5

تجربیات نوآورانه بین المللی در توسعه پایدار

  • کد خبر : 132691
  • 28 آبان 1401 - 18:43
تجربیات نوآورانه بین المللی در توسعه پایدار

توسعه پایدار به معنی توسعه ای همه‌جانبه و متوازن در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی است. به گزارش دانستنی آنلاین، به نقل از پرویز گرشاسبی، معاون آبخيزدارى و قائم مقام مدير ملى پروژه هاى بين المللى مناريد و حبله رود ظرفيت ســازی يكى از ابزارهاى تســهيل كننده و ضروری در امر توسعه به […]

توسعه پایدار به معنی توسعه ای همه‌جانبه و متوازن در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی است.

به گزارش دانستنی آنلاین، به نقل از پرویز گرشاسبی، معاون آبخيزدارى و قائم مقام مدير ملى پروژه هاى بين المللى مناريد و حبله رود ظرفيت ســازی يكى از ابزارهاى تســهيل كننده و ضروری در امر توسعه به شمار مى آيد، به طورى كه در انجام اقدامات و پروژه هاى توسعه اى، مهم تر از مسائل مالي مرتبط تلقى مى شــود.

وجود خلاء در ظرفيت و توان يكي از دست اندركاران پروژه، اغلب كل پروژه را محكوم به شكست مي كند. هر چند واژه ظرفيت سازي، به عنوان يكي از چالش هاي توسعه، همواره باقي مانده، اما در «پروژه بين المللى تقويت و انسجام سازمانى به منظور مديريت يكپارچه منابع طبيعى – مناريد»، ايجاد توانايي پرسنلي، سازماني، تجهيزاتي و اجتماعي، به جهت اجراي فعاليت ها، حل مسائل، هدف گذاري و دستيابی به آن در يك حالت پايدار در محدودة عرصه هاى كارى پروژه مورد تأكيد است.

پروژه مناريد، جهت رفع موانع دســتيابى به رويكــرد مديريت يكپارچه منابع طبيعى در ســطح محلى و استانى و در اهم آن ســطح ملى، فعاليت هاى ظرفيت سازى خود را دنبال مى كند. شناســايى و ثبت تجارب موفق در ســطح ملى – حداقل 40 نمونه – كه با اقليم هاى اســتان هاى هدف اين پروژه هم خوانى داشــته باشــد، يكى از فعاليت هاى ظرفيت سازى در مناريد است. پروژه هاي اجرا شده، تلاشی منحصر به فرد و ويــژه هســتند كه با بررسي آنها مي توان به شباهت هاي متعدد اين قبيل فعاليت ها در دنيا پي برد. يكي از ارزشمندترين دارايی های موجود و قابل دستــرس، دانش ايجاد شده در حين اجرا است.

برای مطالعه جزییات این پروژه می توانید اینجا را کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 4 / 5. تعداد امتیازات: 100

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=132691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi