1

بیمه دانش آموزی

  • کد خبر : 1530
  • 31 ژانویه 2016 - 7:43
بیمه دانش آموزی

یکی از دغدغه هایی که از دیر باز ذهن مسئولان آموزش و پرورش را به خود مشغول نموده، این است که علی رغم مراقبت هایی که توسط مدیران و مسئولین مدارس در جهت حفظ سلامتی و تندرستی دانش آموزان به عمل می آید، همواره مخاطرات زیادی وجود دارد که سلامتی دانش آموزان را تهدید می […]

یکی از دغدغه هایی که از دیر باز ذهن مسئولان آموزش و پرورش را به خود مشغول نموده، این است که علی رغم مراقبت هایی که توسط مدیران و مسئولین مدارس در جهت حفظ سلامتی و تندرستی دانش آموزان به عمل می آید، همواره مخاطرات زیادی وجود دارد که سلامتی دانش آموزان را تهدید می نماید. لذا به منظور تأمین هزینه های ناشی از حوادث احتمالی، از اوایل دهه ۶۰ به بعد هر ساله قرارداد بیمه حوادث تحصیلی فی مابین وزارت آموزش و پرورش با شرکت های بیمه منعقد می گردد که بر اساس این قرار داد هزینه های درمانی و غرامت فوت و نقص عضو بیمه شدگان، تا سقف تعیین شده در قرارداد تحت پوشش قرارمی گیرد.

این قرارداد در طول سال تحصیلی یعنی از اول مهر ماه تا پایان شهریور ماه سال بعد جاری است. پوشش آن هم محدود به داخل مدرسه نیست، بلکه در بر گیرنده کلیه حوادث داخل محیط مدرسه و خارج از محیط مدرسه؛ اعم از اردوها و اتفاقات داخل منزل و حتی در مسافرت نیز هست. حق بیمه سالانه قرارداد برای هر یک از بیمه شدگان هر ساله متفاوت است.

پوشش های این قرار داد برای سال تحصیلی جاری به شرح زیر است:
۱-غرامت فوت ناشی از حادثه ۰۰۰ر۰۰۰ر۷۰ ریال
۲-غرامت نقص عضو ناشی از حادثه تا سقف ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱ ریال بر مبنای در صد نقص عضو
۳-هزینه های پزشکی ناشی از هر حادثه تا سقف ۰۰۰ر۰۰۰ر۱۵ ریال
۴-هزینه های پزشکی اعمال جراحی مستلزم بستری شدن در بیمارستان (غیر حادثه)تا سقف ۰۰۰ر۰۰۰ر۶ ریال
۵-هزینه فوت ناشی از حادثه در داخل مدارس و فضاهای آموزشی و اردوها و کاروان های راهیان نور دیه کامل
۶- هزینه نقص عضو ناشی از حادثه در داخل مدارس و فضا های آموزشی و اردو ها و کاروان های راهیان نور تا سقف دیه کامل بر اساس میزان نقص عضو
۷-کمک هزینه خرید کلیه ۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰ ریال
۸-کمک هزینه کاشت حلزون ۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰۰ ریال (به تعداد محدود)
۹- هزینه درمانی سرپایی و بستری ناشی از حادثه بیمه شدگان اعم از این که حادثه در داخل مدرسه اتفاق افتاده باشد و یا در خارج از مدرسه تا سقف۰۰۰ر۰۰۰ر۱۵ ریال برای هر حادثه براساس تعرفه های مورد عمل در بخش دولتی و بخش خصوصی قابل پرداخت است.
۱۰- هزینه درمانی ناشی از بیماری مستلزم بستری شدن در بیمارستان که منجر به عمل جراحی می شود نیز تا سقف ۰۰۰ر۰۰۰ر۶ ریال تحت پوشش این قرارداد است .
۱۱- چنانچه بیمه شده ای به نارسایی کلیه مبتلا شده باشد، برای تأمین بخشی از هزینه پیوند کلیه ویا کمک هزینه خرید کلیه به مبلغ ۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰ ریال به او پرداخت می شود.
۱۲- در قرارداد سال جاری برای اولین بار برای تعدادی از بیمه شدگان هزینه کاشت حلزون به مبلغ ۰۰۰ر۰۰۰۰ر۱۰۰ ریال پیش بینی شده است.
۱۳- چنانچه هر یک از بیمه شدگان به بیماری خاص یا صعب العلاج و یا پر هزینه مبتلا شوند، علاوه بر پرداخت هزینه های درمانی بر اساس مفاد قرارداد در صورت تأیید کمسیون های مستقر در ادارات کل آموزش و پرورش، تا سقف ۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰ ریال مازاد بر تعهدات نیز قابل پرداخت است.

مأخذ : https://mic.co.ir/

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=1530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi