3

بررسی تأثیر احساسات بر سیستم ایمنی بدن

  • کد خبر : 34193
  • 06 ژانویه 2019 - 8:59
بررسی تأثیر احساسات بر سیستم ایمنی بدن

تأثیر احساسات بر سیستم ایمنی بدن توسط متخصصان و کارشناسان بررسی شد. این متخصصان دریافتند که احساسات منفی تأثیر بسزایی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.

تأثیر احساسات بر سیستم ایمنی بدن توسط متخصصان و کارشناسان بررسی شد. این متخصصان دریافتند که احساسات منفی تأثیر بسزایی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.

تأثیر احساسات بر سیستم ایمنی بدن

طی مطالعات انجام شده توسط کارشناسان در خصوص تأثیر احساسات بر سیستم ایمنی بدن ، مشاهده شده است که قرار گرفتن در معرض احساسات منفی از قبیل: استرس، اضطراب و خلق و خوی منفی می تواند تا حدود زیادی بر سلامت جسم تاثیر بگذارد. همچنین محققان دریافتند که استرس مزمن تأثیر منفی بر حافظه دارد. علاوه بر این، احساس افسردگی و ناراحتی خطر مشکلات قلبی-عروقی از قبیل سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

 گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا نیز در بررسی های خود دریافتند که احساسات منفی نحوه عملکرد واکنش سیستم ایمنی را تغییر می دهد و این احساسات با افزایش خطر التهاب ارتباط دارند.

در بررسی تأثیر احساسات بر سیستم ایمنی بدن، متخصصان از شرکت‌کنندگان درخواست کردند که احساسات خود را در مدت زمان دو هفته ثبت و ضبط کنند. همچنین، واکنش ایمنی بدن این افراد و وجود شاخص‌های التهاب‌زا از طریق ارزیابی نمونه خون آنان مورد بررسی قرار گرفت.

تأثیر التهاب در سلامت بدن

التهاب، بخشی از واکنش سیستم ایمنی است و در حالت طبیعی در اثر واکنش بدن، به عفونت یا جراحت منجر می شود. همچنین دریافتند که التهاب در سطوح بالاتر می‌تواند سلامتی فرد را به خطر اندازد و فرد را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها از قبیل التهاب مفصل قرار دهد.

متخصصان در این بررسی مشاهده کردند در خون افرادی که چندین بار در طول روز و در بازه زمانی طولانی احساسات منفی را تجربه می‌کنند سطح بالاتری از زیست شاخص‌های التهاب وجود دارد.

همچنین تجربه احساسات مثبت حتی برای مدت کوتاهی پیش از گرفتن نمونه خون با کاهش سطح التهاب همراه است. با این حال متخصصان تاکید کردند که این اثرگذاری تنها در شرکت‌کنندگان مرد مشاهده شده‌ است.

متخصصان امیدوارند که این یافته ها و مطالعات مشابه به پزشکان و درمانگرها امکان دستیابی به راهکارهای بهتری برای بهبود خلق و خو و در نتیجه حفاظت از جنبه‌های مختلف سلامت جسمی را بدهد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi