1

تبلیغات سرمایه است یا هزینه

  • کد خبر : 31988
  • 20 شهریور 1397 - 12:33
تبلیغات سرمایه است یا هزینه

تبلیغات سرمایه است یا هزینه

 در دنیای رقابتی امروز،تبلیغات برای کسب موفقیت، از یک انتخاب ساده اختیاری ، به یک اجبار تبدیل شده است. اگر یک مقدار ریزبینانه تر نیم نگاهی به شرکت های بزرگ در دنیا و همچنین در کشور خودمان بیندازید، متوجه می شوید که در ذهن مردم شرکت های بزرگ، شرکتهایی هستند که بیشتر دیده می شوند. یعنی بیشتر تبلیغ می کنند و همیشه تبلیغ می کنند و یا به بیان بهتر همیشه تبلیغ شرکت های بزرگ و موفق دیده می شود.

امروزه با توجه میزان قابل توجه تبلیغات در زمینه های گوناگون ، تبلیغات دیگر برای کسب و کارها چه کوچک چه بزرگ یک انتخاب یا یک هزینه نیست بلکه هم سرمایه گذاری بلند مدت است هم یک اجبار

بنابراین شما بزرگ و شناخته شدن در بین رقبا و مخاطبین یکی از مهمترین راههای آن، تبلیغ مناسب خدمات، محصولات، و توانمندی های خودتان هست تا دیگران شما را درست و کامل بشناسند.

تبلیغات هزینه است یا سرمایه گذاری

برای فعالیت‌های تبلیغاتی در دنیای امروز باید این اعتقاد و ایمان به تبلیغات نگریسته شود که تبلیغات هزینه ‌بر نبوده، بلکه نوعی سرمایه ‌گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف سازمانی و ملی است و در صورت اجرای صحیح و اصولی می‌ تواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد.
در این رابطه، هدف و وظیفه تبلیغات افزایش بازاریابی و بازارافزایی است و هرگونه بی‌ توجهی و بهره برداری نداشتن صحیح از این ابزار، نه تنها عدم موفقیت را در پی داشته، بلکه موجبات عقب ماندن از رقابت‌ها و سبقت‌های بازاریابی جهانگردی و در نهایت شکست و ورشکستگی در دنیای بازاریابی صحیح و اصولی در عرصه بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

تعیین اهداف تبلیغ، پرهیز از سلیقه ‌گرایی و طراحی شکل و محتوایی گویا و رسا، شناسایی رسانه‌های مناسب برای تبلیغات، اختصاص بودجه کافی، به کارگیری روش‌های بدیع و نو همگام با ارزش و فناوری روز، شناسایی راه‌های رسیدن به تبلیغات اثرگذار، بهره ‌برداری درست و صحیح از کانون تبلیغاتی پس از انتخاب آنها و…

در دنیای امروز، تلاش‌های تبلیغاتی و بازاریابی، به مراتب از تولید و فروش مهمتر است؛ لذا اگر کسب و کارها به دلیل صرفه جویی در هزینه ها تبلیغات خود را متوقف کنند، برای معرفی ظرفیت‌ها و عرضه محصولات به بازار به طور یقین موفق نخواهد بود.

نکات مهم در تبلیغات موفق

اولین مرحله این است که بودجه و سرمایه ای مناسب با گستردگی کسب و کارتان برای تبلیغات در نظر بگیرید ، تبلیغات در هر رسانه ای سرمایه و بودجه خاص خود را می طلبد بعضی از رسانه ها هزینه بسیار کلان و بعضی دیگر هزینه های کمتری دریافت میکنند . اما شما به عنوان سرمایه گذار کسب و کار باید قبل از این که پولی در این مسیر به جریان بیاندازید باید حساب همه چیز را بکنید مثلا “: میزان وسعت کار چه قدر است ؟ سالیانه این کسب و کار چه میزان درآمد زایی و گردش مالی دارد ؟ هدف اصلی از تبلیغات چیست ؟ و رقبای شما در بازار به چه میزان روی تبلیغات سرمایه گذاری کرده اند ؟ همه این عوامل تعیین کننده میزان سرمایه گذاری شما روی تبلیغات هستند البته یک نکته دیگر را نیز نباید فراموش کرد و آن این است که تبلیغات باید به اندازی باشد که سود آوری و منافع شرکت را مخصوصا” در کسب و کارهای کوچک تحت تاثیر قرار ندهد . کسب و کارهای نوپا که اول راه هستند باید برای تبلیغات یک استراتژی هوشمندانه داشته باشند نه این که هر هفته یا هر روز تبلیغات ضعیف ارائه دهند ، مثلا” زمان خاص یا مناسبتی در راه است که میخواهید شرایط فروش تان را به اطلاع مشتری ها برسانید خب میتوانید از تبلیغات قوی تر استفاده کنید و به مشتری ها اطلاع رسانی کنید.

همواره سود حاصل از سرمایه گذاری روی تبلیغات را بر آورد کنید تا سریعا ” جلوی تبلیغاتی که باز خوردی ندارد را بگیرید ، این را فراموش نکنید سرمایه گذاری هنگفت روی تبلیغات مهم نیست ، چیزی که اهمیت دارد این است که تبلیغات سود آوری داشته باشد . ممکن است شما ۳ میلیون تومان برای یک نوع تبلیغ هزینه کنید و بازخورد خوبی بگیرید اما ۳۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کنید اما آن نتیجه مطلوب را به شما ندهد .

سرمایه گذاری تبلیغاتی در ایران

اجرای یک برنامهء تبلیغاتی، مستلزم صرف هزینه است، به این رو تبلیغات به عنوان یکی از سرفصل‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها محسوب می‌شود. هزینه‌های تبلیغاتی مشکلی است که تمام شرکت‌ها خصوصا شرکت‌های تجاری کوچک با آن مواجهند. بسیاری از این شرکت‌ها برای جذب و حفظ مشتریان خود به تبلیغات وابسته‌اند. با وجود این، هزینهء انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرایط کنونی بازار و اقتصاد برای بسیاری از این شرکت‌ها طاقت‌‌فرسا و کمرشکن است.

متأسفانه صاحبان کسب ‌وکار در کشور ما به تبلیغات به چشم یک موضوع کاملاً پیش ‌پا افتاده نگاه می ‌کنند، هر زمان که اسمی از تبلیغات می‌شنوند اکثراً به یاد طراحی یک کاتالوگ یا بنر تبلیغاتی می‌افتند و کاملاً بدون هدف اقدام به ساخت تبلیغات چاپی و… نموده و آن را منتشر می‌کنند بدون اینکه هیچ برنامه‌ ریزی برای آن داشته باشند و یا اینکه هدفی را در نظر گرفته باشند. در تبلیغات برنامه‌ ریزی نقش مهمی دارد اگر شما ندانید هدفتان از تبلیغ چیست، برای چه کسی تبلیغ می‌کنید، شرایط سنی، علایق، ترجیحات، سطح درآمد، سطح سواد و در کل خصوصیات بازار هدفتان چیست به نتیجه‌ی مطلوب نخواهید رسید.

اهمیت سرمایه گذاری برای تبلیغات

images (4)تا به حال به این فکر کرده اید که حتی بزرگترین تجارت های جهانی (شرکت های خودرو سازی بزرگی مانند بنز یا BMW و….) با وجود این که سهم بزرگی از بازار جهانی را تسخیر کرده اند همچنان سرمایه های عظیمی را جهت تبلیغات اختصاص می دهند؟ این موضوع به خودی خود نشان دهنده ضرورت تبلیغات است.

امروزه جمعیت ساکنان کره زمین به حدی افزایش یافته است که ثانیه به ثانیه رقابت در ارائه کالا و خدمات افزایش می یابد. مهم نیست تا چه حد موفق هستید! کافی است لحظه ای از مشتریان خود غافل شوید!! در همین لحظه رقبای جدید شما نام خود را در ذهن مخاطبان به نحوی حک خواهند کرد که دیگر فرصت بازگشت به میدان رقابت را نداشته باشید.

آنهایی که به تبلیغات اعتقادی ندارند محکوم به فراموش شدن هستند. در فضای کسب و کار پیرامون، روزانه بارها و بارها مورد بمب باران تبلیغاتی شرکت های ریز و درشت تجاری قرار می گیریم ، سطح بالای دانش مخاطبین، دسترسی مشتریان به حجم بالای اطلاعات و آشفتگی محیط توسط رقبای نو ظهور باعث شده در لحظه انتخاب نهایی توسط مشتری تفاوت تنها دلیل تمایز باشد و تمایز، همان برگه برنده ای است که سود آوری را تضمین می کند.

هنری فورد،کارآفرین، مخترع، نویسنده و نظریه ‌پرداز آمریکایی می گوید: “کسی که بخاطر صرفه جویی در هزینه ها، تبلیغات خود را متوقف میکند. مانند کسیست که برای صرفه جویی در وقت ساعتش را متوقف کند.”
یکی از دلایلی که بزرگترین تجارت های جهانی با وجود به زانو در آوردن بازار همچنان دست از تبلیغات نمی کشند ماندگاری در ذهن مخاطب است. این وظیفه شماست که همواره همراه مشتریانتان باشید. کالا و خدمات جدیدتان را به مشتریان و مخاطبان معرفی کنید.

منطقی نیست بعد از موفقیت انتظار داشته باشید مشتریان و مخاطبان به دنبال شما باشند. ماندگارترین نام ها هم در صورتی که تکرار نشوند از ذهن فراموش خواهند شد.
ضرورت تبلیغات به این معنا نیست که به محض آغاز روند تبلیغات انتظار داشته باشید سود کسب کنید! انجام تبلیغات راهی تخصصی و طولانی است! و در صورتی که این راه به شکل صحیح و منطقی طی شود منجر به کسب سود خواهد شد.

منبع: محیطی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

مطالب مرتبط: تبلیغات اثربخش و اثربخشی تبلیغات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. کلا سرمایه گذاری ها در طولانی مدت معنا پیدا می کند . تبلیغات برای شرکت ها ضروری است ولی نباید همه سبد سرمایه تبلیغات باشد و مثلا بورس هم عالی است . مطالب بورستون هم جذاب بود . ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi