‌شود. بهتر است پیش از سفر صندلی مورد نظر را انتخاب کنید. ترجیحا کنار یک صندلی خالی جا رزرو کنید.

خرید بلیط هواپیما

چارت پرواز را زیر نظر داشته باشید

اگر می‌توانید چارت پرواز را پیش از سفر زیر نظر بگیرید. همین‌طور که بلیط‌ها فروخته می‌شوند جایتان را تغییر دهید و بهترین صندلی را انتخاب کنید. جایی که بتوانید تنها باشید.

زودتر بلیط بخرید

اگر انتخاب صندلی حین خرید بلیط برای شما اهمیت دارد پس بهتر است کمی زودتر بلیط تهیه کنید. به این ترتیب صندلی مورد نظر را انتخاب می‌کنید؛ ولی اگر خرید بلیط را به دقیقه‌ی نود واگذار کنید باید به اجبار یکی از صندلی‌های باقیمانده را انتخاب کنید.

خرید بلیط اکونومی

پرواز Premium (ویژه) را از دست ندهید

بعضی از پروازها کلاس ویژه هم دارند که در این کلاس صندلی‌ها فضای بیشتری دارند، در نتیجه می‌توانید بیشتر پشتی آن را به عقب خم کنید، جای پای وسیع‌تری در اختیار دارید و نوشیدنی‌های خوشمزه‌تر میل کنید.

جوراب‌های راحتی به‌همراه داشته باشید

جوراب راحت می‌تواند پرواز را جذاب‌تر کند. جوراب راحت به خواب بهتر شما هم کمک می‌کند. پس جوراب راحت به‌همراه داشته باشید، جورابی که از پارچه‌ی طبیعی تهیه شده باشد و پوشیدن آن راحت باشد.

ماسک چشم به‌همراه داشته باشید

اگر قصد دارید در پرواز بخوابید ماسک چشم برایتان واجب است. ماسک چشم نه تنها جلوی نوری که از پنجره‌ی هواپیما وارد می‌شود را می‌گیرد، بلکه اجازه نمی‌دهد نور وسایل الکترونیکی مثل تبلت مزاحم خواب شما شود.

ماسک چشم در پرواز

صندلی کنار پنجره یا صندلی نزدیک به راهروی هواپیما را رزرو کنید

مهم نیست پرواز شما چقدر طول می‌کشد. نشستن در صندلی وسطی وضعیت را بدتر می‌کند. صندلی‌های هواپیما در ردیف‌های سه تایی و چهارتایی چیده شده‌اند. هنگام خرید بلیط به این مسئله توجه کنید.

Basic Economy را فراموش کنید

Basic Economy نوعی کلاس پرواز جدید است که در آن اجازه ندارید صندلی مورد نظرتان را انتخاب کنید، کیف دستی به هواپیما ببرید و آخرین نفر هستید که بلیطتان را تهیه می‌کنید ولی در مقابل هزینه‌ی کمتری پرداخت می‌کنید. دور کلاس Basic Economy خط بکشید.

ردیف Exit (خروج) را انتخاب کنید

اگر می‌توانید هنگام خرید بلیط صندلی‌های ردیف Exit (خروج) را انتخاب کنید. در صورتی که حادثه‌ای رخ بدهد، نشستن در ردیف Exit مسئولیت‌های زیادی خواهد داشت؛ ولی در مقابل فضای زیادی برای پا دارید و هیچ کس جلوی شما نمی‌نشیند.

انتخاب صندلی در پرواز اکونومی

کیف‌تان را تحویل فرودگاه دهید

همراه داشتن کیف دستی شاید ضروری به نظر برسد؛ ولی تحویل دادن آن می‌تواند استرس شما را کاهش دهد. وقتی کیفتان را تحویل می‌دهید دیگر لازم نیست تمام روز، آن را همراه‌تان داشته باشید یا بابت جا شدن آن در قفسه‌ی مخصوص هواپیما نگران باشید.

خوراکی به‌همراه داشته باشید

غذاهای هواپیما ممکن است کافی نباشند؛ خصوصا اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنید یا خوراکی‌های خاصی را دوست ندارید، با تهیه کردن تعدادی از خوراکی‌های مورد علاقه‌ی خودتان سفر را دلپذیرتر کنید.

پرواز اکونومی

بالش سفری بخرید

بعضی از بالش‌های سفری کیفیت پایین‌تری دارند با این حال نداشتن بالش می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. یک بالش گردنی یا بالش سفری به‌همراه داشته باشید و هر زمان که قصد دارید بخوابید و حین استراحت از آن بهره ببرید.

پیش از پرواز غذای مورد نظرتان را انتخاب کنید

اگر گیاهخوار هستید یا اصلا سلیقه‌ی غذایی خاصی دارید، بهتر است با انتخاب نوع غذا پیش از سفر از استرس‌تان بکاهید. بعضی از هواپیمایی‌ها به شما اجازه می‌دهند غذای مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ غذایی که با رژیم غذایی و مذهب شما همخوانی داشته باشد و این کار هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

انتخاب غذا در پرواز اکونومی

لباس‌های راحت بپوشید

هواپیما سالن مد نیست. البته که همه دوست دارند ظاهر مناسبی داشته باشند ولی سفر کردن با شلوار راحتی یا شلوار ورزشی هیچ اشکالی ندارد. لباس‌های راحتی بپوشید تا پرواز اکونومی برایتان راحت‌تر سپری شود.

جوراب واریس به‌همراه داشته باشید

جوراب واریس به‌صورتی ساخته شده که اجازه می‌دهد جریان خون در پاهای شما رد و بدل شود؛ ولی جلوی هرگونه ورم و ناراحتی را می‌گیرد. اگر رگ‌های پایتان واریس دارد یا با ورم پا، دست و پنجه نرم می‌کنید جوراب واریس به‌همراه داشته باشید تا احساس راحتی بیشتری کنید.

پرواز اکونومی

بهتر است در پرواز تبلت داشته باشید، نه لپ‌تاپ

اگر می‌توانید به جای لپ‌تاپ تبلت به‌همراه داشته باشید چون تبلت گزینه‌ی بهتری است. حتی زمانی که مسافر جلویی شما صندلی‌اش را به عقب کشیده باز هم می‌توانید از تبلت استفاده کنید؛ ولی در چنین شرایطی هیچ فضایی برای لپ‌تاپ باقی نمی‌ماند.

به‌همراه داشتن داروهای خاص بلامانع است

اگر برای استراحت کردن یا خوابیدن به داروی خاصی نیاز دارید، از این بابت ناراحت نباشید. داروهای قانونی و داروهایی که توسط پزشک تجویز شده‌اند را به‌همراه داشته باشید. حتی در پرواز مصرف ملاتونین می‌تواند به خواب شما کمک ‌کند و به این ترتیب سفر راحت‌تری خواهید داشت.

مصرف دارو در پرواز

چیزی برای مطالعه به‌همراه داشته باشید

بیشتر هواپیماها به شما مجله می‌دهند؛ ولی یک مجله برای سرگرم کردن شما در طول سفرهای طولانی کافی نیست. کتاب به‌همراه داشته باشید. به این ترتیب زمان سریع‌تر می‌گذرد.

منبع: تی نیوز

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi